• Anonym (Slappen)

Fler som slappar när barnen är på dagis?

Jag lämnar min son kl halv nio och hämtar halv fyra. Under tiden han är där frossar jag serier, tvättar, städar eller sover.

Är det fler som gör så?

Har en vän i samma sits men hon volentär arbetar osv med sin tid.

• Svar på tråden Fler som slappar när barnen är på dagis?
  • Anonym (asdf)

Tränar du inget? Går och fixar dig på salong? Träffar väninnor?

• Anonym (Tjej)

Jobbar du hemifrån då? Eller sjukskriven? Pluggar?

Jag hade tänkt göra så för jag kan jobba hemifrån men har haft så mycket att göra jobbmässigt att jag inte hunnit. Men har det som plan.

• Anonym (Slappen)
    Anonym (asdf) skrev 2017-11-05 17:51:17 följande:

Tränar du inget? Går och fixar dig på salong? Träffar väninnor?

Gjorde förr men nu gör jag inget. Orkar liksom inte. Egentligen så kollar jag bara serier, allt annat sparar jag tills jag hämtat och/eller sambo är hemma. Ingen vet egentligen.
  • Anonym (asdf)
    Anonym (Slappen) skrev 2017-11-05 17:53:45 följande:

Gjorde förr men nu gör jag inget. Orkar liksom inte. Egentligen så kollar jag bara serier, allt annat sparar jag tills jag hämtat och/eller sambo är hemma. Ingen vet egentligen.

Undrar din sambo inte hur det är med dig? Vad lever du av?
  • Guapa

Ungefär så såg mina dagar ut som föräldraledig med andra barnet. Hon sov massor på dagarna så det blev en hel del egentid. Grymt lyxigt att ha tillgång till förskola 30 tim i veckan som föräldraledig.

• Guapa
    Anonym (Slappen) skrev 2017-11-05 17:53:45 följande:

Det låter dock som en varningsklocka. Symptom på utmattning? Deprimerad?
  • Anonym (asdf)
    Guapa skrev 2017-11-05 17:55:49 följande:

Ungefär så såg mina dagar ut som föräldraledig med andra barnet. Hon sov massor på dagarna så det blev en hel del egentid. Grymt lyxigt att ha tillgång till förskola 30 tim i veckan som föräldraledig.

Javisst är det härligt att låta andra ta hand om ens barn så att man kan sova själv.
  • Rebecca1987

Jag städar, handlar ocj fixar så jag kan lägga all tid på barnen när dom är hemma. Dessutom för att få tiden gå då jag längtar tills dom slutar. Jag har som tur är bara 15 timmar i veckan delat på 3 dagar

• Anonym (Slappen)
    Anonym (Tjej) skrev 2017-11-05 17:51:58 följande:

Jobbar du hemifrån då? Eller sjukskriven? Pluggar?

Jag hade tänkt göra så för jag kan jobba hemifrån men har haft så mycket att göra jobbmässigt att jag inte hunnit. Men har det som plan.

Pluggade innan, det är hur bra som helst, inga problem. Fint också att man var aktiv, fick saker gjorda. Mycket tid till hemma plugg osv.
  • Anonym (Slappen)
    Anonym (asdf) skrev 2017-11-05 17:55:24 följande:

Undrar din sambo inte hur det är med dig? Vad lever du av?

Han är inkomsttagaren just nu.

Nej, jag visar inte skenet av det jag känner/gör.
Svar på tråden Fler som slappar när barnen är på dagis?