• Anonym (TS)

Killar: svarar ni inte pga ointresse?

Killar och män, ni finns här på FL, kan ni snälla hjälpa mig med en liten undersökning:
    Svarar ni inte en tjej (Efter 1-flera dejter) pga ointresse? Vad gör att ni dröjer på svar? Eller svarar ni ofta?

Tjejer: Vad är er erfarenhet av killar som är tröga på att skriva?

[bakgrund: var på en dejt och vi båda flirtade och hade kul, därav märkligt att vi sen inte ska ha kontakt]

• Svar på tråden Killar: svarar ni inte pga ointresse?
  • Anonym (TS)
    Anonym (He's just not that into you...) skrev 2017-12-06 21:39:57 följande:

Japp, det förekommer även om man redan från början träffats "i verkligheten". Men i alla fall i min erfarenhet är det otroligt mycket vanligare beteende bland killar på dejtingsajter.. som att de "avhumaniserar" tjejerna de chattar med och att alla tjejer bara är nåt slags produkt/objekt, för killarna där.

Ja, snyfthistorier är den klassiska ursäkten för att inte vilja vara seriös alls... så såna förklaringar bör man i princip aldrig fästa nån större vikt vid, som tjej, när man får höra det.

Om en kille jag börjat dejta drar ett "tragiskt öde" för mig och t.ex. säger att "därför är han rädd att det ska gå för fort fram" etc. Då brukar jag alltid ställa lite motfrågor, som t.ex. om han då verkligen känner sig redo att dejta någon seriöst? Etc.

Om han sen gärna visar att han vill ha sex tidigt, men att det bara är det känslomässiga som måste "gå väldigt långsamt."... Då är det bara att kontra med att: "Jag förstår dig. Verkligen. Själv är jag likadan. Fast när det gäller sex, då. Vill gärna vänta tills det känns mer seriöst, innan jag har sex. Så att jag inte riskerar träffa nån som bara är ute efter det".... :E

På vissa killar märks det då att de blir ointresserade direkt. Då har vi båda sluppit slösa tid... :)

Men hur kommer du till situationen där han drar snyfthistorier? Frågar du varför han svarar segt?

Jag har kommmit till situationen nu där jag inte orkar svara när han inte svarar på allt jag skriver. Jag frågade om vi skulle ses och han svarade att han inte kunde, men nästa vecka borde gå. SEN fick jag frågan hur det såg ut för mig. Jag svarade att jag inte kunde bestämma nästa vecka men att vi kunde höras.

Jag har som en inre kamp att skriva som jag vill och att inte skriva för att jag redan visat att jag vill träffas igen. Men sen börjar jag fundera på om han kanske inte fattar att jag är intresserad. Men det är väll här jag inte kan hålla på och tolka in och göra om hans signaler.
  • Anonym (123)
    LauraPalmer skrev 2017-12-06 19:42:41 följande:
    Vad är skillnaden? 
    Stor skillnad tycker jag. På messenger kan jag skriva långt, det är även behändigt att kunna skriva på datorn, så där svarar jag alltid fort. Går se om personen är online, om den läst meddelandet osv. SMS är skittråkigt och där kan det dröja dagar. Hatar att messa.
  • Anonym (He's just not that into you...)
    Anonym (TS) skrev 2017-12-06 21:51:48 följande:

Men hur kommer du till situationen där han drar snyfthistorier? Frågar du varför han svarar segt?

Jag har kommmit till situationen nu där jag inte orkar svara när han inte svarar på allt jag skriver. Jag frågade om vi skulle ses och han svarade att han inte kunde, men nästa vecka borde gå. SEN fick jag frågan hur det såg ut för mig. Jag svarade att jag inte kunde bestämma nästa vecka men att vi kunde höras.

Jag har som en inre kamp att skriva som jag vill och att inte skriva för att jag redan visat att jag vill träffas igen. Men sen börjar jag fundera på om han kanske inte fattar att jag är intresserad. Men det är väll här jag inte kan hålla på och tolka in och göra om hans signaler.

Ang. snyfthistorier, så svarade jag bara mest på en kommentar som "Annita" här i tråden skrev. :) Om att killar gärna drar snyfthistorier om ett ex som sårat dem, etc. (Som en ursäkt för att de inte vill vara seriösa med någon... vilket ju blir rätt konstigt, när man sitter på en dejt med någon från en "seriös dejtingsajt"...). Jag menade alltså i stadiet när man träffas och kanske inte när man "bara" chattar.

