• Anonym (Fånge)

    Fången i mitt äktenskap

    Jag e inte guds bästa barn men jag är en social trevlig och snäll tjej. Vi har vart ihop i 6 år och tre barn. Men sen han kom på mig smsa med ett gammalt ex (egentligen sökte ja mig dit för att ja känner mig sååå ensam) så har mitt liv blivit ett helvete. Han hotar med att ta barnen ifrån mig, han spelar så mkt han vill och ja ska acceptera det, ja får absolut inte gå ut med mina vänner och om jag får igenom en kväll så ska ja va hemma senast 24.00 ja kvävs. Ja pratar med de här exet näsran varje dga för han ger mig lite humor och bara lyssnar. Han får mig att le även om de ingen person jag vill vara med. Hursomhelst tex idag va vi i skogen med barnen o hans mamma, han blev fly förbannad på mig för ja inte drog vagnen istllet för hans mamma i uppförsbacken fast jag hade frågat henne om ja skulle ta över. Han knullar hela min familj och akta så ja inte puttar ner dig i vattnet. De ett exempel på hans utbrott. Varför jag e kvar? Jo för ja e rädd att vara utan mina barn OCH vi har så mkt ekonomiskt gemensamt. Men kan de bli bättre? Vad ska ja göra? Ja känner mig nedvärderad och så nertryckt i alla aspekter. Jag orkar inte mer.

  • Svar på tråden Fången i mitt äktenskap
  • Anonym (ABC)
    Anonym (Fånge) skrev 2017-10-29 18:17:08 följande:

    Ja kan inte dra ifrån mins barn jag sköter allt kring dom. Jämt ensam


    Ta med dem, såklart. Så säger du till din man att han får komma och hälsa på barnen när han vill.
  • Anonym (Fånge)
    Anonym (ABC) skrev 2017-10-29 18:28:05 följande:

    Ta med dem, såklart. Så säger du till din man att han får komma och hälsa på barnen när han vill.


    Han har sin jävla morsa här från utlandet. Han skulle aldrig låta mig ta dom. Han har sagt att om ja försöker nåt så lär ja ångra det.
  • Anonym (Usch)
    Anonym (Fånge) skrev 2017-10-29 15:53:56 följande:

    Han knullar hela min familj


    Har dina föräldrar och syskon sex med din man..? Det låter ju helt sjukt.
  • Anonym (?)
    Anonym (Fånge) skrev 2017-10-29 18:30:58 följande:

    Han har sin jävla morsa här från utlandet. Han skulle aldrig låta mig ta dom. Han har sagt att om ja försöker nåt så lär ja ångra det.


    Det är olagligt att hota på det sättet.

    Vad vill du själv? Vara självständig eller bli hunsad?
  • Anonym (friddolin)

    Så du gör inget för att bidra till familjen.

    Samtidigt som du dagligen smyger med ett ex, trots att du vet att din man inte uppskattar det.

    Ändå ska vi tycka synd om dig och inte din man?

  • Anonym (Så äckligt)
    Anonym (Fånge) skrev 2017-10-29 20:59:04 följande:
    helt rätt men han provocera fram det i mig. Vet du hur många ggr han vart på väg att slå mig? Vet du hur många ggr jag nästan avslutat mitt liv för han tryckt ner mig så djupt? Vet du hur många tårar ja spillt och bönat han sluta spela & lösa problemen fö hjälp? Han lyssnadd aldrig och detta är bara x antal exempel. Mitt x är den enda som vart min vän även om vi har sexuellt förflutet så därav samtal med han. Jag har ingen mer att prata med..
    Jag kan inte på något sätt se att otrohet går att försvara, aldrig. Otrohet är alltid fel, punkt.

    Du borde lämnat från första början istället för att låta det eskalera.
  • Anonym (suck)
    Anonym (Så äckligt) skrev 2017-10-29 21:02:18 följande:
    Jag kan inte på något sätt se att otrohet går att försvara, aldrig. Otrohet är alltid fel, punkt.

    Du borde lämnat från första början istället för att låta det eskalera.
    det som är äckligt är din fantasi, döm inte andra efter vad du själv gör vi andra kan vara vänner med ex utan att ligga med dom att du har problem med det får stå för dig

    äckligt också att du försvara kontrollerande män, är du en sån själv?

    att prata är inte att ha sex, detta förstår alla som har eller har haft sex, men vissa i tråden har knappast åldern inne, eller så går dom efter sin egen bristande moral
  • Anonym (suck)
    Anonym (Så äckligt) skrev 2017-10-29 21:27:15 följande:
    Otrohet handlar inte bara om att ligga. Otroligt att du inte vet det.

