• theLovelyJ

Klomifen / Pergotime

Hej!

Vi har försökt bli gravida i två år. Två graviditeter har det blivit, dock slutade båda i tidiga MF. Senaste var för 14 månader sedan. Nu har vi efter mycket om och men tagit kontakt med en läkare utomlands och har fått Klomifen (samma som Pergotime) utskrivet. Är vi fler i samma sits? Tänker om vi kan följas åt? <3

• Svar på tråden Klomifen / Pergotime
  • miranda94
    theLovelyJ skrev 2017-10-28 15:07:35 följande:

Hej!

Vi har försökt bli gravida i två år. Två graviditeter har det blivit, dock slutade båda i tidiga MF. Senaste var för 14 månader sedan. Nu har vi efter mycket om och men tagit kontakt med en läkare utomlands och har fått Klomifen (samma som Pergotime) utskrivet. Är vi fler i samma sits? Tänker om vi kan följas åt? <3

Hej!

Har du hunnit få tabletterna och hur går det?

Är själv inne på tredje dagen med 100 mg klomifen =O)

• theLovelyJ
    miranda94 skrev 2017-11-09 22:31:18 följande:

Hej!

Har du hunnit få tabletterna och hur går det?

Är själv inne på tredje dagen med 100 mg klomifen =O)

Åh äntligen svar! :)

Jag har ätit min första kur på 50mg. Har haft en jävulsk smärta i magen, så illa så jag uppsökte vård. Dock var jag för feg för att berätta om tabletterna. Äggstocken var i normal storlek och slemhinnan förtjockad. ÄL-tider sa läkaren. Två dagar senare var smärtan borta.

100mg klomifen? Varför så starka? Det är väl inte första kuren nånsin? Hur mår du?

Dag 18 här idag. Känner mig uppsvälld, mer än vanligt. Är lite lagom spänd inför bim, som borde vara den 19/11.
  • Isathe
    theLovelyJ skrev 2017-10-28 15:07:35 följande:

Hej!

Hej! Är också i samma sits, äter också Clomid, samma sak. Inte vågat säga det till sjukvården. Hade också sjukt ont i magen vid ägglossningen i söndags men sökte inte sjukvård. Så nu bara vänta och hoppas. Räknar också på BIM runt 19/11. Håller tummarna för oss
  • theLovelyJ
    Isathe skrev 2017-11-10 16:51:41 följande:

Hej! Är också i samma sits, äter också Clomid, samma sak. Inte vågat säga det till sjukvården. Hade också sjukt ont i magen vid ägglossningen i söndags men sökte inte sjukvård. Så nu bara vänta och hoppas. Räknar också på BIM runt 19/11. Håller tummarna för oss

Åh! Då har vi BIM samtidigt! Vad spännande! :) Hur mådde du i övrigt? Jag hade som sagt sjukt ont i magen 1 vecka innan ÄL. Åt clomifen cd3-7 och fick ÄL dag 11.
  • Isathe
    theLovelyJ skrev 2017-11-10 19:29:38 följande:

Åh! Då har vi BIM samtidigt! Vad spännande! :) Hur mådde du i övrigt? Jag hade som sagt sjukt ont i magen 1 vecka innan ÄL. Åt clomifen cd3-7 och fick ÄL dag 11.

Hade bara ont 1 dag och de var dagen efter jag fått plus på äl-testet. Mår rätt bra annars. Tycker att jag fått lite mensvärk idag så tror inte de blir något nu heller tyvärr...!!
  • Anonym (C)

Hej och ursäkta om jag är frågvis nu men varför har ni fått det från läkare utomlands? Och hur gick ni tillväga då?

• theLovelyJ
    Isathe skrev 2017-11-10 20:19:22 följande:

Hade bara ont 1 dag och de var dagen efter jag fått plus på äl-testet. Mår rätt bra annars. Tycker att jag fått lite mensvärk idag så tror inte de blir något nu heller tyvärr...!!

Känner också av lite mensvärk idag. Både i magen och bak i ryggen. Får se vad som händer, än är det ju inte kört!
  • theLovelyJ
    Anonym (C) skrev 2017-11-10 20:21:14 följande:

Hej och ursäkta om jag är frågvis nu men varför har ni fått det från läkare utomlands? Och hur gick ni tillväga då?

Jag fick det för att jag bad om det, genom en nät-läkare. Har som sagt inte lyckats bli gravid på över ett år. Utredning är gjord här i Sverige, utan anmärkning. Därför vågade jag mig på att ta hjälp på annat sätt.
  • Isathe
    theLovelyJ skrev 2017-11-10 21:21:45 följande:

Känner också av lite mensvärk idag. Både i magen och bak i ryggen. Får se vad som händer, än är det ju inte kört!

Nää såklart är de inte kört men försökt i 8 månader och tror de här är min 3-4 kur så är inte speciellt hoppfull tyvärr!!
  • theLovelyJ
    Isathe skrev 2017-11-10 21:37:22 följande:

Nää såklart är de inte kört men försökt i 8 månader och tror de här är min 3-4 kur så är inte speciellt hoppfull tyvärr!!

Men åh! :/ Tror du det är värt att höja dosen om det inte händer nåt?
Svar på tråden Klomifen / Pergotime