• Theas mamma

hög feber i 11 dagar!!??

Min dotter är snart 10 månader och har idag haft feber i 11 dagar. Den pendlar mellan 38-39,6. Har varit vid vårdcentralen 2ggr, men de säger att det är virus hon har. Bör tillägga att hon är snuvig. Är det någon annan som upplevt något liknande, håller på att bli tokig här hemma.
    Det känns som det måste vara något annat än förkylning som gör att febern aldrig försvinner.
    Någon som kan ge mig några råd???

• Svar på tråden hög feber i 11 dagar!!??
  • Theas mamma

Snabbsänka tog de på henne i måndags det visade ingen bakterie....
    Men ingen har nämnt att det kan vara urinvägsinfektion

• Lilla Linnéa

Har hon fått tredagar feber nyligen så kommer hon få prickar på kroppen om ngr dagar.

Tycker synd om din dotter! Vad har de undersökt på henne när ni varit iväg?

• bustjejen

Om det skulle vara urinvägsinfektion så skulle CRP varit högt.

• Lilla Linnéa

När min dotter hade UVI luktade kisset starkt.

• Helly78

Feber 11 dagar det är ju länge, hade för mig att om feber inte försvinner efter 4 dar ska man kontakta sjukhuset.
    Det kan vara urinfektion eller infektion i kroppen, bäst att åka till aukten eller närakuten.

Kram

• Theas mamma

De har kollat halsen och örona 2ggr och vid sista besöket tog de snabbsänka. Men allt är bara bra enligt dem. De menar att hon måste få vara lite kinkig när hon är förkyld.
    Men hon har varit förkyld tidigare och det har aldrig varit på det här sättet. Hela min kropp skriker att det är något annat som är fel eftersom febern pendlar på henne hela dagarna och hon stundvis ligger som ett kolli och bara stirrar...
    Min dotter är väldigt pigg och glad annars... det känns inte bra.

• Theas mamma

Jag får ta kontakt med rådgivningen i morgon bitti, tyvärr hänvisar de till vårdcentralen...
    Jag vet inte var jag kan vända mig annars..

• Mrs Boysenberry

Upprepar mitt råd om att ta er till närakuten, eller akuten. och be dom ta ett urinprov, för urinvägsinfektion kan vara lurigt, och det kan bli farligt om man går för länge med det. vill absolut inte skrämmas, men en del läkare tar faktiskt inte sånt på allvar.

• Lilla Linnéa

Min dotter var nyligen sjuk med 40.5 graders feber och dålig i magen. Vi åkte in på akuten (eftersom hon klagade på magonta) hon blev inlagd 4 dagar pga magonta + uttorkning. Det visade sig att hon åkte på en rejäl omgån magsjuka el influensa. Febern höll i sig i 6 dagar. Det är ngn aggresivt som går nu. Flera barn på dagis har blivit sjuka i hög feber.

• Mrs Boysenberry

Och din intuition är viktigast!! Känner du att något är fel så acceptera inte ett nej, utan åk raka vägen till akuten isåfall.

Svar på tråden hög feber i 11 dagar!!??