Ang. ditt nuvarande problem: Min tolkning är att han inte verkar ha något större intresse i nuläget.. tyvärr. Ledsen att säga det. :( Hans svar verkade väldigt slappt och oengagerat, lite som att han kanske kan träffa dig nån gång när han har lite tid över... Hade han varit väldigt intresserad så hade han med största sannolikhet föreslagit en konkret dag nästa vecka, istället för att säga ett svävande "nästa vecka borde gå".

Att han inte är jätteintresserad just nu... det *kan* ju ibland ändras.. Inte jätteofta det gör det kanske. Men Ja, du får avgöra hur mkt tid och energi du vill lägga. (Det låter ju dock som om det inte är en engångsföreteelse att han är slapp/seg.. då du verkat "hinna" lessna).

Att han inte skulle fatta att du är intresserad.. Ja där har du nog rätt i att du kanske gärna vill göra om enligt vad du själv vill läsa in. Han har absolut fattat att du är intresserad, då du frågat efter en dejt. (Alltså, om han inte har något kognitivt funktionshinder etc... då kan han ju ha svårt att förstå kanske).

Om du vill få till en dejt så är det ju bra ifall du själv också kunde försökt bestämma en konkret dag för nästa vecka, redan när han mumlade om nästa vecka... annars blir det ju att du själv sätter käppar i hjulet.. ;) Eller du kanske är bortrest då? Annars hade det faktiskt varit ett ypperligt tillfälle, när han skrev om nästa vecka, då kunde du ha skrivit: Okej, funkar tisdag eller torsdag? (Eller 2 andra dar som funkar för dig själv). Hade han krånglat igen, och inte kunnat bestämma EN enda dag de närmsta 10 dagarna, då hade jag faktiskt lagt ner.
  • Anonym (Danne)

Om jag är intresserad hör jag av mig, alltid. Hade jag minsta intresse skulle jag aldrig någonsin vänta flera timmar med att svara såvida jag inte var extremt upptagen på jobbet eller dyl. Å andra sidan är jag en person som gillar att messa mycket.

Vore jag inte intresse skulle jag hellre vara tydlig och säga det rakt ut istället för att undvika att svara. Men så funkar ju inte alla. Tycker att sånt beteende är oerhört respektlöst och fegt.

• Anonym (Danne)

Dessutom, om någon annan svarar långsamt och oengagerat utgår jag från att de är ointresserade av mig. Och då tröttnar jag, jag vill ha en tydlig och engagerad dialog, annars går det vara. Då tappar jag intresset och glöden direkt.

• snuttplutt

jag hör alltid av mig, oavsett... om inte annat så att tjejen slipper gå i ovisshet, bättre att vara ärlig om det inte finns intresse

• Anonym (Nejtack)

Jag skulle mycket hellre acceptera ett nej än att vela fram och tillbaka i flera månader och slösa tid på någon som inte är hundra procent intresserad.

• Anonym (Borta)
    Anonym (omöjlig ekvation) skrev 2017-12-06 19:51:53 följande:

Min slutsats är att de varit förvirrade över vad de velat/endast velat ha sex och nöjt sig när de fått det/ haft flera andra på gång samtidigt, osäkra på sin manlighet, att räcka till sexuellt, rädda för att utveckla känslor och klippt kontakten eftersom de av olika skäl inte kunnat leverera eller jag!

Har läst många trådar i ämnet härinne, huvudsakligen med kvinnor som inte förstått mäns signaler. De äro många och mer regel än undantag vid särskilt nätdejtande. Tror kvinnor och män vill olika saker till att börja med och att 80 % av killarna endast vill ha sex medan lika stor del av kvinnorna bara vill ha förhållande varför ekvationen inte går ihop...

Kvinnor och deras slutsatser = verkligheten?

Tänk på män då, vi har det ännu värre att förstå kvinnors signaler.
    Men de flesta lär sig och kan läsa signaler.
  • Stefan99
    snuttplutt skrev 2017-12-08 06:33:31 följande:

jag hör alltid av mig, oavsett... om inte annat så att tjejen slipper gå i ovisshet, bättre att vara ärlig om det inte finns intresse

Borde finnas fler ärliga som du, sedan finns det players som vill ha flera partners samtidigt. Ibland får man gå på minor för att hitta den rätta, man känner när det verkligen stämmer. Det värsta är när man själv blir playad av någon som man trodde var seriös.
  • Anonym (Micke)

Segt eller långsamt svar betyder inte per automatik att man inte är intereserad
    utan att något bättre/mer spännande dök upp.

Jätte dumt att svara och tacka nej till vidare kontakter om det inte blev nått med
    den som var mera interessant.

Svar på tråden Killar: svarar ni inte pga ointresse?