    Nej, jag är kvinna. Jag försvarar ingen, vilket förmodligen är det som provocerar dig. Att jag inte försvarar en otrogen kvinna alltså.
    Nej men att prata med någon är inte otrohet, och den enda som har förstört deras förhållande är ju han själv, tycker du inte det är sjukt att den enda hon kan vända sig till är hennes ex för att hennes man behandlar henne så dåligt.
    Och allt för många kvinnor försvarar svinaktigt beteende från män, det kommer tyvärr från dålig självkänsla.

    Men med tanke på hur du uttrycker dig så är du antagligen inte så gammal, vuxna människor använder inte ord som 'vider' eller har prblem med att människor av olika kön pratar med varandra, däremot har vi problem med agressiva och kontrollerande människor som inte har släppt mammas kjol än.


  • Anonym (Så äckligt)
    Anonym (suck) skrev 2017-10-29 21:36:19 följande:
    Nej men att prata med någon är inte otrohet, och den enda som har förstört deras förhållande är ju han själv, tycker du inte det är sjukt att den enda hon kan vända sig till är hennes ex för att hennes man behandlar henne så dåligt.
    Och allt för många kvinnor försvarar svinaktigt beteende från män, det kommer tyvärr från dålig självkänsla.

    Men med tanke på hur du uttrycker dig så är du antagligen inte så gammal, vuxna människor använder inte ord som 'vider' eller har prblem med att människor av olika kön pratar med varandra, däremot har vi problem med agressiva och kontrollerande människor som inte har släppt mammas kjol än.


    Ts "pratar inte" endast med någon. Hon har kontakt med sitt ex för att hon "känner sig ensam" trots att hennes man inte gillar det. Det är knappast en vanlig vänrelation. Hon går bakom ryggen på honom och har konversationer med denna man, VAD är det om inte otrohet?
    Eller är du en sådan som anser att endast sex räknas som otrohet?

    Sedan hur gammal jag är har noll att göra i tråden, men människor som försvarar otrohet som du gör lär väl inte vara speciellt smarta annars. Så jag förstår att dina härskartekniker är något du alltid använder i diskussioner.
  • Anonym (Fånge)
    Anonym (suck) skrev 2017-10-29 21:36:19 följande:

    Nej men att prata med någon är inte otrohet, och den enda som har förstört deras förhållande är ju han själv, tycker du inte det är sjukt att den enda hon kan vända sig till är hennes ex för att hennes man behandlar henne så dåligt.

    Och allt för många kvinnor försvarar svinaktigt beteende från män, det kommer tyvärr från dålig självkänsla.

    Men med tanke på hur du uttrycker dig så är du antagligen inte så gammal, vuxna människor använder inte ord som 'vider' eller har prblem med att människor av olika kön pratar med varandra, däremot har vi problem med agressiva och kontrollerande människor som inte har släppt mammas kjol än.


    . Tack??
  • Moderator
    Skärpning!

    Håll god ton i diskussionen!
    Personangrepp är inte tillåtna.
    Hets mot folkgrupp och rasistiska kommentarer är inte tillåtet enligt forumreglerna så ej heller enligt svensk lag.
    Konton som sprider hets kommer att stängas av och dubbelkonton är förövrigt inte tillåtna.
    Vid eventuella frågor vänd dig till supporten: support@familjeliv.se
  • Molly57

    Ts du mår inte bra och är inte lycklig i relationen. Ta steget att lämna även om det känns övermäktigt, men som det är nu kan det bara bli bättre.

  • Anonym (nn)
    Anonym (Fånge) skrev 2017-10-29 18:28:03 följande:

    Han gör ingeting för han anser att han jobbar och jag bara sitter hemma... jag e sjukskriven så ja har sjukpenning just nu. Han glr INGETING kring dom om ja inte åker o handlar o han e kvar med dom typ.


    Han kan rent juridiskt inte ta era barn ifrån er. Högst troligt får ni dom på växelvis boende om det går till domstol för att ni inte kommer överens.

    Och se till och bli frisk och börja jobba så att du får en egen ekonomi så kan du göra som du själv vill och lämna honom om du vill.

    Förresten är det superbra om han vill ta ansvar och ha dem varannan vecka. Man orkar typ inte jobba heltid om man tar ensam ansvar för en massa barn och då blir ju ekonomin också därefter.
  • Anonym (Fånge)
    Anonym (nn) skrev 2017-10-29 21:58:06 följande:

    Han kan rent juridiskt inte ta era barn ifrån er. Högst troligt får ni dom på växelvis boende om det går till domstol för att ni inte kommer överens.

    Och se till och bli frisk och börja jobba så att du får en egen ekonomi så kan du göra som du själv vill och lämna honom om du vill.

    Förresten är det superbra om han vill ta ansvar och ha dem varannan vecka. Man orkar typ inte jobba heltid om man tar ensam ansvar för en massa barn och då blir ju ekonomin också därefter.


    Det är precis min plan just nu. Tack
Svar på tråden Fången i mitt äktenskap