Anonym (He's just not that into you...) skrev 2017-12-06 20:51:22 följande:
All heder till dig! Bra gjort. Även om det förstås kanske är snäppet artigare att uttalat tacka för en dejt men samtidigt uttala att man inte är fortsatt intresserad. ;)
Grundproblemet tycker jag är att det är för många killar som gärna håller kvar tjejen som på en liten krok.. även fast killen inte alls är intresserad egentligen. De gör det för en ego boost, eller för att låtsas vara genuint intresserade/förälskade, bara för att få lite sex... De är dåliga på att höra av sig, men sen så skickar de lite gulliga sms ibland, så tjejen får upp hoppet bara tillräckligt för att hänga kvar liiite längre. Det är riktigt svinigt beteende och extremt vanligt hos killar på dejtingsajter tyvärr. Därför hoppas jag att tjejer börjar klippa kontakten tidigare med killar som beter sig så. Så att det dåliga beteendet inte blir belönat/"framgångsrikt" för dessa killar....
Bra reflektion och mycket sann dessvärre!
Killar gör ju såhär eftersom de nästan alltid kan tänka sig lite sex och bekräftelse i brist på annat och i väntan på nåt bättre, även med kvinnor de knappt är attraherade av, medan en ointresserad kvinna verkligen är totalt ointresserad och verkligen inte kan tänka sig ligga med en man om den känslan väl infunnit sig.
Där är den stora skillnaden som gör dejting till ett fulspel.
Precis det beteendet du beskriver att de skickar nåt litet, något bekräftande emellanåt som gör att tjejen hänger kvar och hoppas, det där hör jag hela tiden och och tycker varje tråd i ämnet handlar om.
Mitt råd till kvinnor är att bli bättre på att avstyra tidigt och känna igen ett bristfälligt beteende, något man faktiskt känner direkt. Så fort någon visar mindre intresse än en själv och man får de där tankarna och tvivlet är det ju inte rätt. Då ska man tacka för sig.
Enda gången killar skriver mer och är så på att man knappast hinner med är innan man träffats och haft sex. Efteråt är det samma visa om de inte anar att man INTE är intresserad, då de genast blir desperata.