• Anonym (TS)

Killar: svarar ni inte pga ointresse?

Killar och män, ni finns här på FL, kan ni snälla hjälpa mig med en liten undersökning:
    Svarar ni inte en tjej (Efter 1-flera dejter) pga ointresse? Vad gör att ni dröjer på svar? Eller svarar ni ofta?

Tjejer: Vad är er erfarenhet av killar som är tröga på att skriva?

[bakgrund: var på en dejt och vi båda flirtade och hade kul, därav märkligt att vi sen inte ska ha kontakt]

• Svar på tråden Killar: svarar ni inte pga ointresse?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (TS) skrev 2017-12-06 19:02:39 följande:

Killar och män, ni finns här på FL, kan ni snälla hjälpa mig med en liten undersökning:
    Svarar ni inte en tjej (Efter 1-flera dejter) pga ointresse? Vad gör att ni dröjer på svar? Eller svarar ni ofta?

[bakgrund: var på en dejt och vi båda flirtade och hade kul, därav märkligt att vi sen inte ska ha kontakt]

En kille som inte svarar beror nog till 100% på att han inte är intresserad eller har någon annan så det blir ingen större förlust om den ena av dem ger upp

Det är inte så märkligt, han är helt enkelt inte tillräckligt intresserad och har förmodligen andra tjejer på G. Glöm och gå vidare.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (jaha) skrev 2022-09-29 11:33:34 följande:
    En kille som inte svarar beror nog till 100% på att han inte är intresserad eller har någon annan så det blir ingen större förlust om den ena av dem ger upp

Det är inte så märkligt, han är helt enkelt inte tillräckligt intresserad och har förmodligen andra tjejer på G. Glöm och gå vidare.
    Tack, behöver inte skriva. Såhär ÄR det.
  • Anonym (Nej, svarar inte pga rädsla)

Nej. Är jag ointresserad så svarar jag och meddelar det, jag gillar inte om någon slösar med min tid och mitt intresse så jag tänker att det är rätt sak att göra. 

Skulle jag inte svara så har jag fått så obehaglig känsla inför henne att jag är rädd för henne, och då vet jag inte hur jag skall göra. om det blir värre eller bättre av att svara, så då har jag fegat ur och ghostat (har hänt 2 ggr)
  • Anonym (MrsYellow)

Det undrar jag med Ts!! 

• Tukt

Nu är jag inte en kille, utan en man. Det kanske gör det lite olika.
    Men svarar i princip alltid...det är just en princip.
    Det som får mig att inte svara är om man märker:
    - Att personen är mest ute efter att tramsa.
    - Att personen egentligen inte vill ha kontakten, men har uppenbart svårt att säga det.
    - Att personen själv inte anstränger sig för att kommunicera. (att ha svårt för det är en annan sak, att inte bry sig, en annan)

• Anonym (a place)
    Anonym (insert) skrev 2022-09-29 09:49:51 följande:
    en tjej som inte svarar på flera dagar är ointresserad, hejdå tjejen
    dom hittade andra killar som var mer intressanta, sen när det sket sig med dom, då skrev dom igen, då dög du, glöm det lilla gummannn-n-n-n
  • Anonym (Lilja)

När jag träffade min man hade vi helt underbara dejter. Jag upplevde också att han verkligen var attraherad av mig och gillade mig. Men mellan att vi sågs hörde han inte av sig så jättemkt och han var långsam med att svara ibland. Jag höll på att bli galen och var såååååå nära att avsluta kontakten, eftersom jag också tänkte att det måste ju vara så att han egentligen inte gillar mig så mkt. Det var så förvirrande för allt kändes ju så bra när vi sågs. 

Jag hängde kvar och till slut var det faktiskt han som var den första av oss som öppnade sig och uttryckte att han älskade mig. Det som han i efterhand har berättat är att han länge var övertygad om att jag inte var ute efter nåt seriöst. Haha.

Och jag kan ju förstå att jag gav det intrycket eftersom jag ju faktiskt inte hade haft nån riktigt genuin kärleksrelation tidigare. Det jag var van vid var att killar var väldigt "på". Jag hade bara varit i relationer som jag nu fattar, var rätt ojämställda, dominanta killar som styrde mig och där jag aldrig riktigt haft chansen att känna efter var jag själv känna efter vad jag ville och behövde. 

