• Anonym (TS)

Killar: svarar ni inte pga ointresse?

Killar och män, ni finns här på FL, kan ni snälla hjälpa mig med en liten undersökning:
    Svarar ni inte en tjej (Efter 1-flera dejter) pga ointresse? Vad gör att ni dröjer på svar? Eller svarar ni ofta?

Tjejer: Vad är er erfarenhet av killar som är tröga på att skriva?

[bakgrund: var på en dejt och vi båda flirtade och hade kul, därav märkligt att vi sen inte ska ha kontakt]

• Svar på tråden Killar: svarar ni inte pga ointresse?
  • Anonym (TS)
    smulpaj01 skrev 2017-12-06 19:11:41 följande:

Vad gjorde ni på dejten?

Vad är det han inte svarar på och sen hur länge?

Han är bara allmänt långsam på att svara vilket gör att jag måste vänta med att svara för att inte verka för på.

Jag ville mest höra hur män beter sig och varför...
  • DeathByPickles

Är kvinna och gillar helt enkelt inte att messa. Kan ta dagar innan jag svarar om det inte är en fråga som rör planer till exempel.
    Det behöver inte vara ett manligt attribut, menar jag. :)  

Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • LauraPalmer
    DeathByPickles skrev 2017-12-06 19:34:56 följande:

Är kvinna och gillar helt enkelt inte att messa. Kan ta dagar innan jag svarar om det inte är en fråga som rör planer till exempel.

Samma här. 
  • Anonym (TS)
    DeathByPickles skrev 2017-12-06 19:34:56 följande:

Men det här är facebook/ messenger...
  • LauraPalmer
    Anonym (TS) skrev 2017-12-06 19:39:25 följande:
    Vad är skillnaden? 
  • DeathByPickles
    Anonym (TS) skrev 2017-12-06 19:39:25 följande:

Sak samma. Jag föredrar visserligen det framför telefonen, men då får man leva med att jag väntar med att svara tills jag är hemma och sitter i lugn och ro framför ett riktigt tangentbord också. 

Viilket ju lätt kan innebära tio timmar eller så. Alla är helt enkelt inte messfantaster! Män eller kvinnor. 
    Personligen brukar jag i och för sig se till att säga det rätt tidigt så att man slipper få onödiga "Hallå?" när man inte svarar. 

Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • Anonym (omöjlig ekvation)

Vore kul att höra just mäns åsikter. Men tror det finns för få här inne? Verkar mest vara kvinnor eller gifta män!

Om ni ändå svarar kan ni väl berätta era erfarenheter med män och varför ni tror att inte de svarade er t ex om ni dejtat?

Jag har undrat samma fråga som TS många ggr? De som har betett sig konstigast är i mitt liv de män som det känts bäst med, som jag fallit för.

Min slutsats är att de varit förvirrade över vad de velat/endast velat ha sex och nöjt sig när de fått det/ haft flera andra på gång samtidigt, osäkra på sin manlighet, att räcka till sexuellt, rädda för att utveckla känslor och klippt kontakten eftersom de av olika skäl inte kunnat leverera eller jag!

Har läst många trådar i ämnet härinne, huvudsakligen med kvinnor som inte förstått mäns signaler. De äro många och mer regel än undantag vid särskilt nätdejtande. Tror kvinnor och män vill olika saker till att börja med och att 80 % av killarna endast vill ha sex medan lika stor del av kvinnorna bara vill ha förhållande varför ekvationen inte går ihop...

• smulpaj01

Enligt min erfarenhet hör män av sig snabbt och ofta OM intresse finns. Då menar jag från bådas håll, jag visar nog rätt bra redan första dejten om jag är intresserad och då hör han alltid av sig.
    Är jag inte det så är männen inte så "på". Kanske får jag ett "test-mess" med typ tack för senast men sedan inget mer eftersom jag inte uppmuntrar vidare kontakt.

• Anonym (TS)
    Anonym (omöjlig ekvation) skrev 2017-12-06 19:51:53 följande:

Vore kul att höra just mäns åsikter. Men tror det finns för få här inne? Verkar mest vara kvinnor eller gifta män!

Om ni ändå svarar kan ni väl berätta era erfarenheter med män och varför ni tror att inte de svarade er t ex om ni dejtat?

Jag har undrat samma fråga som TS många ggr? De som har betett sig konstigast är i mitt liv de män som det känts bäst med, som jag fallit för.

Min slutsats är att de varit förvirrade över vad de velat/endast velat ha sex och nöjt sig när de fått det/ haft flera andra på gång samtidigt, osäkra på sin manlighet, att räcka till sexuellt, rädda för att utveckla känslor och klippt kontakten eftersom de av olika skäl inte kunnat leverera eller jag!

Har läst många trådar i ämnet härinne, huvudsakligen med kvinnor som inte förstått mäns signaler. De äro många och mer regel än undantag vid särskilt nätdejtande. Tror kvinnor och män vill olika saker till att börja med och att 80 % av killarna endast vill ha sex medan lika stor del av kvinnorna bara vill ha förhållande varför ekvationen inte går ihop...

Det är precis det här jag menar! Vore så intressant att höra hur män tänker - om de bara svarar när de har tid, om de vill ha sitt liv och bara någon vid sidan av? Om de inte tänker på tjejen hela dagarna?
Svar på tråden Killar: svarar ni inte pga ointresse?