• Amina03

    Min 3-åring blev knuffad på förskolan!

    Min 3-åring blev knuffad av en pojke på förskolan idag, det blev ett lång jack på ca 3 cm i pannan. Som tur är sa läkaren att det inte behövdes sys så man tejpade.

    På slutet av hans jack såg jag att man inte tejpade, han fick en kompress över och nu har den lilla biten dom inte tejpade blödigt igenom så kompressen är blodig just där.

    Kommer det påverka hans ärr, eller räcker det att man har hållit ihop såret och tejpat resten av jacket?? Skulle ni gå tillbaka?

    Kan inte hjälpa att jag känner mig arg och irriterad på både barnet som knuffade och förskolan. Vet att det händer väldigt ofta, men man blir ju så otroligt ledsen.

  • Svar på tråden Min 3-åring blev knuffad på förskolan!
  • Amina03

    Är det ingen som vet om hela jacket behöver tejpas ihop eller om det räcket att dom höll ihop och tejpade den största delen?

    Det kanske tillomed räcker med ett enda tejp i mitten av ett långt jack för ett fint ärr?

    Berätta gärna om ni vet

  • Amina03

    Kam det vara så att man lät kanten vara för att det var så nära ögonbrynet? Precis övanför, kan det vara svårt att tejpa där?

  • Amina03

    Ska jag anmäla en 4-åring som knuffa min son??

    Går tillbaka till vårdcentralen imorgon, han blodfläcken på kompressen blir större

Svar på tråden Min 3-åring blev knuffad på förskolan!