• sommar 77

    Gravid med ny man , har tre barn sen innan...bor i Stockholm

    Hej!

    Finns många gravidtrådar!

    Men finns någon som dels har både barn innan och bonusbarn som är gravid med sin nya man?

    Är i v 17 och väntar min mans och mitt första barn.

    Varannan v har vi 5 barn här, fullt ös och varannan v är det bara vi.

    /A

  • Svar på tråden Gravid med ny man , har tre barn sen innan...bor i Stockholm
  • dec06

    Men va intressant, hur kan man då avgöra att det är autism?

    En dalmatiner har vi, hon är 6 månader nästa vecka och helt sjövild men gudomligt söt när hon sover -precis som med barn, haha!

    Men då blir det typ någon månad mellan våra små helt enkelt

    Ja, vi gjorde NIPT tillslut, mest min man som nojjade. Men sååå skönt att faktiskt veta
    Vi velade ett tag, för det kostar ju rätt mkt. Men som vi sa , hade det varit gratis så hade vi gjort det. plus att vi redan har det såå jobbigt med våra stora barn vill vi iaf minimera risken för mer problem. Sen kan det självklart uppstå både det ena och det andra med de små liven, men det som går att utesluta är alltid något kände vi. Fick 1:459 på KUB vilket ändå bara är 0,2% risk men vi kollade ändå.

    Nope inga missfall alls vid någon av de 3 grav. har du haft flera? Denna lille plutt är tillverkad med IVF faktiskt, det var något nytt för mig. Min mans dotter är ivf så han hade koll Men eftersom jag inte haft problem med missfall eller så så fastnade den på första försöket.

    Jobbar med aktier, sitter och knappar siffror i excel dagarna i ända typ

  • dec06

    Hejsan, 

    Igår hittade vi hjärtljudet  iaf och idag har jag känt lite fladder igen , så nu är jag lugn
    Hur mår du idag?

    /Katja

  • sommar 77

    Hej!

    Autism är ett brett spectra....märks mest i samspel.

    Vad betalade du för Nipt? Vi betalade 7000kr.

    Igår kväll hade vi middag för några kompisar. Sen fick jag så himla ont i magen. Så sjukt ont....la mig ner på soffan och kallsvettades... magen blev stenhård och jättestor... Men efter några timmar släppte det och idag har jag inte alls ont.... så himla jobbigt.

    Hur hittade du hjärtljuden?

    Jag ska på stora ul imorgon , ska bli så himla skönt.

    Ja kul att vi får barn nära varandra.

    Är det din 10:a som är en pojke?

  • dec06

    Hejsan

    Men usch stackars dig! Är det sammandragningar du får? Jag har vid alla graviditeter fått det supertidigt. Man blir helt matt i slutet av dagen av allt krampande!
    Jag började få det härom dagen och jag misstänker att det kanske är därför jag inte känt bebis så mycket. Den får ju inte en chans att sprattla när allt är så spänt
    Men du hade inte så med de andra barnen? Min BM kunde knappt undersöka magen utan att den spände sig som en boll. Sparkade bebis mycket spände den sig som en boll osv....

    Vi köpte en sån där doppler elelr vad det heter UL-monitor. Lite nojjigt, men kände att det kunde lugna mig innan den sparkar hela tiden. Så jag har lyssnat lite ibland då den inte rört sig. Väldigt mysigt. Annars har jag första tid hos BM typ 10 januari för att lyssna. Långt dit  

    Vi betalade 5 500 kr för NIPT på Ultragyn Odenplan. Var gjorde ni testet?

    Oh va spännande med det stora UL, jag längtar massor. Så magiskt att få se de små <3
    Har ni kommit på något namn än?

    Japp 10:an är en pojk och 07:an en tös.

    Hur tar era tidigare barn det här med att få ett syskon? Vi har två glada och en fullkomligt förtvivlad....knepigt!!!
    Men jag känner att det är och kommer bli sååå fint att ha något tillsammans. Ofta känner jag att vi är två lag som bor ihop och den känslan är inge vidare. Eftersom barnen inte går ihop lever vi parallelt typ. Nu blir det lite lättare när vi delat på dem iaf. Så för vår skull om man får vara ego tror jag det blir toppen att vi har något som knyter oss samman, även om vi är gifta och så....men ändå

  • sommar 77

    Vet inte om det är sammandragningar....men ska det göra ont?

    Har aldrig haft såhär med mina tidigare barn....därför känns det extra o obehagligt.

    Ok...en sån doppler.... jag har inte köpt någon.

    Men jag tycker också att bebisen känns mindre senaste dagarna....

    Jag var också på ultragyn...undra varför jag fick betala 7000?

    Förstår vad du menar med att man vill ha ett gemensamt barn.

    Ska bli SÅ skönt att inte ha ett ex att diskutera det barnet med...:)

  • dec06

    Men guu va skumt, de kan väl inte ha sänkt priset på en månad bara??

