• Charlizee

BIM December 2017

Millannn skrev 2017-11-17 17:42:17 följande:

Hej tjejer! Jag är nu på cd 19 och idag har mina trådiga flytningar blivit ännu mer, känns riktigt halt när man torkar sig osv. Hade ju älvärk i lördags fram till tisdags och hade trådiga flytningar på måndagen och trodde jag hade äl då. Men tänker att det kanske var sperman från dagen innan som gjorde det trådigt. Men jag har ju en menscykel som är allt från mellan 28-34 dagar så då är det ju inte så konstigt om äl inträffar på cd 20 som den gjorde i september så det blir nog lite ligga ikväll också så ska det nog vara hyfsat säkrat eller vad tror ni?

Låter som ni täckt upp bra! Jag fick positivt test igår morse, idag är testet betydligt svagare... vi har sexat på varje dag sen i söndags, blir nog en sväng till ikväll...imorgon reser jag bort i 5 dagar så hoppas på en tidig ÄL från mitt positiva test så vi inte missar ÄL när kag är borta! Känns ganska skönt att inte vara hemma under dagarna innan man kan börja testa. Kommer säkert testa nästa helg när jag är hemma igen även om det är toktidigt! Har du använt ÄL-test?
  • Charlizee
    Anonym (tossa) skrev 2017-11-17 22:33:14 följande:

Vänta, vänta, vänta...

Feel you <3
  • Charlizee
    Millannn skrev 2017-11-18 14:00:34 följande:

Ja och idag så är det ännu mer vattniga/trådigs flytningar, när jag ställde mig upp imorse så rann det (sover naken! Sorry) och igår så var jag så trött att jag somnade.. men ikväll kör vi! Verkar ju inte som äl har varit med tanke på att flytningarna har ökat. Nej använder inte äl-test men känns nästan som man borde det! Har ju noll koll på när äl är i princip. Men det blir nog bra! För er också, verkar som att ni kommer få tilldet denna månad

Det är jätte svårt, jag använder ÄL stickor men tycker det är svårt att veta ändå! Vågar inte tro vi lyckats, även om man prickar mitt i prick så är det ju bara 25-30 % chans... och eftersom jag är 30+ så snarare 25 %
  • Charlizee
    Amidina skrev 2017-11-19 08:18:23 följande:

Håller med dig om att vrida på klockan, jag har ÄL om en vecka. Vill komma igång! ;)

Fast du skulle bort i 5 dagar, eller är jag helt ute och cyklar?

Ja precis ska iväg på en liten resa med mina små, ska bli skönt att förhoppningsvis ha tankarna på lite annat Nu har vi iallafall gjort vad vi kan denna månad, har myst varje dag sen i söndags och ÄL ska ha varit torsdag/fredag enligt appar (misstänker dock den var fredag-lördag snarare). Kikar nog in och håller mig uppdaterad vad som händer här inne ändå <3
  • Charlizee
    Alexandra93 skrev 2017-11-19 08:43:21 följande:

Ja dagarna går så långsamt nu! Vill bara veta nu nu nu!

Jag med!! När har du BIM? <3
  • Charlizee
    Alexandra93 skrev 2017-11-19 10:32:35 följande:

1/12 har jag bim, men kommer nog börja testa tidigare om jag känner några tidiga symptom!

Då har vi samma BIM, vad roligt Känner jag mig själv blir det nog ett test redan nästa helg när jag är hemma igen... noll tålamod!!
  • Charlizee
    Minmili skrev 2017-11-19 15:03:44 följande:

Har börjat få skumma flytningar och ont i äggstockarna. Men stickorna visar i te starkt positivt, och enl appen har jag äl den 25:te. Förstår mig inte på kroppen ibland... men vi kör på ändå som vanligt så jag har mer lust än annars ????????

Jag fick känningar (lätt mensvärk) flera dagar innan ÄL stickorna gav utslag. Läste om det på nätet såhär stod det:

Dagarna innan ägglossning kan du känna en svag smärta i magen som liknar menssmärta. Detta sker därför att äggstockarna jobbar med att släppa ifrån sig ägget.

Kanske kan det vara så att dina äggstockar förbereder sig för ägglossningen? Fortsätta med ÄL testen så får du säkert snart ett fint positivt ÄL-test.

Stor kram <3
  • Charlizee

Tvungen att kika in och se hur det går för er! Ni med BIM runt den 1/12 har ni fått några symptom redan?

• Charlizee
    Amidina skrev 2017-11-22 09:52:40 följande:

Inget här än, men så har jag inte passerat ÄL heller. :P Eller ja, tycker jag känt små molvärkar till och från runt äggstockarna de senaste dagarna, men det kan lika gärna vara mitt myom (hatar att inte kunna känna skillnad).

Tempen visar stadigt på pre-ÄL iaf, och jag har bara 2 ÄL-stickor kvar så tänkte spara dem tills dag 15-16 när det brukar vara dags. Dag 12 idag.

Har du själv märkt av något än? :)

Om jag letar symptom kan jag räkna upp en hel rad men vågar varken hoppas eller känna... tycker magen spänner, jag fått massa små finnar, molvärk, mer flytningar osv men har trott så många gånger det nog bara är inbillning

Spännande hoppas du får fina positiva test
Svar på tråden BIM December 2017