Medberoende!
Hejsan! Är de någon mer än jag här som är medberoende. Jag är uppvuxen i en dysfunktionell familj med en pappa som drack väldigt mycket. Men jag har även levt i en relation med en man som missbrukade både alkohol och droger. I dagarna har jag startat en blogg där jag försöker hantera och komma ut ur mitt medberoende. Där blottar jag mina djupaste tankar och minnen min uppväxt och mitt liv med en beroendeperson och hur jag ser på det idag.Varför jag skriver här är fär att de är så många som lever i osunda relationer oavsett vilken problematik de gäller och därför kan de vara skönt att se att hur jävligt de än är så är man aldrig ensammen vi är många där ute som sitter i samma båt med mer eller mindre i ryggsäckarna. Min tanke är därför att vi kan här dela erfarenheter, tankar och känslor men också stöttning och råd tillsammans anonymt eller icke de väljer vi ju alla själv. ???? det viktigaste är som sagt att veta att vi är aldrig själva. Och vi är betydligt starkare tillsammans än själv.