• RJEL

    gravid-när kmr magen?

    Är gravid med första barnet. Är i v.16
    Magen känns hård om man petar in fingrarna i magen typ och längst ner på magen.
    Är kort och väger ca 66kg
    Har lite degig mage men är inte överviktig direkt.
    När kommer magen för en som inte har platt mage? Längtar så efter magen.

  • Svar på tråden gravid-när kmr magen?
  • Moorii

    Min mage kom nog däromkring, v 15-17. Det är dock helt olika för alla, en del får den inte förrän långt senare. Den kommer, det dröjer nog inte länge till :) själv är jag gravid med andra och är så svullen så det ser ut som jag är gravid i vecka 20, men det är ju bara svullnad som sagt.. Längtar tills det lägger sig och den riktiga magen kommer!

  • Aliona

    Vid tolv veckor kändes det inte bra med hårt åtsittande byxor, vid 15-16 veckor syntes en bula som kunde vara gravidmage, eller tjockismage, vid 20 veckor var det fullt synligt för alla oavsett kläder.

  • RJEL
    Aliona skrev 2017-11-21 07:02:27 följande:

    Vid tolv veckor kändes det inte bra med hårt åtsittande byxor, vid 15-16 veckor syntes en bula som kunde vara gravidmage, eller tjockismage, vid 20 veckor var det fullt synligt för alla oavsett kläder.


    Ja vid vecka 12-13 så var de inte skönt med åtsittande byxor, fick redan då börja använda endast tights.
    Munkar ja börjat med gravid tights
    De ser bara ut som ja gått upp 10kg om man tittar på magen för den har ju växt men inte fått den där runda hårda formen som en gravid mage än.

    Men när den kommer säger de poff elr går de sakta men säkert ? :)
  • Krusbärskompott

    Hej!

    Grattis! Jag är också gravid m första barnet, v 26 nu. Är lite rund från början (bmi 26) och har lite magfluff I vanliga fall.

    Både jag o sambon tycker att det är de senaste två-tre veckorna som min mage börjat synas även med kläder på. Syns fortfarande inte riktigt i scrubs på jobbet (men syns om jag böjer mig eller vänder mig).

    Lycka till!

  • ALM82

    Jag är också gravid med första barnet, i vecka 17. Jag är normallång och väger normalt också (alltså inte jättesmal). Min mage började komma lite i vecka 15, så att jag och sambon märkte det. Sen efter det har det blivit lite mer, nu syns magen om jag har åtsittande kläder, men man skulle nog lika gärna kunna tro att jag hade gått upp i vikt ;) Magen är ju liksom bara rund nertill!
    Har köpt strumpbyxor som jag kan dra upp över magen och klänningar (det hade jag ju några innan också) samt sätter gummisnodd i knapphålet på byxorna, men även det börjar bli obekvämt nu så jag får väl ta och köpa lite mammakläder snart...

    Magen kommer snart, vi är alla så himla olika! :)

  • FH24

    Hej!

    Väntar mitt första barn. Jag är också i v.16 nu och kan inte riktigt dölja magen längre. Tror det ser väldigt olika ut när magen kommer. Har själv lite hull om magen från början och är rätt kort.

  • Aliona
    RJEL skrev 2017-11-21 08:23:30 följande:

    Ja vid vecka 12-13 så var de inte skönt med åtsittande byxor, fick redan då börja använda endast tights.

    Munkar ja börjat med gravid tights

    De ser bara ut som ja gått upp 10kg om man tittar på magen för den har ju växt men inte fått den där runda hårda formen som en gravid mage än.

    Men när den kommer säger de poff elr går de sakta men säkert ? :)


    Tyckte att det rätt mycket sade poff, det gick typ över någon natt från att folk bara sneglade konstigt till att de utbrast ?men shit, du ÄR ju gravid?! Det är klart att det syntes tidigare för dem som visste att vi försökte, men nu pratar jag om den omisskännliga gravidmagen.

    Har också ganska rund och mjuk (kvinnlig) mage normalt, och måste säga att jagaldrig haft så mycket midja och trind figur som när jag var höggravid!

    Det kommer!
Svar på tråden gravid-när kmr magen?