    Haha, eller hur! Underbart att slippa alla ex på en punkt iaf
    Och skoj att se hur den "nya" blandningen kommer att bli

    Ja, sammandragningar....de gör inte så himla ont egentligen men jag tycker att har man många och ofta så gör det tillslut rätt så ont. Man blir matt och öm...Men ont och kallsvettigt låter ju lite väl. har du frågat barnmorskan? Mina andra har definitivt rört sig mindre de dagar magen krampat mycket....antigen kan de inte röra sig då eller så känner man dem bara inte då magen är hård. Jag vet inte.

  • sommar 77

    Hej,

    Pajen är i ugnen och min kompis är på väg.

    Barnfri vecka!

    Mannen är och jagar.

    Kanske vi kan skriva på något privatare ställe än en tråd i familjeliv?

    Håller med, ska bli spännande att se den nya blandningen;)

  • ninjamamman
    dec06 skrev 2017-11-30 12:33:23 följande:

    Hejsan

    Men usch stackars dig! Är det sammandragningar du får? Jag har vid alla graviditeter fått det supertidigt. Man blir helt matt i slutet av dagen av allt krampande!

    Jag började få det härom dagen och jag misstänker att det kanske är därför jag inte känt bebis så mycket. Den får ju inte en chans att sprattla när allt är så spänt

    Men du hade inte så med de andra barnen? Min BM kunde knappt undersöka magen utan att den spände sig som en boll. Sparkade bebis mycket spände den sig som en boll osv....

    Vi köpte en sån där doppler elelr vad det heter UL-monitor. Lite nojjigt, men kände att det kunde lugna mig innan den sparkar hela tiden. Så jag har lyssnat lite ibland då den inte rört sig. Väldigt mysigt. Annars har jag första tid hos BM typ 10 januari för att lyssna. Långt dit  

    Vi betalade 5 500 kr för NIPT på Ultragyn Odenplan. Var gjorde ni testet?

    Oh va spännande med det stora UL, jag längtar massor. Så magiskt att få se de små <3

    Har ni kommit på något namn än?

    Japp 10:an är en pojk och 07:an en tös.

    Hur tar era tidigare barn det här med att få ett syskon? Vi har två glada och en fullkomligt förtvivlad....knepigt!!!

    Men jag känner att det är och kommer bli sååå fint att ha något tillsammans. Ofta känner jag att vi är två lag som bor ihop och den känslan är inge vidare. Eftersom barnen inte går ihop lever vi parallelt typ. Nu blir det lite lättare när vi delat på dem iaf. Så för vår skull om man får vara ego tror jag det blir toppen att vi har något som knyter oss samman, även om vi är gifta och så....men ändå


    Oj, måste vara jättetufft för barnet som är så förtvivlat och uppenbarligen inte mår bra. Ibland är det bästa att inte vara ego och göra det som är bäst för en själv utan istället se till barnen som inte har valt denna situationen. Men det är ju lite sent nu.. Hoppas barnet får stöd i situationen.
  • dec06

    Ja ursvårt Har haft såååån ångest i flera år angående detta. Det är min lilla tjej som är helt knäckt. I början förklarade pappan för barnen att det var mitt fel allt det som hänt och att det var jag som flyttade osv. Det hjälpte ju inte min sits kan man säga. Visst att det var jag som initierade det hela kanske men det berodde ju oxå på  HANS beteende som han vägrade ändra. Men såååå onödigt att kasta skit på varandra ju

    Så A har liksom aldrig riktigt accepterat situationen. Hon gillar nya Niklas iaf, det är skönt men hon avskyr hans dotter (suck). Så därför vill hon knappast dela ett syskon med henne...

    Men jag försöker att ge henne tid och uppmärksamhet. Hon har även pratat med kuratorn på skolan som hon älskar. Svårt att veta hur mycket man ska göra också, på nåt sätt så känns det som att hon har lärt sig att ju mer butter och ledsen hon är desto mer anstränger jag mig. Jag kan ju inte ge henne 100% hela tiden. Jag har ju även ett till barn, jag behöver handla, laga mat, fixa å dona hemma, jobba osv. Supersvår balans!

    Sen vet jag inte när och hur jag ska prata med henne. Är hon pigg å glad och egentligen mottaglig för lite prat så vill jag ju inte heller påminna henne om det jobbiga och dra ned henne i depp igen. Men när hon är ledsen så går det ju inte in nåt det man säger....knepigt va?

  • ninjamamman
    dec06 skrev 2017-12-01 11:00:00 följande:

    Ja ursvårt Har haft såååån ångest i flera år angående detta. Det är min lilla tjej som är helt knäckt. I början förklarade pappan för barnen att det var mitt fel allt det som hänt och att det var jag som flyttade osv. Det hjälpte ju inte min sits kan man säga. Visst att det var jag som initierade det hela kanske men det berodde ju oxå på  HANS beteende som han vägrade ändra. Men såååå onödigt att kasta skit på varandra ju

    Så A har liksom aldrig riktigt accepterat situationen. Hon gillar nya Niklas iaf, det är skönt men hon avskyr hans dotter (suck). Så därför vill hon knappast dela ett syskon med henne...

