• Anonym (Slappen)

Fler som slappar när barnen är på dagis?

Jag lämnar min son kl halv nio och hämtar halv fyra. Under tiden han är där frossar jag serier, tvättar, städar eller sover.

Är det fler som gör så?

Har en vän i samma sits men hon volentär arbetar osv med sin tid.

• Svar på tråden Fler som slappar när barnen är på dagis?
  • Anonym (Serier)
    Anonym (WTF???) skrev 2017-11-05 19:42:04 följande:

Och jag betalar för detta på min skattsedel????

Dra du åt helvete i så fall!!

Ligg i soffan på någon annans bekostnad!!

Jag vill ju hellre sponsra mammor/pappor som verkligen VILL något!!

Herregud alltså !! Vad det doftar avundssjuka !!
  • taquine
    Anonym (Serier) skrev 2017-11-05 22:17:05 följande:
    Var doftar det avundsjuka? Tycker mer det doftar "stackars barn " som "föräldrar av någon anledning ska skaffa men sedan inte orkar ta hand om.Utan de ska andra göra , för jag vill ligga framför TV.n och kolla serier.
    Goodness me
  • Anonym (Serier)
    taquine skrev 2017-11-05 22:26:35 följande:

Var doftar det avundsjuka? Tycker mer det doftar "stackars barn " som "föräldrar av någon anledning ska skaffa men sedan inte orkar ta hand om.Utan de ska andra göra , för jag vill ligga framför TV.n och kolla serier.

TS skrev att pojken älskade sin förskola. Han får umgås och busa med kompisarna. Vad är problemet?
  • Anonym (Alice)
    Det här börjar allt mer lukta troll
  • Anonym (Så gör vi)

Jag skolade in dottern pga att jag skulle studera, men det blev tyvärr inte av av en anledning så tänkte börja studera nästa år istället.
    Kändes onödigt att säga upp platsen när hon precis vant sig vid förskolan och sedan vänta i många månader på kö osv, och kanske inte ens få någon plats.

Så hon går 15 timmar i veckan fördelat på 3 dagar och då brukar jag oftast sova, så skönt utan ett barn som hoppar i ansiktet på mig, lär sig boxning med mina kinder, drar mig i håret eller biter mig i bröstvårtan.
    En dag i veckan handlar jag också, vilket också är jättehärligt utan barn.

Personalen på förskolan vet dock om det och det var de som sa att det var onödigt att säga upp platsen, då jag hade tänkt det från första början.

• taquine
    Anonym (Serier) skrev 2017-11-05 22:28:44 följande:
    TS skrev att pojken älskade sin förskola. Han får umgås och busa med kompisarna. Vad är problemet?
    Att hon hellre ser på serier och slappar än vill vara med sitt lilla barn.Men, men du har väl rätt , ungen har det bättre där än hemma hos en lat morsa som inte ens ids jobba.
    Goodness me
  • Anonym (Alice)
    Anonym (Så gör vi) skrev 2017-11-05 22:34:19 följande:

Jag skolade in dottern pga att jag skulle studera, men det blev tyvärr inte av av en anledning så tänkte börja studera nästa år istället.
    Kändes onödigt att säga upp platsen när hon precis vant sig vid förskolan och sedan vänta i många månader på kö osv, och kanske inte ens få någon plats.

Så hon går 15 timmar i veckan fördelat på 3 dagar och då brukar jag oftast sova, så skönt utan ett barn som hoppar i ansiktet på mig, lär sig boxning med mina kinder, drar mig i håret eller biter mig i bröstvårtan.
    En dag i veckan handlar jag också, vilket också är jättehärligt utan barn.

Personalen på förskolan vet dock om det och det var de som sa att det var onödigt att säga upp platsen, då jag hade tänkt det från första början.

Ja i vissa situationer är det TUR att barnen kan vistas på förskolan...där de kan få omsorg,trygghet,lustfyllt lärande,tre mål mat om dagen och vuxna som lyssnar...
  • Wolfie13
    Anonym (Slappen) skrev 2017-11-05 17:46:50 följande:

Jag lämnar min son kl halv nio och hämtar halv fyra. Under tiden han är där frossar jag serier, tvättar, städar eller sover.

Är det fler som gör så?

Har en vän i samma sits men hon volentär arbetar osv med sin tid.

Själv så mår jag skit om jag inte kommer ut på dagarna. Är föräldraledig med den yngsta och ser alltid till att vi hittar på nåt innan storebror hämtas. Känner mig helt "slapp" i kroppen så fort ja sätter mig i soffan dagtid, mår då ej bra... måste röra på mig liksom, inne som ute. Men det kanske är åldern :p
  • Anonym (T)
    Anonym (Slappen) skrev 2017-11-05 18:10:00 följande:
    Ja, kanske. Men vad ska man göra liksom. De timmarna jag har under dagen ger mig iaf styrka och glädje att vara närvarande resterande tid.
    Vad du ska göra är att söka hjälp för depression/utmattning. Är du deprimerad så kommer inte det vända av sig själv bara sådär utan då behöver man hjälp i form av medicinering, samtalskontakt elr liknande.
    Låter ju helt bedrövligt att du inte vill ta tag i ditt problem utan nöjer dig att ha det sådär!
  • Anonym (F)

VA? Utveckla gärna.
Svar på tråden Fler som slappar när barnen är på dagis?