• Anonym (usch)

USKa gav dubbel kvällsmedicin, får jag inga mer timvik nu??

Är timvikarie USKa. Gav dubbel dos medicin, skit dåligt jag vet och ingenting hände. Skrev avvikelse, meddelade ssk. Nu undrar jag, kan jag sluta få timvik på det här stället? alltså finns den risken tror ni?

• Svar på tråden USKa gav dubbel kvällsmedicin, får jag inga mer timvik nu??
  • Anonym (A)

Vet ju inte vad det är för ställe du jobbar på men i mina ögon har du gjort allt rätt efter ditt misstag, dvs meddelat o skrivit avvikelse. Jag hade inte slutat ge dig timmar.

Du står för ditt misstag och det tycker jag är en väldigt bra egenskap hos anställda. Alla gör fel ibland, men det är de som försöker smula undan det som är potentiellt farliga.

• Anonym (M)
    Anonym (A) skrev 2017-12-01 18:40:31 följande:

Vet ju inte vad det är för ställe du jobbar på men i mina ögon har du gjort allt rätt efter ditt misstag, dvs meddelat o skrivit avvikelse. Jag hade inte slutat ge dig timmar.

Du står för ditt misstag och det tycker jag är en väldigt bra egenskap hos anställda. Alla gör fel ibland, men det är de som försöker smula undan det som är potentiellt farliga.

Håller helt med!
    Alla kan göra misstag, skillnaden är vad man gör sedan. Skulle absolut ge dig mer timmar.
  • Mariell8

Alla är.vi människor och misstag händer. Du skrev avvikelse och meddelade ssk (som förhoppningsvis meddelade läkaren).

Men ja,visst kan arbetsgivare slitage dig timlmar pga av det. Du är ju timvikarie och det är tyvärr ingen trygg anställning.

• Akira Öken
    Anonym (usch) skrev 2017-12-01 18:34:39 följande:

Är timvikarie USKa. Gav dubbel dos medicin, skit dåligt jag vet och ingenting hände. Skrev avvikelse, meddelade ssk. Nu undrar jag, kan jag sluta få timvik på det här stället? alltså finns den risken tror ni?

Beror ju lite på om något liknande har inträffat tidigare och hur du sköter ditt arbete i övrigt. Tänker att det är lämpligt om ansvarig sjuksköterska hade en ny genomgång med dig av vad som gäller när man har delegering för administration av läkemedel.

Vad bra att du tar ansvar för det inträffade och att du skrev en avvikelse!
  • Mariell8

Bara en fråga, Hur lyckades du ge dubbel dos kvällsmedicin? Var det inte upplagt i rosett eller apo-dos?

• Fennyxx

Bra att du agerade som du gjorde. Hade jag varit chef hade jag sett över rutinerna för läkemedelsutdelning för att minska risken för upprepning.

• Panduro

Håller me övriga, du har tagit ditt fulla ansvar. Misstag kan alla göra, såväl timanställd som fast anställd. Visst kan din chef vara en skit och sluta ge dig timmar, men det är inte troligt eller rimligt.

Svar på tråden USKa gav dubbel kvällsmedicin, får jag inga mer timvik nu??