Anonym (TS) skrev 2017-12-06 21:51:48 följande:
Men hur kommer du till situationen där han drar snyfthistorier? Frågar du varför han svarar segt?
Jag har kommmit till situationen nu där jag inte orkar svara när han inte svarar på allt jag skriver. Jag frågade om vi skulle ses och han svarade att han inte kunde, men nästa vecka borde gå. SEN fick jag frågan hur det såg ut för mig. Jag svarade att jag inte kunde bestämma nästa vecka men att vi kunde höras.
Jag har som en inre kamp att skriva som jag vill och att inte skriva för att jag redan visat att jag vill träffas igen. Men sen börjar jag fundera på om han kanske inte fattar att jag är intresserad. Men det är väll här jag inte kan hålla på och tolka in och göra om hans signaler.
Ang. snyfthistorier, så svarade jag bara mest på en kommentar som "Annita" här i tråden skrev. :) Om att killar gärna drar snyfthistorier om ett ex som sårat dem, etc. (Som en ursäkt för att de inte vill vara seriösa med någon... vilket ju blir rätt konstigt, när man sitter på en dejt med någon från en "seriös dejtingsajt"...). Jag menade alltså i stadiet när man träffas och kanske inte när man "bara" chattar.
Ang. ditt nuvarande problem: Min tolkning är att han inte verkar ha något större intresse i nuläget.. tyvärr. Ledsen att säga det. :( Hans svar verkade väldigt slappt och oengagerat, lite som att han kanske kan träffa dig nån gång när han har lite tid över... Hade han varit väldigt intresserad så hade han med största sannolikhet föreslagit en konkret dag nästa vecka, istället för att säga ett svävande "nästa vecka borde gå".
Att han inte är jätteintresserad just nu... det *kan* ju ibland ändras.. Inte jätteofta det gör det kanske. Men Ja, du får avgöra hur mkt tid och energi du vill lägga. (Det låter ju dock som om det inte är en engångsföreteelse att han är slapp/seg.. då du verkat "hinna" lessna).
Att han inte skulle fatta att du är intresserad.. Ja där har du nog rätt i att du kanske gärna vill göra om enligt vad du själv vill läsa in. Han har absolut fattat att du är intresserad, då du frågat efter en dejt. (Alltså, om han inte har något kognitivt funktionshinder etc... då kan han ju ha svårt att förstå kanske).
Om du vill få till en dejt så är det ju bra ifall du själv också kunde försökt bestämma en konkret dag för nästa vecka, redan när han mumlade om nästa vecka... annars blir det ju att du själv sätter käppar i hjulet.. ;) Eller du kanske är bortrest då? Annars hade det faktiskt varit ett ypperligt tillfälle, när han skrev om nästa vecka, då kunde du ha skrivit: Okej, funkar tisdag eller torsdag? (Eller 2 andra dar som funkar för dig själv). Hade han krånglat igen, och inte kunnat bestämma EN enda dag de närmsta 10 dagarna, då hade jag faktiskt lagt ner.