• Milkway

    Feminister bromsar sig själva

    Varning, detta inlägg kommer provocera alla som stämplat sig som offer i samhället.

    Det finns diskussioner som hettar till men ingen diskussion är så offer-manipulerad och sympatisk och icke objektiv beskylla de ansvarslös som feminism.

    Jag tycker feminismdiskussioner är allt annat än respektfulla, objektiva, ansvarstagande, medvetna samarbetande för ett bättre samhälle FÖR ALLA. Jag tycker dessa trådar är de mest spottande diskriminerande defensiva och oempatiska trådar jag någonsin sett, och det ser likadant ut överallt.

    Och det är varken män enbart eller kvinnor enbart som skapar denna mardröm, alla ni tillsammans! Med ert jävla hat mot varandra, likt en stökig högstadieklass, värre ärligt talat

    Av allt jag läser är kanske 5% av inläggen någorlunda mogna, genomtänkta, logiska, och realistiska, från människor smarta nog att se att vårt samhälle ser ut som det gör pga människorna, inte pga ett kön. Jämställdhet kräver 50/50 engagemang men i feminism ser jag 0/0

    Majoriteten av kvinnor vill bli illa behandlade medvetet eller undermedvetet och majoriteten av män formar sig till att bli svin mot kvinnor. Vems fel? Ingens! Allas. Vem började? Ingen. Alla!

    Det spelar ingen roll hur det varit och hur det sett ut, det som spelar roll är hur det är IDAG.

    Det existerar lika mycket övergrepp som det existerar kvinnor som frivilligt vill bli förnedrade.

    Det existerar kvinnor och män som förminskar andra människor med olika medel och det är inte ett kön som är sexistiskt det är en personlighet som höjer sig själv genom att sänka andra. Ett vapen.

    Och jävla feministkvinnor låt männen för guds skull ta plats hur mycket de vill i me too / feminist diskussioner för utan de är ni 50 % längre ifrån jämställdhet. De måste få bolla diskutera även svinen som bara vill psykas, alla måste få vara med i diskussionen om jämställdhet och hur kan man förändra något om man utesluter de som behövs för förändring?

    Och män som har "jag får alla kvinnor " attityden snälla ni skaffa en hobby och förverkliga ert liv på riktigt istället för att gå och trakassera kvinnor och tro ni är omtyckt.

    Vi börjar nå ett steg närmare jämställdhet när kvinnor slutar claima hela deras kön som offret och förstår att ni är 50% ansvariga för förändring ni med! Ni gör också fel och kan vara sexistiska, trångsynta, sympatiska översittare.

    Jag som skriver är inte feminist, jag är bara en person som är less på pajkastning om könen när man tydligt ser att strukturen vi har i samhället är fail hos Båda könen. Skärpning hos både män och kvinnor tack !

  • Svar på tråden Feminister bromsar sig själva
  • Milkway
    FDFMGA skrev 2017-11-12 17:12:58 följande:

    Ovanstående tycker jag är kännetecknande för den antifeministiska våldtäktskulturen.

    Jag har en nära bekant som blev våldtagen, och vet hur mycket hennes liv påverkats av detta, och hur mycket det fortfarande påverkar henne idag - 15 år senare.

    Jag måste erkänna att det inte finns någon åsiktskategori jag föraktar mer än antifeminister.

    Nej, det existerar inte lika många sexuella övergrepp som det finns kvinnor "som ber om dessa". Det är bara en antifeministisk runkfantasi i bästa fall, i värsta fall en uppmaning till sexuella övergrepp som tas på allvar.


    Observera att jag skrev att kvinnor går med på förnedring, inte ber om just specifikt övergrepp. Var ser man detta? Hur många kvinnor har en empatisk snäll man som vän,men attraheras romantiskt av män som är otrogna, är seriemördare, är arroganta, aggressiva, dominanta och oftast nedlåtande mot kvinnor? Hur många kvinnor letar sig till män som är gifta? Hur många kvinnor stannar i relationer där mannen nervärderar de? Hur många kvinnor i me too har frivilligt supit ner sig och gått iväg med främmande människor? Hur många kvinnor har klätt upp sig gått ut på krogen för att män ska ge de ett värde? Hur många kvinnor uppmuntrar män att vara den större? Hur många kvinnor har sagt "Varför gillar jag bad guys?" Och detta ska bara tystnad ner om som alla dessa kvinnor Själva väljer att skapa en struktur av Kvinnor = värdelösa ? Detta är enbart männens problem? Som de ska lösa?

    Nej, männen hade ju inte haft något annat val än att respektera kvinnor om kvinnans standard om sig själv var högre. Att se sig som offer gör ju ingen som helst skillnad det drar bara ut på det uppenbara, vad gör kvinnan med sin egna självrespekt? Hade alla kvinnor stått på sig istället för att göra som barn "Pappa säg åt Olle han är dum mot mig" så hade vi varit närmare jämställdhet. Männen kan inte förändra andra människor, var och en får dra sitt strå. Håller med uttrycket "var en man" Var mer kvinna!! För helvete visa integritet.

    Jag vet inte vems idé det var att nöta in "offer" på kvinnor, och vad det skulle leda till, men vi kvinnor har bollen vi tror männen tagit.

