• theLovelyJ

Klomifen / Pergotime

Hej!

Vi har försökt bli gravida i två år. Två graviditeter har det blivit, dock slutade båda i tidiga MF. Senaste var för 14 månader sedan. Nu har vi efter mycket om och men tagit kontakt med en läkare utomlands och har fått Klomifen (samma som Pergotime) utskrivet. Är vi fler i samma sits? Tänker om vi kan följas åt? <3

• Svar på tråden Klomifen / Pergotime
  • Älskadeunge
    miranda94 skrev 2017-11-11 15:07:00 följande:

Hej!!

Det finns ALLTID en risk när man äter detta utan att en läkare har koll på en..

Och det är någon vi riskerar kan man väl säga.

Jag har inställningen på att det kan bli tvillingar,trillingar.

Chansen för just trillingar uppåt är ganska låg i jämförelse med tvillingar men är man orolig och inte vill ha flerbörd så kan man boka in tid hos privatgyn och be dem kolla dina äggblåsor när du närmar dig äl =)

theLovelyJ skrev 2017-11-11 15:53:35 följande:

Det vet vi ju såklart inte! Men det vore helt otroligt om det skulle bli så i mitt fall eftersom jag trots egen Äl inte blir gravid.. Är 35+ så äggen är väl gamla.. :/ ;)

Om det blir 2 så gör det oss inget. Blir det fler är det bara bonus! <3

Tack för era svar :). Tänkte inte på att man kunde kolla själv hos en privat gynekolog.

För min del räcker det med tvillingar. Skulle vara rädd för att få femlingar :P
  • Älskadeunge
    Älskadeunge skrev 2017-11-11 17:46:17 följande:

Tack för era svar :). Tänkte inte på att man kunde kolla själv hos en privat gynekolog.

För min del räcker det med tvillingar. Skulle vara rädd för att få femlingar :P

Fast å andra sidan lär man väl känna av om det går överstyr i äggstockarna? Som överstimulering? Att man får ont osv?
  • miranda94
    Älskadeunge skrev 2017-11-11 17:47:18 följande:

Fast å andra sidan lär man väl känna av om det går överstyr i äggstockarna? Som överstimulering? Att man får ont osv?

Det är nog för stor risk att gå på känningar då alla är så olika.

Sen kan jag tänka mig att många har jätte ont vid äl men ändå fått en bebis :)
  • Anonym (C)
    theLovelyJ skrev 2017-11-11 17:28:03 följande:

Man klickar i det man vill ha, fyller i en hälsodeklaration, sen kollar en läkare på beställningen och skriver ut. Sen kommer medicinen direkt hem till dörren inom ca 48 timmar. :)

Oj så enkelt! Tack för svaret
  • theLovelyJ
    Isathe skrev 2017-11-10 16:51:41 följande:

Hej! Är också i samma sits, äter också Clomid, samma sak. Inte vågat säga det till sjukvården. Hade också sjukt ont i magen vid ägglossningen i söndags men sökte inte sjukvård. Så nu bara vänta och hoppas. Räknar också på BIM runt 19/11. Håller tummarna för oss

Hur går det för dig? Hur mår du? <3
  • Isathe
    theLovelyJ skrev 2017-11-14 19:09:35 följande:

Hur går det för dig? Hur mår du? <3

Tackar som frågar, jag mår bra! Har lite småont i magen till och från så antar att mensen kommer som planerat senast söndag, tyvärr! Har ju försökt sedan februari så har inga större förhoppning då jag även ätit Clomid tidigare också

Hur går det för dig?
  • theLovelyJ
    Isathe skrev 2017-11-14 20:46:37 följande:

Tackar som frågar, jag mår bra! Har lite småont i magen till och från så antar att mensen kommer som planerat senast söndag, tyvärr! Har ju försökt sedan februari så har inga större förhoppning då jag även ätit Clomid tidigare också

Hur går det för dig?

