• Anonym (Anonym)

Körkortsutredning

Hitills så har jag alltid sluppit att behöva blanda in socialtjänsten. Har aldrig fått något brev eller liknande trots att jag hamnat på tillnyktringsenhet ett flertal gånger och är ung. Har nog antingen haft väldigt tur eller så vet de inte om det.

Nu är det dock länsstyrelsen som bett dom om ett yttrande och jag undrar lite över det. Är det endast ett möte med några frågor? Hur lång tid tar det ungefär innan man blir kallad?Försvinner anteckningar hos myndigheterna som är över två år gamla? Är det värsta jag behöver oroa mig för att att behöva ta dyra prover, eller kan det leda till andra negativa följder?

Ber om ursäkt för så många frågor men jag går ständigt runt och oroar mig så det är skönt att kunna få hjälp från er här med erfarenhet kring detta.

• Svar på tråden Körkortsutredning
  • Anonym (Anonym)

Ingen som vet?

• Anonym (onym signa)

Nej!

Men berätta gärna om dina fyllor i cellen, "spännande" :)

• Anonym (Anonym)
    Anonym (onym signa) skrev 2017-11-14 10:57:10 följande:

Nej!

Men berätta gärna om dina fyllor i cellen, "spännande" :)

Berätta hur du kan tycka att det är spännande istället.
  • Anonym (onym signa)
    Anonym (Anonym) skrev 2017-11-14 11:21:03 följande:
    Berätta hur du kan tycka att det är spännande istället.
    Svara inte med en motfråga, du startade tråden!
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (onym signa) skrev 2017-11-14 12:56:09 följande:
    Svara inte med en motfråga, du startade tråden!
    Haha men är du dum eller? Jag startade inte frågan för att berätta om mina fyllor utan för att ta reda på hur en körkortsutredning går till. 
  • Anonym (Bilförare)

Vi kan inte svara dig utan mer info.

Så om du dricker omdömeslöst var helg och vaknar i fyllecell har viss betydelse.

Personligen vet jag bara bekanta som fått körkortsutredning pga medicinska skäl.

• Anonym (onym signa)
    Anonym (Anonym) skrev 2017-11-14 13:23:55 följande:
    Haha men är du dum eller? Jag startade inte frågan för att berätta om mina fyllor utan för att ta reda på hur en körkortsutredning går till. 
    Detta känns mycket tråkigt att du har grava alkoholproblem och hamnar i fyllecell varje helg, har du försökt kontakta AA?

Jag lider verkligen med dig.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Bilförare) skrev 2017-11-14 13:30:09 följande:

Vi kan inte svara dig utan mer info.

Så om du dricker omdömeslöst var helg och vaknar i fyllecell har viss betydelse.

Personligen vet jag bara bekanta som fått körkortsutredning pga medicinska skäl.

Antingen har man väl gjort en körkortsutredning själv och vet hur det går till eller jobbat inom soc och vet hur det går till? Så varför mer info? 

Jag har ju skrivit att det är pga att jag hamnat i fyllecell. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (onym signa) skrev 2017-11-14 14:08:54 följande:
    Detta känns mycket tråkigt att du har grava alkoholproblem och hamnar i fyllecell varje helg, har du försökt kontakta AA?

Jag lider verkligen med dig.
    Oj hamnar jag i fyllecell varje helg? Isåfall har jag hamnat där 2981820 gånger, konstigt att jag ens aktuell för en utredning överhuvudtaget. Suck 
  • Anonym (onym signa)
    Anonym (Anonym) skrev 2017-11-14 14:47:11 följande:
    Antingen har man väl gjort en körkortsutredning själv och vet hur det går till eller jobbat inom soc och vet hur det går till? Så varför mer info? 

Jag har ju skrivit att det är pga att jag hamnat i fyllecell. 
    Du verkar väldigt aggressiv tycker jag.

Sen verkar du svara dig själv på frågorna du ställer, så varför starta en tråd då?
Svar på tråden Körkortsutredning