• Charlizee

BIM December 2017

Issari skrev 2017-11-12 14:37:19 följande:

Hej!

Jag har läst igenom hela tråden och ni verkar vara härliga typer med stor barnlängtan, liksom jag. Hoppas att det kommer gå bra för oss alla! :)

Jag är snart 31 och nu har jag och min man precis börjat försöka bli gravida. Första försöket var i oktober men det resulterade i ett missfall i v. 5. Tråkigt och ledsamt, samtidigt är det "tur" att det skedde så tidigt. Vi hoppas på bättre lycka denna gång men tar ingenting för givet!

Pga missfallet (för några dagar sedan) så har jag ingen aning när ägglossningen kommer igång denna månad, om den inte fördröjs i tid mellan blödningens första dag och ÄL - bör den vara kring den 23 november och då är BIM den 6 december. 

Är det någon med erfarenhet av tidigt missfall? Hur lång tid tog det innan ägglossningen kom igång? Det är säkert olika mellan olika personer, men ändå. 

Usch vad tråkigt! Kanske bra att testa med ÄL-stickor. Var en tjej som skrev i en annan grupp att man kan ha lättare att bli gravid efter missfall för då är kroppen redan redo för en graviditet. Vet inte om det stämmer eller inte men verkar troligt i mina öron. Hoppas du får plussa snart igen!! <3
  • Charlizee
    Issari skrev 2017-11-12 15:04:32 följande:

Ja, jag har faktiskt beställt ett gäng ÄL-stickor. Men när jag testat med sådana innan så har jag aldrig lyckats få ett tillräckligt starkt streck för att det ska räknas som positivt. Jag känner dock igen på flytningar när ÄL är på väg. Dessutom tempar jag men då ser man ju inte de förrän den precis skett och en vill ju hinna mysa till det ett antal dagar innan ÄL också för att öka chanserna. 

Ja, vi får se om det tar sig denna gången också. Vi blev ju gravida på första försöket men då med missfall. Så vi vet åtminstone att spermierna är simkunniga. Kanske har vi lätt att bli gravida - men då med ökat missfallsrisk som följd. Hörde att studier pekar på det - kvinnor som är högfertila får fler missfall eftersom befruktade ägg fäster lätt. Även ägg som det är fel på - och då blir det missfall. Fast de slutsatserna kan jag förstås inte dra om mig själv baserat på endast ett försök. 

Jag håller tummarna för att nästa befruktning sker med lyckat resultat! :)

Hur var det nu - ni försöker med er nummer tre?

Ja så kan det säkert vara låter logiskt. Jag är dålig på att tyda mina flytningar så förlitar mig på appar och test men som du säger inte alltid de ger tydliga svar heller.

Ja precis, har försökt ett bra tag nu men någon gång ska det väl få bli vår tur tycker jag!
  • Charlizee
    Anonym (Fundersam) skrev 2017-11-12 19:11:44 följande:

Jag kan ha hoppat in här lite för tidigt... Tog det här testet idag...

Jag kan se ett svagt streck Vilken ÄL-dag är du på?
  • Charlizee
    Millannn skrev 2017-11-12 15:32:32 följande:

2 dagar kvar till äl enligt en utav mina appar och idag är flytningarna mer vattniga och trådiga så ikväll blir det åka av! Och sen tänkte vi nog köra varje dag from imorgon till 16de tror ni det räcker?

Vad spännande!! Ja det tror jag borde täcka in gott och väl Här ska också mysas hela veckan!! Whoop Whoop!
  • Charlizee

ÄL på fredag enligt app, har tagit ÄL test sedan mensen slutade MEN testen blir svagare och inte starkare...börjar bli stressad och orolig nu

• Charlizee
    Milou3 skrev 2017-11-13 12:55:10 följande:

Lugn nu :)

Har också äl på torsdag eller fredag enligt min app ( som man egentligen ska strunta helt i)

Mina test har ökat men sen i morse blev det plötsligt svagare igen. Jag tror det kan bli så i follikelfasen. Fortsätt testa så ska du se att det börjar öka igen snart.

Din äl kanske kommer 2 dagar senare denna cykel och om äl då sker på söndag kommer ju inte dina äl-test visa på ökning förrän mot onsdag/torsdag.

Njut av att inte "måste ha sex NU" ist ;)

Tack för peppen <3 Jag har ju börjat testa väldigt tidigt så hoppas på en ordentlig stegring snart Hoppas inte den dröjer för länge bara för min man reser bort i slutet av helgen...

Åh vad jag hoppas det ska gå vägen!! Beställde test från apotea som ska mäta från 5 mlU/mL, någon som har erfarenhet från dessa? Lägger in en bild

• Charlizee
    Josse8632 skrev 2017-11-13 21:42:37 följande:

Vad gör ni för test? Jag har bara testat 1 gång förra månaden med test från rfsu jag fick inget som helst utslag dagarna före ägglossning utan endast dagen före? Vilka använder ni?

Jag använder testlagret, men brukar nästan alltid få ett svagt streck med de hela cykeln sen inför ÄL blir det starkare... tycker de är bra men det där är säkert olika från person till person
  • Charlizee
    Milou3 skrev 2017-11-14 07:25:03 följande:

Jag har testat en gång men då blev det inget.

Har själv fått så många kemiska graviditeter/ eller rediga spökstreck, så vågar inte testa för tidigt. Får upp hoppet och sen åker man ner som en pannkaka ist :(

Ingen glad gubbe för mig än heller - testade nyss.

Ska försöka vänta med att testa tills/om jag skulle känna "nu måste jag vara gravid" eller att mensen uteblir 3 dagar!

Äl brukar inte bli allt för många dagar senare än den brukar så sexa på precis innan han åker, spermier lever minst 2 dygn iaf!

Ja jag har ju lite samma problem eller vad man ska säga, lyckats få tydliga spökstreck två gånger eller om det var kemiska graviditeter vet jag inte... har så svårt att inte testa mig bara Noll tålamod i bebisverkstaden!

Ska resa bort nästa vecka så skönt att ha några dagar jag inte kan testa, skulle ju vara alldeles för tidigt för att se något ändå! Men känner jag mig själv så blir det nog ett test eller två till nästa helg...

Så roligt vi är ett helt gäng med BIM runt samma dag!!
  • Charlizee
    Milou3 skrev 2017-11-15 08:11:01 följande:

Hur går det Charlizee? Sett någon stegring på äl-test än?

Jämför jag dagens med gårdagens test är gårdagens starkare, idag har jag fått molvärk både fram och bak, speciellt på ena sidan... inte så lite heller! Hmm fundersam eftersom jag ska ha ÄL på fredag enligt mina appar!
  • Charlizee
    Milou3 skrev 2017-11-15 08:11:01 följande:

Hur går det Charlizee? Sett någon stegring på äl-test än?

Hur går det för dig?
Svar på tråden BIM December 2017