Testade idag, negativt. Så gissar att vi får följas åt som icke-gravida minst en månad till. Funderar på om jag vågar ta clomid en gång till med tanke på att jag hade så ont, men troligtvis gör jag det iallafall. Vi vill ju så gärna... <3
  • Isathe
    theLovelyJ skrev 2017-11-14 22:13:56 följande:
    Testade idag, negativt. Så gissar att vi får följas åt som icke-gravida minst en månad till. Funderar på om jag vågar ta clomid en gång till med tanke på att jag hade så ont, men troligtvis gör jag det iallafall. Vi vill ju så gärna... <3
    Men du har väl BIM på söndag? Ska inte ge några falska förhoppningar men du kan ju fortfarande plussa. Håller tummarna för oss!!
    Jag har också BIM 19/11 men tänker inte ta några gravtest förens tidigast måndag morgon
  • miranda94

Hej tjejer!

Hur gick det för er med clomid?

Jag plussade svagt idag tack vare clomid började med dom direkt 100 mg utan att ha mens först!

Ville kolla om någon annan har också haft turen på sin sida ????

• Isathe
    miranda94 skrev 2017-12-02 10:55:49 följande:

Hej tjejer!

Jag plussade svagt idag tack vare clomid började med dom direkt 100 mg utan att ha mens först!

Fungerade inte förra gången och väntar nu på nästa ägglossning. Har tyvärr tappat hoppet helt för de här med att få plussa
  • theLovelyJ
    miranda94 skrev 2017-12-02 10:55:49 följande:

Hej tjejer!

Grattis till plus! För mig gick det inte på första försöket. Höjde dosen till 75mg, vågade inte mer eftersom jag hade så förbannat ont förra ÄL. Nu har jag precis haft ÄL igen, så har BIM kring den 14/12. Får se hur det går! Den här gången har vi inte missat att ligga en enda dag kring ÄL!
  • theLovelyJ

Jaha tjejer, jag får väl uppdatera lite här då! Är på cd18 och har mensvärk! Ingen mens, bara ont!

Borde haft ÄL inom de närmsta 3 dagarna. Har inte fått maximal fertilitet med cb-s Äl-tester den här månaden, men man märker det ju på annat sätt också!

Nåt som är lite mysko är att min gynläkare har bokat in en telefontid med mig på bim-dagen. Hon känner inte till vad jag har gett mig in på. Vad hon vill har jag ingen aning om. Provsvar där allt såg bra ut har jag redan fått. Så vad hon vill lär jag få klura på till den 14/12...

Funderar på att säga som det är till henne. Be om en spolning innan nästa ÄL, samt ett ultraljud för att kolla om jag öht släpper några ägg! Känns som det kan vara värt det... frågan är om hon går med på det! ;)

Hur går det för alla? Är det nån som läser som vill inflika något?

Miranda94 ? hur går graviditeten? Du måste uppdatera oss! :) <3

• Isathe

Yes!! Max fertlilitet på cb Ägglossningstest med dubbelindikator nu kl 21:00.

Nu är bara från hur vi ska mysa, vi fick till det igår kväll men nu då de här dagarna framåt. Sex ikv? Eller imorgon bitti eller hur göra?

Man säger ju ägglossning mellan 12-48h så borde väl ha ägglossning imorgon som tidigast....

• theLovelyJ
    Isathe skrev 2017-12-04 22:23:02 följande:

Yes!! Max fertlilitet på cb Ägglossningstest med dubbelindikator nu kl 21:00.

Nu är bara från hur vi ska mysa, vi fick till det igår kväll men nu då de här dagarna framåt. Sex ikv? Eller imorgon bitti eller hur göra?

Man säger ju ägglossning mellan 12-48h så borde väl ha ägglossning imorgon som tidigast....

Vi har haft sex 9 dagar av 11 möjliga den här månaden. Vore väl sjutton om det inte skulle gå! ;)

Kör på bara, varje dag! :)
  • Isathe
    theLovelyJ skrev 2017-12-05 11:10:32 följande:
    Vi har haft sex 9 dagar av 11 möjliga den här månaden. Vore väl sjutton om det inte skulle gå! ;)

Kör på bara, varje dag! :)
    Man börjar ju liksom tröttna på detta jagande efter ett plus då sexlusten blivit lidande!! Tyvärr!

Iaf fått till det i fredags, söndags, igår kväll och i morse. Ska försöka få till imorgon bitti/kväll och även torsdag morgon för att verkligen försäkra oss om att vi gjort allt

Svar på tråden Klomifen / Pergotime