    Är detta kvinnohatare? Att jag tycker kvinnor är värda mer än de ger sig själva?

    Om kvinnor slutade söka sig till våld/ kvinnoförnedring / hos män hade männen anpassat sig likt en kameleont mot ett träd, och om alla män blev mer lugna och empatiska närmare sina känslor hade kvinnorna inte haft något annat väl än att finna trygghet (attraktion) i de lugnare snälla männen som idag ses som "vänner" eller töntiga / svaga / inte en riktig man etc, och det vore bra om dessa kvinnor jag pratar om kunde erkänna att de känner igen det jag pratar om,inte för att skuldbelägga, men för att uppmuntra kvinnor vi alla att ta bollen och göra mål !

    kommer alltid existera men man måste ju göra det man kan oavsett vem man är vilket kön man är, eller?

    Förändring kommer inte för att kvinnor pekar ut män att få världen att fungera, förändring kommer när JAG, DU, och alla, då menar jag alla, tänker "Hur kan jag bidra till jämställdhet?" Och får vara med och diskutera, Tar alla det ansvaret har vi plötsligt 1 % förändring gånger antalet människor som engagerar sig.

    Det är effektivt istället för att halva gruppen klagar och säger "ni andra får fixa det här"
  • Milkway
    Kenta876 skrev 2017-11-12 11:06:58 följande:

    Bra initiativ. Tyvärr blir du med stor sannolikhet anmäld och slutligen avstängd.

    Jag skrev liknande inlägg där jag skrev att dörren skall gå åt både håll, att det inte är ens fel att två träter etc. men här på FL vill batikhäxorna ha manshatet ifred och sitta i sina offerkoftor, dricka te och spy galla över halva befolkningen.


    Det roliga är att de jag finner mest aktiva för ett mer jämställt samhälle,är de som inte stöttar feminism

    (Nu syftar jag inte på gruppen som bara hatar kvinnor eller är oengagerade i jämställdhetsfrågor)

    Utan på alla män och kvinnor som vågar säga saker utanför den där lilla fyrkanten majoriteten feminister tror är det enda som existerar och den enda vägen till jämställdhet.

    Förresten. Du har inte ens tolkningsföreträde som kvinna i feminism vet inte hur många gånger jag blivit trakasserad att hålla tyst / blockad / avstängd, diskriminerad / hotad / av kvinnor själva, mina så kallade systrar. Där rök glorian att kvinnor är oskyldiga små lamm och att män är den enda ondskan i världen.

    om du är för jämställdhet ska du stötta hela offermentaliteten och samtidigt påminna män att kvinnor är minsann starka! Det är så kontraproduktivt att det är komiskt. Jag är kvinna men inte fan begär jag att alla män ska få mig att sluta söka bekräftelse hos andra män som gärna bestämmer mitt värde, inte heller begär jag att andra män ska trolla bort våld ur mänskligheten. Män är män,ni är bra, men ni är inte gudar.
  • Milkway
    FDFMGA skrev 2017-11-13 18:21:07 följande:

    Personligen tror jag att det i vissa avseenden är enklare att vara kvinna en man, det är så mycket vi män måste bevisa för att leva upp till rollen som man.

    Men förmodligen är det precis likadant för kvinnor, det är så mycket de måste bevisa för att leva upp till rollen som kvinnor.

    Jag kan återkomma till vad som är svårast när jag reinkarnerat som kvinna och vet hur det kan vara att vara kvinna, och inte bara tror hur det kan vara. Men eftersom jag inte är så mycket för att generalisera så tror jag att mina erfarenheter av att ha levt som såväl man som kvinna inte nödvändigtvis skulle vara allmängiltiga.

    Och eftersom jag i verkligheetn inte tror på reinkarnation så nöjer jag mig med att konstatera att jag däremort tror på att de förändringar som skulle innebära att det blev lättare att vara man måste komma från oss män, det är inget vi kan begära att en ställföreträdande mamma kan fixa åt oss.


    Det håller jag med om, inget kön är offret helt enkelt.

    Män blir misshandlade våldtagna trakasserade förlöjligade objejtifierade diskriminerade och mammor får för sig att de har högsta tjing på bäst förälder bara för de är mammor och män blir utretade av kvinnor för deras utseende deras låga lön deras snälla lugna personlighet och män förväntas rädda världen men samtidigt ska de inte få ta plats för kvinnor vill visa sig starka. (inte räknat ut den ekvationen än tyvärr) Män ska inte ta plats men de ska ta initiativ , män ska sluta med maskulinitet men samtidigt hela tiden höra "var en man" om de inte är självsäkra och självständiga. Jag vet inte vilket kön som är mest förvirrad tycker det står 1-1 för kvinnor pratar om att vara självständiga ändå handlar hela feminism om att män ska göra jobbet. Kvinnor vill inte bli objektifierade men de själva mäter sig själva i snyggheten i tight kropp i snygga kläder(?) Och objektifierar män till 100 % ta Tinder eller krogen som exempel. Vill att män ska vara respektfulla men visar intresse för de män som är självupptagna och macho. Tycker män ska sluta följa stereotyp men tappar hakan om han inte kan nåt om att byta bildäck eller sätta upp en hylla.

    Ja, Vi har en lång väg att gå...
Svar på tråden Feminister bromsar sig själva