Anonym (Soc) skrev 2017-11-14 22:26:50 följande:
Hej. Jag jobbar på soc. Hur gammal är du? Där jag jobbar kallar jag till möte på varje lob. Alla kommer kanske inte fram förstås.
Men körkortsutredning; man har ganska lång tid på såg att skicka in yttrande. Du borde bli kallad inom tre månader. Transportstyrelsen skriver till socialtjänsten vad de vill veta. Finns du i socialregistret och vad har du i så fall fått för behandling och hur ser din alkoholkonsumtion ut nu och hur sköter du dig rent allmänt. Soc kommer ställa frågor för att få svaren. Det är vi bra på. Det hjälper dock om du svarar mer utförligt än ja och nej.
Osäker på hur länge det finns kvar. Det blir ju en akt så jag gissar på 5 år.
Har du körkort? Det värsta som kan hända är väl att du blir av med det. Sen kan du få en varning eller att du får ta dyra prover där man ser din alkoholkonsumtion. Jag lämnar bara yttranden och hör sällan vad som händer sen om det inte är en känd person som jag har en pågående behandling för. Mvh soctanten
Hej!
Jag är 21 idag men det var framförallt när jag var 18 som jag hamnade i fyllecell flera gånger. Fråga mig inte hur jag lyckades. Sen har det hänt två gånger till när jag var lite äldre
men det är ju trots det ändå över ett och ett halvt år sedan sist, så jag trodde jag skulle få mitt körkort nu utan något möte.
Vet inte hur jag ska göra eller säga på mötet heller för jag festar ju på helgerna det gör jag men rent allmänt så sköter jag mig och skulle aldrig köra påverkad dock.
Jag fick körkort precis när jag fyllt 18 i princip men det blev indraget efter ett par månader (utan utredning från soc) och sen dess har jag inte haft något.
Det är så jobbigt att gå och oroa sig över det för jag måste ha körkort om jag ska få mitt drömjobb i februari men tveksamt att jag hinner då alltså.
Tack för din hjälp det betyder väldigt mycket!