• Marcus von Stein

    Varför är feminismen endast emot vita män?

    Jag vet att feminism handlar om jämlikhet, och jag stödjer feminismen.
    Men vad jag inte förstår är varför feminister alltid skyller vita män för allt som är dåligt i världen. Varför säger feminister att det var vita män som skapade sexism, rasismen och homofobi via imperalism och innan imperalism så var allt perfekt förutom i vita länder?
    Varför är vita män den enda gruppen som kallas för att vara rasistisk, homofobisk och misogyn?
    Visst, feminister erkänner att det finns ENSTAKA icke-vita män som beeter sig dåligt, men feminister klandrar aldrig arabiska män, asiatiska män etc. som helhet för att vara dåliga. Men de klandrar vita män som helhet för att vara rasistiska, homofobiska och misogyna.
    feminister skyller på "ekonomiska skäl eller rasism" och andra förklaringar för det dåliga beteendet som vissa icke-vita män har, men när det gäller vita män så finns inga ursäkter, istället blir alla vita män dömda av feministerna. ja, enligt feminister så är alla vita män ett gäng rasister och kvinnoförtryckare.
    Åh, arab-feminister klandrar ALDRIG arabiska män och svarta feminister skyller ALDRIG på svarta män etc, men vita män får skulden över hela världen, inte bara i väst.
    Feminister hävdar också att vita män inte kan bli förtryckta .... tydligen så har tex vita män på balkan aldrig varit förtryckta, trots att ottomanska riket förtryckte dom i 600 år. feminister säger också att bara vita män kan vara rasister ....

    vad är anledningen till att feminister tycker så här?
  • Svar på tråden Varför är feminismen endast emot vita män?
  • Dilation
    Marcus von Stein skrev 2017-10-31 04:25:28 följande:
    Jag vet att feminism handlar om jämlikhet, och jag stödjer feminismen.
    Men vad jag inte förstår är varför feminister alltid skyller vita män för allt som är dåligt i världen. Varför säger feminister att det var vita män som skapade sexism, rasismen och homofobi via imperalism och innan imperalism så var allt perfekt förutom i vita länder?
    Varför är vita män den enda gruppen som kallas för att vara rasistisk, homofobisk och misogyn?
    Visst, feminister erkänner att det finns ENSTAKA icke-vita män som beeter sig dåligt, men feminister klandrar aldrig arabiska män, asiatiska män etc. som helhet för att vara dåliga. Men de klandrar vita män som helhet för att vara rasistiska, homofobiska och misogyna.
    feminister skyller på "ekonomiska skäl eller rasism" och andra förklaringar för det dåliga beteendet som vissa icke-vita män har, men när det gäller vita män så finns inga ursäkter, istället blir alla vita män dömda av feministerna. ja, enligt feminister så är alla vita män ett gäng rasister och kvinnoförtryckare.
    Åh, arab-feminister klandrar ALDRIG arabiska män och svarta feminister skyller ALDRIG på svarta män etc, men vita män får skulden över hela världen, inte bara i väst.
    Feminister hävdar också att vita män inte kan bli förtryckta .... tydligen så har tex vita män på balkan aldrig varit förtryckta, trots att ottomanska riket förtryckte dom i 600 år. feminister säger också att bara vita män kan vara rasister ....

    vad är anledningen till att feminister tycker så här?
    Hade vi vetat hur en broccolliextremkommunistiskfeminist (betyder både av pojkön och flickkön) tänker så hade vi andra fått nobelpriset.
  • cb66

    Feminister tycker inte så. Du har fel i det, du upplever bara den feminismen som du läser om i svenska tidningar och på sociala medier. Om du hade läst om feminister i Kenya, Columbia, Australien eller Kina så hade du förstått detta. Tänk på att din värld är väldigt liten och inskränkt.

  • Aliona

    Jag undrar vilka arabiska och afrikanska eller afro-amerikanska feminister du har läst som tycker att det bara är vita män det är fel på?

  • CarinaL26

    Vilka feminister?

    En extremfalang i Fi eller en majoritet av all världens feminister i alla världens länder?

