• theLovelyJ

Klomifen / Pergotime

Hej!

Vi har försökt bli gravida i två år. Två graviditeter har det blivit, dock slutade båda i tidiga MF. Senaste var för 14 månader sedan. Nu har vi efter mycket om och men tagit kontakt med en läkare utomlands och har fått Klomifen (samma som Pergotime) utskrivet. Är vi fler i samma sits? Tänker om vi kan följas åt? <3

• Svar på tråden Klomifen / Pergotime
  • Anonym (C)
    theLovelyJ skrev 2017-11-10 21:23:41 följande:

Jag fick det för att jag bad om det, genom en nät-läkare. Har som sagt inte lyckats bli gravid på över ett år. Utredning är gjord här i Sverige, utan anmärkning. Därför vågade jag mig på att ta hjälp på annat sätt.

Vad var det för nät-läkare och hur fungerar det? Var du tvungen att visa upp utredningen? Jag är helt säker på att jag inte har ägglossning och skulle då gärna vilja testa något pergotime-liknande men vill verkligen inte gå till en läkare.
  • theLovelyJ
    Anonym (C) skrev 2017-11-10 22:55:45 följande:

Vad var det för nät-läkare och hur fungerar det? Var du tvungen att visa upp utredningen? Jag är helt säker på att jag inte har ägglossning och skulle då gärna vilja testa något pergotime-liknande men vill verkligen inte gå till en läkare.

Jag tog kontakt med dokteronline. :)
  • Isathe
    theLovelyJ skrev 2017-11-10 22:32:57 följande:

Men åh! :/ Tror du det är värt att höja dosen om det inte händer nåt?

Den här gången slog jag på stort och åt 150mg, så visst kan man öka dosen
  • miranda94

Hej tjejer!

Jag körde helt själv med 100 mg egentligen också via dokteronline.. =)

Är inne på min sista tablett idag med klomifen men hade jätte ont i äggstocken igår och idag fick jag en blödning (?)
    Ringde 1177 och fick till svar att det är normalt och kan hända att ena äggblåsan blev för stor och sprack men att jag ändå kommer förmodligen ägglossa snart.

Börjar jag blöda rejält så är det sjukhus som gäller men tack o lov så var det inte alls mycket!

• Älskadeunge

Blev väldigt nyfiken.

Jag har pcos så har ingen egen ägglossning. Då jag har en dotter sedan tidigare så får jag ingen hjälp via landstinget. Utan måste söka hjälp privat. Jag har funderat på att köra på samma sätt som er.

Det jag undrar är, är ni inte oroliga för att eventuellt få trillingar eller värre, femlingar? Det är det som har stoppat mig från att köra på samma vis som er. Hur vet ni att det endast är 1-2 ägg som mognar/släpper?

Jag håller tummarna för att ni plussar snart :))

• miranda94
    Älskadeunge skrev 2017-11-11 14:57:44 följande:

Blev väldigt nyfiken.

Jag har pcos så har ingen egen ägglossning. Då jag har en dotter sedan tidigare så får jag ingen hjälp via landstinget. Utan måste söka hjälp privat. Jag har funderat på att köra på samma sätt som er.

Det jag undrar är, är ni inte oroliga för att eventuellt få trillingar eller värre, femlingar? Det är det som har stoppat mig från att köra på samma vis som er. Hur vet ni att det endast är 1-2 ägg som mognar/släpper?

Hej!!
    Det finns ALLTID en risk när man äter detta utan att en läkare har koll på en..
    Och det är någon vi riskerar kan man väl säga.

Jag har inställningen på att det kan bli tvillingar,trillingar.
    Chansen för just trillingar uppåt är ganska låg i jämförelse med tvillingar men är man orolig och inte vill ha flerbörd så kan man boka in tid hos privatgyn och be dem kolla dina äggblåsor när du närmar dig äl =)
  • theLovelyJ
    Älskadeunge skrev 2017-11-11 14:57:44 följande:

Blev väldigt nyfiken.

Det vet vi ju såklart inte! Men det vore helt otroligt om det skulle bli så i mitt fall eftersom jag trots egen Äl inte blir gravid.. Är 35+ så äggen är väl gamla.. :/ ;)

Om det blir 2 så gör det oss inget. Blir det fler är det bara bonus! <3
  • theLovelyJ

Okej tjejer, 8 dagar kvar till bim och jag är SVULLEN! Såpass så att arbetskamraterna har frågat om jag är gravid. Är pinnsmal i vanliga fall. Dessutom har jag ?mensvärk?.. hoppas det är ett gott tecken! <3

• Anonym (C)
    theLovelyJ skrev 2017-11-11 06:40:59 följande:

Jag tog kontakt med dokteronline. :)

Förlåt om jag verkar helt korkad nu men skulle du vilja förklara hur det går till? Jag gick in kollade på hemsidan men jag fattade inte hur jag ska göra...ringer man dem eller klickar man bara i vad man vill ha? Behöver inte nån läkare blandas in alls med tanke på att det är receptbelagt?
  • theLovelyJ
    Anonym (C) skrev 2017-11-11 16:17:27 följande:

Förlåt om jag verkar helt korkad nu men skulle du vilja förklara hur det går till? Jag gick in kollade på hemsidan men jag fattade inte hur jag ska göra...ringer man dem eller klickar man bara i vad man vill ha? Behöver inte nån läkare blandas in alls med tanke på att det är receptbelagt?

Man klickar i det man vill ha, fyller i en hälsodeklaration, sen kollar en läkare på beställningen och skriver ut. Sen kommer medicinen direkt hem till dörren inom ca 48 timmar. :)
Svar på tråden Klomifen / Pergotime