• Percafluviatilis

IVF nov-dec 2017

Vul nr 2 idag resulterade i 3 stora blåsor 17-21 mm och en på 14 mm samt tre små. Det hade alltså tillkommit en blåsa. På måndag plockar de eventuella ägg. Hoppas så att vi får åtminstone ett ägg. Känner mig ledsen och så otroligt nervös :(

• Percafluviatilis
    Skywalker skrev 2017-12-02 08:16:15 följande:

Åh förstår verkligen att det känns jobbigt. Vad säger läkaren då? Tänker att i slutänden är det ju kvalitet och inte kvantitet som räknas. Och där har du en stor fördel i och med din unga ålder.

Hon sa att det inte är så många men att det var väntat pga mitt amh-värde. Läkaren som gjorde första vulet sa att det ju bara behövs ett guldägg. Hon igår sa inget särskilt förutom att jag bör ha bra kvalitet på äggen pga min ålder. Äggplock blir det iallafall. På måndag. Otroligt nervös. Spänd som en fiolsträng och började gråta och skratta på samma gång igår när jag pratade med min kille om min oro för att han ska lämna mig för nån som kan få barn :| Grät pga oron och skrattade pga att jag kände mig så otroligt löjlig.

Hur går det för dig?
  • Percafluviatilis
    Skywalker skrev 2017-12-02 19:55:53 följande:

Okej. Jag hoppas hoppas verkigen att ert gukdägg finns bland dessa!

Känner igen mig så väl... Denna känslomässiga bergochdalbana alltså. Jag har haft samma snack med min sambo men han är så himla övertygad om att detta ska gå. Det gör mig nästan nervös att han är så positiv. Hur ska han ta det om det inte funkar? Jag har varit rätt nere och orolig den senaste tiden. På onsdag har vi vårt första ultraljud för att se hur äggstockarna svarat på stimuleringen. Nervöst är bara förnamnet.

Ja, min kille är också ganska lugn. Han säger att även om det inte funkar denna gång så gör det säkert det till slut. Och annars finns det annat i livet att göra. Han har ju rätt men det är svårt att tänka sig ett liv utan barn när man så lång tid tänkt att det är självklart (det har inte han så kanske är det därför han är mer van vid tanken).

Du har inte lågt amh va? Det kommer säkert visa flera fina blåsor :) håller tummarna!
  • Percafluviatilis
    hoppfullsolstråle1117 skrev 2017-12-03 19:13:39 följande:

Hej!

Det var ett tag sen jag skrev nu men har varit så förbannat nervös inför mitt äggplock. Igår plockade de 24 ägg och fler fanns men var inte fullt utvecklade. Snacka om att vara överstimulerad. Sammantaget sågs ett 40-tal äggblosor. Hursom, om några dagar får vi reda på om det lyckats bli något till frysen. De gör en så kallad totalfrys, så ingen återföring i denna cykel pga överstimuleringen. Äggplocket var smärtsamt och jag märker att det är väldigt individuellt, eftersom tjejen som log i samma rum innan och efter äggplocket sjöng och verkade opåverkad efter äggplocket medan jag stönade och grät efteråt. Fick stark smärtlindring och väldigt mycket morfin under äggplocket. Idag mår jag bättre och är supernöjd med teamet som hjälpe mig igår. Jag var verkligen i trygga händer. 

Fy, vad jobbigt :( Håller tummarna för att de lyckas frysa in många fina ägg och att det finaste finns bland dem!
  • Percafluviatilis

Fyra ägg ur fem blåsor blev det för oss idag. Nu är vi så otroligt oroliga att de inte ska befruktas/dela sig. På onsdag ska de sätta in eventuellt embryo. Så nervöst. Hur går det för er andra?

• Percafluviatilis
    Skywalker skrev 2017-12-03 15:39:36 följande:

Ja precis... Det känns helt ofattbart att det faktiskt kanske inte blir några barn.

Jag har "lite" för lågt amh enligt läkarna, det var 1,1 i januari. Mätte igen i juni och då var det konstigt nog 1,6. Jag är 33 år. Jag har fått hög dos gonal f, 300, och det antar jag är för att de tror jag behöver det..

Jag har dock lyckats bli gravid två gånger i år men fått missfall i v 9 båda gångerna. Så det är en stor rädsla hos mig också.

Hur känns det inför imorgon? Önskar er lycka till!!

Missade detta! Hoppas att det blir ett plus denna gången och att det lilla stannar hos dig <3 Går det bra med sprutorna?
  • Percafluviatilis
    Skywalker skrev 2017-12-04 14:00:46 följande:

Åh vad nervöst. Hoppas så för er!

Det går bra för mig, har tagit fyra sprutor nu och tycker det gått smidigt. Känner dock inga "biverkningar" av det vilket man kanske borde? Känner mig som vanligt. På onsdag är det dags för första ul.

Tack! Otroligt nervöst idag. Hoppas så att de inte ringer.

Jag kände inte mycket biverkningar heller. Huvudvärk och efter kanske 7-8 dagar med sprutorna började det spänna i magen lite. Hoppas det går bra på ulet! Du får uppdatera om hur det gick sen :)
  • Percafluviatilis
    Skywalker skrev 2017-12-06 09:33:12 följande:

Tänker på dig idag! Håller tummarna.

Jag kom just från mitt ultraljud och känner mig, precis som du gjorde, lite orolig. Tre blåsor var över 10 mm och så fanns det fyra mindre. Nytt ultraljud på fredag.

Åh, jag tror inte du behöver oroa dig! Hur många dagar har du sprutat nu?
  • Percafluviatilis
    Skywalker skrev 2017-12-06 16:54:37 följande:

Har sprutat 6 dagar. Usch, mycket känslor alltså.

Hur mår du? Hur gick det för dig idag? <3

Okej! Jag tror utfallet är sämre pga att man får färre blåsor/ägg (det kanske är det du menade?). Det betyder ju dock inte att de ägg man får ur är dåliga! :) Oroa dig inte för mycket. Mina nyheter kanske kan ge dig lite hopp. Av fem blåsor fick vi fyra ägg. Ett av äggen var bara ett skal. Ett av dem befruktades inte. Två levde och frodades idag som 4-celliga embryon. Ett av dem ligger nu i min livmoder och det andra odlas vidare. På måndag vet vi hur det gått för labb-embryot. Nästa helg vet vi hur det gått för "mitt" embryo. Så även om du får ut få ägg så behöver det inte vara kört! Nu vet jag ju inte om något av dessa embryon blir ett barn men det är ju ett steg framåt.
  • Percafluviatilis
    Bebi1981 skrev 2017-12-06 13:59:13 följande:

Tänker på dig idag och håller tummarna för er!

Vi ska göra äggplock imorgon torsdag. Jag har mått ok ändå om jag jämför med hur jag mådde med mina hormonbehandlingar med letrozol och lutinus måste jag säga.

Jag är nervös inför imorgon!

Tack! Det gick bra. Fick ett embryo tillbaka och ett odlas vidare :)

Håller tummarna för dig imorgon! Det kommer säkert gå jättebra <3
Svar på tråden IVF nov-dec 2017