    Vilka exakt syftar du på?

  • riyit
    cb66 skrev 2017-10-31 08:17:08 följande:

    Feminister tycker inte så. Du har fel i det, du upplever bara den feminismen som du läser om i svenska tidningar och på sociala medier. Om du hade läst om feminister i Kenya, Columbia, Australien eller Kina så hade du förstått detta. Tänk på att din värld är väldigt liten och inskränkt.


    Jo den strukturella feminismen fungerar precis så. 
  • poppa01
    cb66 skrev 2017-10-31 08:17:08 följande:

    Feminister tycker inte så. Du har fel i det, du upplever bara den feminismen som du läser om i svenska tidningar och på sociala medier. Om du hade läst om feminister i Kenya, Columbia, Australien eller Kina så hade du förstått detta. Tänk på att din värld är väldigt liten och inskränkt.


    Jag är inte TS, men han har faktiskt rätt.

    Jag kan faktiskt flera språk och följer således politik världen även där vita inte är i majoritet och läser även mycket på sk globala sidor och hur tonen ser ut där...

    Och mycket riktigt, vita män är ständigt anklagade för precis allt. I typ Egypten så pratar de om vita män trots att det knappt finns några vita män där. De skyller väldtäcktskulturen där vita män via kolonialism då vita män kom dit och "smittade" dom med sin kultur, en kultur som enligt vänstern där fortfarande består.

    Kan du bevisa att feminister i Kenya och Kina inte skuldbelägger alla vita män? Kan du bevisa att feminister i kenya och kina ogillar afrikanska och asiatiska män? 

    Hela vänster och feminist rörelsen är strikt emot en hudfärg och en religion, vita män och kristendomen. Fakta.
  • poppa01
    Aliona skrev 2017-10-31 08:18:59 följande:

    Jag undrar vilka arabiska och afrikanska eller afro-amerikanska feminister du har läst som tycker att det bara är vita män det är fel på?


    det är ju det arabiska och afrikanska och afro feminister alltid gör, de gnäller om rasismen och den vita mannen hela tiden. de ser kritik mot sina män som rasismen så hur kan de då ogilla män som delar deras hudfärg? you are making no sense.
  • poppa01
    CarinaL26 skrev 2017-10-31 11:24:13 följande:

    Vilka feminister?

    En extremfalang i Fi eller en majoritet av all världens feminister i alla världens länder?

    Vilka exakt syftar du på?


    om jag får lov att svara på ts fråga....

    nästan alla feminister världen över, ja...
  • CarinaL26
    poppa01 skrev 2017-11-01 01:51:09 följande:

    om jag får lov att svara på ts fråga....

    nästan alla feminister världen över, ja...


    Och källan för detta är,, vadå?
  • äldreochklokare
    poppa01 skrev 2017-11-01 01:48:36 följande:
    det är ju det arabiska och afrikanska och afro feminister alltid gör, de gnäller om rasismen och den vita mannen hela tiden. de ser kritik mot sina män som rasismen så hur kan de då ogilla män som delar deras hudfärg? you are making no sense.
    Med tanke på historien med kolonialism och slaveri där vita ansett sig vara en överras och slagit svarta i bojor, är det väl inte så väldigt konstigt. 

    Men givetvis finns även synpunkter på män från den egna bakgrunden. 

    Till TS: Ditt påstående är felaktigt då det inte stämmer för feminismen per se, sedan finns det kanske några feminister som tänker som du påstår. Feminismen är inte "emot vita män", inte emot män alls faktiskt (ja jag vet att det finns enstaka individer som kanske säger det men det får inte stå som en sanning för alla feminister heller) utan för jämlikhet.
    Tolkar man: "vara för jämställdhet"= "vara emot vita män" undrar jag hur man ens tänker. 

    Personligen är jag inte "emot" någon människa man jag tycker verkligen inte om när personer (oavsett kön) tycker de har bestämmanderätt över andra eller är bättre än andra pga kön, hudfärg etc. 
Svar på tråden Varför är feminismen endast emot vita män?