• Percafluviatilis
    mileythebunny skrev 2017-11-23 21:56:45 följande:

Hur gick det, får ni komma igång nu?

Jag väntar också på min mens, aldrig längtat så efter den, haha. Men med det långa protokollet blir det lite segt, för när mensen börjar och man får klartecken så börjar ju det hela med att vänta 21 dagar tills det är dags att börja nedregleringen med sprejen. Men men, vad gör några veckor när man har väntat så här länge...

Lycka till!!

Ja! Jag tar första sprutan ikväll. Oändligt rastlös och nervös inför den kommande månadens alla livsavgörande besked. Fy.

Vad segt med väntan, men det är som du säger. Har man väntat länge gör några veckor inte så mycket. Men jag förstår att det känns segt ändå. Vi hade kunnat vara klar med vår första ivf nu för kliniken glömde ringa oss om spermaprovet. Resultatet hade funnits i tre veckor när jag ringde och undrade hur det gick...
  • Percafluviatilis
    Bebi1981 skrev 2017-11-23 23:26:52 följande:

Ja verkligen spännande att kunna följas av! Jag väntar fortfarande på mensen. Lycka till !!!!!

Hur går det? Har den kommit? :)
  • Percafluviatilis
    Bebi1981 skrev 2017-11-24 23:27:02 följande:

Nu såg jag! Jätte roligt att vi börjar med sprutan på samma dag :0)...ska bli super spännande att följas!

Japp, jag tog första gonal f 20:30 igår! Kändes igenting?! Trodde det skulle kännas något åtminstone men nej. Gjorde din ont?
  • Percafluviatilis
    GotToHaveFaith skrev 2017-11-29 12:13:50 följande:

Jag plussade i morse, helt ofattbart och jag har lite svårt att först! :') Nu hoppas vi så att lilla pyret får stanna där tills augusti!

Grattis! Vad fantastiskt <3
  • Percafluviatilis

Gjorde första kontrollen idag och den visade tre stora blåsor och tre små. De vill ju helst ha 8-15 stora så det kändes inte så kul att höra. Hon höjde dosen gonal f och sa att det behövs ju bara ett guldägg men jag känner mig ändå ganska nedstämd. Jag är dock ändå tacksam över att det fanns fler än en blåsa.

• Percafluviatilis
    fian1982 skrev 2017-11-29 12:39:45 följande:

Det kommer gå bra ska du se <3 De vet vad de gör Jag hade bara 3 på första kontrollen, men fick 8 efter doshöjning varav 4 blev befruktade o vi ska få tillbaka ett av dem imorgon <3 När är ditt nästa VUL? Massor av kramar!

Svarar dig här också :) Ja, jag tvivlar inte på läkarna, bara på mina tröga äggstockar. Dosen ökas från 225 till 300 så får vi se på fredag igen. Då är det cykeldag 9. Hon trodde på äggplock på måndag. Tack för ditt stöd <3
  • Percafluviatilis
    Bebi1981 skrev 2017-11-29 14:44:25 följande:

Hej!

Jag gjorde ju också min första kontroll imorse. Det visade äggblåsor och jag ska fortsätta med menopur 300 + orgalutran till söndag och då ska jag få göra en kontroll igen. Få hoppas på nåt bra ägg! Jag håller både tummar och tår för dig/er att nåt utav dina ägg blir till nåt guldägg. Det här är verkligen en bergochdalbana i känslorna.

Har du gjort fler IVF-försök? Eller är det också första för dig?

Hur många äggblåsor såg de på dig? Ja, vi får hoppas att vi båda får fram ett fint ägg som kan bli en liten bebis!

Det är första försöket för oss. Vi har köpt ett privat försök i väntan på Sahlgrenska (lång kötid och låg äggreserv rimmar illa enligt mig så jag ville inte vänta).
  • Percafluviatilis
    Skywalker skrev 2017-11-29 16:32:13 följande:

Alltså man känner ju en viss stress ocv press att det ska bli många blåsor men det var som sagt bara första kollen, jag tror och hoppas att ni kommer få precis lagom många ägg i slutänden! Eftersom de ändå såg tre plus tre som är på gång. Håller tummarna! <3

Tack för dina lugnande ord <3
  • Percafluviatilis
    fian1982 skrev 2017-11-30 12:56:47 följande:

Lämnar tråden då vår klinik ringde imorse o meddelade att samtliga embryon stannat upp och att det därför inte blir någon återföring (det var planerat nu i eftermiddag 15.45)... Så himla lessen, men Hoppas det går vägen för er andra<3 Kram!

Vad tråkigt! :( Stor kram på dig! <3
Svar på tråden IVF nov-dec 2017