• KattenH81

Syskonförsök IVF höst -17

ET86- jag får Lutinus både före och efter men det är för att jag gör en stimulerad FET.

Förra gången jag gjorde FET var det ostimulerat men då fick jag ändå Lutinus efter eftersom jag haft tre mf. Man vet inte om d hjälper men jag fick det för att jag bad om det.

När har du td?

Själv sitter jag o väntar på att Ackis ska ringa upp. Vill höra hur det går för embryona!

• KattenH81

Två av tre embryon överlevde upptiningen igår... idag har de inte tittat till dem ännu. Så gäller att ha is i magen o va beredd på det värsta men hoppas på det bästa!!!

• KattenH81

Alltså nu är jag helt matt! Precis fått tillbaka testvärde på tsh som jag tagit privat. Ligger på 3,0. Så högt låg jag inte ens efter sista missfallet! Och jag som vill göra en frysåterföring på torsdag!!

Förbannar mig själv att jag inte testat tidigare o då kunnat justera min medicinering! Förbannar min jäkla gynläkare som först i mitten av okt meddelade att jag borde börja gå på VC för att följa upp detta...

Nu höjer jag dosen på eget bevåg o får ta ett snack m kliniken imorn. Är det lika bra att avbryta??

• KattenH81

Nej, enda ggn de testade mig på mig var (iofs inför FET) förra året efter att jag berättade att jag hade haft missfall. Då hade jag 2,4 och de skickade bara ett brev som sa att det var helt ok...

Sen fick jag två mf till och mf-utredning. Då hade jag 2,6 och min gyn då menade på att jag bör ligga runt 1,0. Fick då Levaxin. Efter en månad låg jag på 1,0. Tjatade mig till av henne att få ta ny test i april o hade då 0,4.

På eget bevåg tagit 50mg/25mg varann dag sen maj. I okt när jag skulle förnya recept, då- efter ett år på medicin hasplar sjuksköterskan ur sig att jag istället borde ta detta till vc för att följas...

Har inte hunnit kontakta dem o testade mu privat. Var helt säker på att jag skulle ligga lågt igen men icke!

Pratade med kliniken idag, bm snackade med läkare o ringde sen upp. Hon menade att det idealiska är att ligga under 2,5 men att "den väldigt erfarna läkaren" menade på att det var lite överdrivet detta med något höga tsh-värden. Så länge man ligger under 4 så är det inga problem. (Vet inte vad jag ska tro på - verkar vara lite olika åsikter om detta bland läkare!!)

Hon tyckte dock att det var bra att jag höjt dosen. Ev kan det vara progynolen som gör att det kanske ökat senaste två veckorna!

Hon visste inget om hur mina sista två embryon mådde idag. Får hoppas att de inte ringer imorn!

• KattenH81

Nu ruvar jag på en perfekt liten blasto iaf! Den andra var steget efter- är den fin imorn så fryser de om den.

• KattenH81

Härligt Binnibo!! Ruva lugnt :)

Välkommen Linda! När fick du tillbaka ditt embryo och när plussade du?

Igår (rd6) tyckte jag att jag hade alla världens tecken. Molande värk, ömma bröst, lite lätt illamående. Frågade maken vad han tyckte om jag fick testa nu som imorse. Var så sjukt nervös. Vet att det är lite tidigt o var därför inställd på blankt trots att det kanske skulle bli plus senare. Guess what! Ett svagt andra streck dök upp efter ca tre minuter!

Helt fantastiskt!! Vågar inte ropa hej än- tre mf tidigare. Hoppas detta går vägen!

• KattenH81

Hur många dar efter fet har du testdag? Jag har 18 dagar efter!!

Hade planerat att ta test söndag då bim är då men då kroppen kändes så övertygad blev jag nyfiken...

Tar nog digital nästa vecka och sen en till 4/12 som då är den officiella td.

• KattenH81

Men då låter det ju extremt lovande! Om din td är om fyra dar och du satte in blasto o ska vänta 18 dar! Du borde väl fått din mens för typ tre dar sen (bim) om du kör ostimulerad o har en cykel på ca 28 dar!!

Svar på tråden Syskonförsök IVF höst -17