• Flugans

Maxantal barn

Hur många barn skulle ni max kunna tänka er att skaffa om möjligheten fanns?

• Svar på tråden Maxantal barn
  • Padda

Två. Men skulle jag bli gravid med tvillingar så tror jag nog vi fixar 3 också. Kommer hur som helst inte jobba aktivt för att försöka få en 3a om vi får en 2a :P

• Tilja

3 som aktivt val, men tror heller inte jag skulle göra abort om det "råkade" bli fler (t.ex. tvillingar/trillingar vid sista graviditeten eller en bebis trots preventivmedel).

• Topcom

Tre, så som vi har idag. Jag tror dock inte jag hade gjort abort om jag skulle bli gravid "av misstag". Jag älskar att vara gravid och älskar barn, men just nu har jag inte energin för en fyra..även om jag hade velat ha det ;p

• Anotherone

Sett till allt det praktiska med att vi inte har råd att köpa ett hur stort hus som helst och byta bil igen, samt att min livmoder inte klarar fler graviditeter pga komplicerade förlossningar så är jag otroligt nöjd med de två jag har. Det är inte så att jag går runt och längtar.

Men jag skulle kanske kunnat tänka mig ett barn till om några år. Så max tre.

• fluu

Egentligen vill jag ha ett mindre fotbollslag med ungar, men av hälsoskäl är det inte realistiskt ellee en bra idé så det blev ett.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • modsey

Trodde 3 men sista barnet blev tvillingar. Men faktum är att jag kunnat tänkt mig en till men var 41 år när tvillingarna föddes och tanken om en till kom vid ca 45 år så då fick det räcka med fyra barn.

• Physalis

4.

Då tänker jag att jag skaffar de med långt mellanrum så att alla inte är små samtidigt och behöver lika mycket av samma typ av uppmärksamhet. Sen vill jag hinna vara vuxen och fri innan jag blir gammal och trött.

Hade jag haft ett längre liv hade jag gärna skaffat fler.

Korrekturläser som en kratta
  • Stårschan

Jag var fullt nöjd efter två barn, och stoppade där.

Svar på tråden Maxantal barn