• Anonym (Jag)

    Min kille slog mig igår

    Jag har inte läst hela tråden men det lutar åt att folk tycker att ett slag är för mycket...

    Oj oj, jag blev slagen mer än en gång, men lyckades lämna efter några år (med mycket hjälp av vänner och familj).

    Sen i mitt nästa förhållande måste jag testa ifall mannen skulle slå mig om jag slog och provocerade honom. Det gjorde han inte. Däremot var han påväg att lämna mig!! Jag fattade noll... Men han var trygg och bra. Av andra orsaker tog det slut mellan oss många år senare.

    Sen blev jag tillsammans med min nuvarande. Gifte oss efter några år. Han var mer lik min första, blev sådär rasande och skrek rakt på mig. Då gick det typ automatiskt att jag smällde till honom. Han slog tillbaka... Det kändes hemskt. Vi kom överens om att inte mera vara dumma mot varandra.

    Nu har jag fattat att han inte är direkt våldsam som person, men jag är tydligen det? Medan jag var gravid så slog jag honom mer än en gång och tacksam är jag att han aldrig slog tillbaka då, för då skulle jag typ ha dött...

    Vet inte vad jag vill säga med detta, men för mig är det så att då orden tar slut så kommer "kroppsspråket" till hjälp, eller nåt.... Är inte att sluta...

  • Anonym (Jag)
    långemendel skrev 2019-06-16 16:59:00 följande:

    Den här mannen behöver lära sig uppföra sig.

    Är han inte med på det ska du lämna honom.

    Såna fasoner ska inte accepteras även om det provoceras fram.


  • Anonym (Jag)
    Anonym (chockad) skrev 2017-12-06 07:16:38 följande:

    Jag kan inte tro att vad som hände inatt är på riktigt och jag vet inte hur jag ska hantera det. Att min pojkvän har ett sjukt temperament visste jag men att han skulle använda våld mot mig???!!

    Allt handlar om svartsjuka och när han druckit blir det alltid värre. Han tycker att jag flörtar med andra killar och framförallt igår tyckte han tydligen det (orkar inte ens förklara mig men nej det gör jag inte). När vi kommer hem så säger idioten ?Vi borde skita i det här så kan du gå tillbaka till att hoea runt med dina kompisar? då blir jag jävligt arg och säger nånting med ja då kanske man iallafall kan få en riktig orgasm. Han skriker då att jag är en h?ra och slår mig i ansiktet så jag i chock bara viker mig ner på golvet och gråter. Han ångrade sig direkt och bad om ursäkt tusen gånger och berätta hur mycket han älskade mig och ångrar sig. Det är första gången jag sett honom gråta. Vi både var fulla och jag vet inte hur det gick till men han började kyssa mig och plötsligt hade vi sex?!

    Alkoholen börjar gå ur kroppen och jag får bara mer och mer ångest och blir mer och mer chockad över vad som faktiskt hänt. Det är omöjligt att somna. Skulle ni förlåta honom? Eller känner ni lite att jag nästan bad om det?


    Tycker inte det var "så farligt", ifall det nu inte hänt fler gånger?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (tre) skrev 2019-06-21 03:42:56 följande:

    Hur vissa ens kan få för sig att försvara våld oavsett är en gåta och fler än ts pojkvän borde fundera på att söka hjälp för den enda gången våld är ok är i självförsvar och dit räknas inte kontrollerande eller svartsjuka människor våldsamma beteende


    Räknas det mer om man har en diagnos el är gravid?
  • Anonym (Jag)

    Så man ska bara ta emot hur mycket som helst med skrik, hånanden och kränkningar utan att försvara sig??!

    När man inte orkar leta efter ord, ändå ingen som lyssnar, och man inte kan gå undan just då?

  • Anonym (Jag)
    Nomanisanisland skrev 2019-06-27 21:33:07 följande:

    Att gå innan första slaget gäller i ännu högre grad om man står i beredskap att utdela det. TS kille försvarar sig inte heller, han väljer att vara våldskriminell och misshandla och kränka TS.


    Är nog OT i tråden, men om man redan varit tillsammans i massvis med år, har flera barn (och ett till på väg) så känns det inte direkt bra att bara gå.
  • Anonym (Jag)
    molly50 skrev 2019-06-26 17:59:18 följande:

    Det är det ingen som har påstått. Men att t ex gå undan är en möjlighet man alltid har. Man kan välja att gå ut genom dörren och ta en lång promenad för att lugna ner sig.

    Att slå ska aldrig vara ett alternativ.


    Och ifall man är döhungrig och den skrikande "antastaren" /anklagaren står i köket och typ hindrar en från att äta (vilket var fallet senast)???

    När det inte hjälper med varken lugn eller bestämd vädjan om att få äta? Som gravid är det inte klokt att ta en promenad just då...
  • Anonym (Jag)
    Fiona M skrev 2019-06-27 21:54:11 följande:

    Man slåss inte, punkt.

    Hur kan det vara svårt att förstå?


    Självförsvar??
  • Anonym (Jag)
    molly50 skrev 2019-06-28 12:16:15 följande:

    Då kan man gå undan och vänta en stund tills den som står i köket är klar.

    Våld är aldrig ok hur mycket du än försöker.


    Jag "försöker" ingenting. Bara kanske att få lite förståelse... Och försöker bli en bättre människa!
    KlantSmurfen skrev 2019-06-28 20:09:16 följande:

    Kan det vara så att du tycker det p.g.a att du själv varit aggressiv och försvarar dina egna handlingar?

    "Sen i mitt nästa förhållande måste jag testa ifall mannen skulle slå mig om jag slog och provocerade honom."

    En sån person hade jag slängt ut med huvudet före. Hade hon varit gravid hade jag försökt att spela in hennes sämre sidor och gjort allt för att få ensam vårdnad.

    Jag har en känsla av att det också hänger ihop med uppväxten, vissa har en tendens att föra det vidare till sina ungar.Möjligt men det kan vara en bra idé att ge ungar till socialtjänsten.


    Ja, jag har försökt sluta med våldsamt beteende.

    Den där händelsen du nämnde var över 12 år sen, och det hände aldrig igen. Jag har dessutom anmält mig själv till socialen mer än en gång.

    Jag har jobbat med mig själv och trots att det blivit framsteg (flera år utan nåt våldsamt) så blir det alltid sen så igen om jag blir gravid. Har dessutom diagnos så livet är inte lätt.

    Ska kanske starta egen tråd och sluta kapa denna!
Svar på tråden Min kille slog mig igår