    Men jag försöker att ge henne tid och uppmärksamhet. Hon har även pratat med kuratorn på skolan som hon älskar. Svårt att veta hur mycket man ska göra också, på nåt sätt så känns det som att hon har lärt sig att ju mer butter och ledsen hon är desto mer anstränger jag mig. Jag kan ju inte ge henne 100% hela tiden. Jag har ju även ett till barn, jag behöver handla, laga mat, fixa å dona hemma, jobba osv. Supersvår balans!

    Sen vet jag inte när och hur jag ska prata med henne. Är hon pigg å glad och egentligen mottaglig för lite prat så vill jag ju inte heller påminna henne om det jobbiga och dra ned henne i depp igen. Men när hon är ledsen så går det ju inte in nåt det man säger....knepigt va?


    Det låter jättetufft :(. Man vill ju att hela familjen ska vara glada över nya familjemedlemmar och att alla ska tycka om varandra. Hoppas för er skull att det blir bättre längre fram. Stort lycka till!
  • dec06
    sommar 77 skrev 2017-12-01 17:08:10 följande:
    Allt gick jättebra på RUL. Blev bakåtflyttad till 30/4:)
    Ohh grattis till en liten valborgsbebis!!! Vilken lättnad!
    Mindre ont i magen idag?

    jag testade skriva ett meddelande till dig....kolla om det funkat
  • MariaLW

    Hej! Skriver här också.

    Upptäckte igår att jag är gravid. Är 40 år och min sambo är 44 år (41 och 45 när barnet föds) Just nu är det många tankar som flyger genom huvudet. Ska vi? Ska vi inte?
    Vi har inga gemensamma barn. Han har en på 13 och en på 10 år, och jag en 10 åring och en på 7 år. Mina barn bor hos oss v.a.v. medans hans barn bor v.a helg.
    Tidigare har vi pratat om att skaffa ett gemensamt, men kommit fram till att vi har det bra som det är. Visst, jag hade en ganska stark längtan ett tag, men släppte den strax innan jag fyllde 40.
    Känns som om vi är för gamla. Kanske inte just nu, men sen, när barnet är tonåring. Och barnet kommer bo hemma ända till pension. Och vad ska de andra barnen tycka? Har man tid och energi att ge till dem alla? Nu är ju de så pass stora att de sköter en hel del själva, så ska man börja om med sömnlösa nätter, blöjor, amning, matning, dagis mm, mm. Men samtidigt så skulle det ju vara hur mysigt som helst med en liten till. Åh, vet inte hur vi ska göra? Förstår att ingen annan heller har svaren åt oss. Ville mest bara skriva av mig. Jag bor också i Stockholm.

  • dec06
    MariaLW skrev 2017-12-05 16:07:30 följande:
    Hej! Skriver här också.

    Upptäckte igår att jag är gravid. Är 40 år och min sambo är 44 år (41 och 45 när barnet föds) Just nu är det många tankar som flyger genom huvudet. Ska vi? Ska vi inte?
    Vi har inga gemensamma barn. Han har en på 13 och en på 10 år, och jag en 10 åring och en på 7 år. Mina barn bor hos oss v.a.v. medans hans barn bor v.a helg.
    Tidigare har vi pratat om att skaffa ett gemensamt, men kommit fram till att vi har det bra som det är. Visst, jag hade en ganska stark längtan ett tag, men släppte den strax innan jag fyllde 40.
    Känns som om vi är för gamla. Kanske inte just nu, men sen, när barnet är tonåring. Och barnet kommer bo hemma ända till pension. Och vad ska de andra barnen tycka? Har man tid och energi att ge till dem alla? Nu är ju de så pass stora att de sköter en hel del själva, så ska man börja om med sömnlösa nätter, blöjor, amning, matning, dagis mm, mm. Men samtidigt så skulle det ju vara hur mysigt som helst med en liten till. Åh, vet inte hur vi ska göra? Förstår att ingen annan heller har svaren åt oss. Ville mest bara skriva av mig. Jag bor också i Stockholm.
    Hej där, 

    Oj va svårt :-/ Förstår precis alla tankar åt båda hållen. Vi velade länge också. Nu var detta extremt planerat eftersom det blev en IVF men vi tänkte länge innan att det faktiskt är rätt bekvämt nu med större barn som klarar sig själva och som vi lätt kan lämna bort och få egentid osv. Men ändå kändes det som underbart att ha något gemensamt också plus att de större barnen kan hjälpa till och vara mer delaktiga. Men men , en pärs lär det ju bli
    Åldern är knepig, vi försöker att inte tänka på hur gamla vi kommer vara när barnet är t.ex 10...men visst lär vi inte vara de yngsta föräldrarna på klassmöterna direkt....

    Älta på du bara, det behöver man  
  • sommar 77

    MariaLW...

    Hur har det gått för er?

    Jag är nu v 30. Sjukskriven pga olika saker men längtar ihjäl mig efter lillen. Är 40 år....märks att kroppen inte är lika pigg som förr men men:)

Svar på tråden Gravid med ny man , har tre barn sen innan...bor i Stockholm