Att min man var mer avvaktande och inte så "på", gjorde mig helt galen men det fick också mig att bli helt galet kär. Tycker också att det är så himla fint att han liksom medvetet tänkt på att han inte ville köra över mig eller pressa mig. (Bara för att jag vet att det finns så mkt fördomar i Sverige just nu vill jag nämna att han har bakgrund från ett icke-europeiskt land och är muslim. Alla mina tidigare partners har varit svenska).

• Anonym (a place)
    Anonym (Lilja) skrev 2022-10-01 10:31:11 följande:

Det jag var van vid var att killar var väldigt "på". 

det är ju så ni tjejer vill ha det!
  • Anonym (a place)
    Anonym (Lilja) skrev 2022-10-01 10:31:11 följande:

Att min man var mer avvaktande och inte så "på", gjorde mig helt galen men det fick också mig att bli helt galet kär. Tycker också att det är så himla fint att han liksom medvetet tänkt på att han inte ville köra över mig eller pressa mig. 

yeah right... vaddå köra över? bara för att en kille visar intresse så betyder det inte att han vill köra över tjejen, tror du att killar som tar det lugnt och inte är på ses som manliga? nej du... tvärtom!
  • exandthecity
    Anonym (a place) skrev 2022-10-01 10:47:17 följande:
    det är ju så ni tjejer vill ha det!
    Nja.. de vill att vi ska va lagom på.
    Gäller bara att klura ut vad som är lagom för varje enskild person vid varje enskilt tillfälle. Superenkelt alltså.
  • Anonym (wow)
    Anonym (omöjlig ekvation) skrev 2021-02-22 18:16:27 följande:
    Bra reflektion och mycket sann dessvärre!

Killar gör ju såhär eftersom de nästan alltid kan tänka sig lite sex och bekräftelse i brist på annat och i väntan på nåt bättre, även med kvinnor de knappt är attraherade av, medan en ointresserad kvinna verkligen är totalt ointresserad och verkligen inte kan tänka sig ligga med en man om den känslan väl infunnit sig.

Där är den stora skillnaden som gör dejting till ett fulspel.

Precis det beteendet du beskriver att de skickar nåt litet, något bekräftande emellanåt som gör att tjejen hänger kvar och hoppas, det där hör jag hela tiden och och tycker varje tråd i ämnet handlar om.

Mitt råd till kvinnor är att bli bättre på att avstyra tidigt och känna igen ett bristfälligt beteende, något man faktiskt känner direkt. Så fort någon visar mindre intresse än en själv och man får de där tankarna och tvivlet är det ju inte rätt. Då ska man tacka för sig.

Enda gången killar skriver mer och är så på att man knappast hinner med är innan man träffats och haft sex. Efteråt är det samma visa om de inte anar att man INTE är intresserad, då de genast blir desperata.

alltså är du helt lost eller ? Detta är ETT BETEENDE SKAPAT AV KVINNOR! O idag när alla är beta män så har dom lärt sig att göra exakt lika dant!  Men såklart, du är kvinna och ska beskylla män för precis allt. Du har säkerligen inte fått kuk på 20 år minst eller så fick du en könssjukdom vid senaste flens ligget (den 2;a av endast dina 2 olika ligg.

Det är kvinnor som har haft ute "fiskenätet" de senaste 30-50 åren inom Sverige. Nu efter 20202 så börjar männen göra lika dant och då är det männens fel. WOW! 

Med det sagt så ogillar jag absoult inte kvinnor, bara er söndervridna vänster på familjeliv.

• Anonym (wow)

Nej ts, Om ni nu flörtade och hade det och alla tecken var för ligg, men du valde samhällsbegärliga fördomar, så varför skulle han vara fortsatt intresserad utav dig när du inte släppte till? Menar ni verkar ha klickat men du ska döma honom samt göra som "samhället" anser vara det rätta istället för att värdera det N I två hade där och då... varför skulle han vara lika ivrig när han förstår att du prioriterar det ogreppbara istället för det greppbara??? 

DU SUMPADE DET, inte killen utan DU! 

Nu har du bar 2 val. Vill du ligga med han eller inte? Ja eller nej. Räkna inte med något mer då du är en feg stackare manipulerad utav samhället istället för att värdesätta vad ni hade! Det tyder på att du är en osäker samt lätt manipulerad kvinna och det finns inget med oattraktivare än så! Du värde sätter andras åsikt hellre än vad du faktiskt har framför dig. 

Svar på tråden Killar: svarar ni inte pga ointresse?