• karlsson n

Koktider för grönsaker

Vad är det för koktider på de här grönsakerna:

Pepparrot
    Jordärtskocka
    Persiljerot
    Brysselkål

Vilka av dem passar att ha med i en soppa?
    koktider grönsaker
  • Svar på tråden Koktider för grönsaker
  • Pope Joan II
    EnAnonumius skrev 2017-12-07 21:52:03 följande:
    Och som vanligt så kan man aldrig förvänta sig att packet på FL kan lägga med en förklaring, om de tycker att man exempelvis "kastar sten i glashuset". 
    Det har aldrig funnits några som helst indikationer i något av dina inlägg att du på något enda sätt inte själv skulle återfinnas och till och med personifiera det epitetet. Vad som däremot finns är otaliga exempel där du tillrättavisar andra trots att du själv har så enormt fel som det bara går att ha.

Vem minns väl inte "nötstek" i en tråd om vegetarisk mat.
  • klyban
    Pope Joan II skrev 2017-12-07 21:59:55 följande:
    Det har aldrig funnits några som helst indikationer i något av dina inlägg att du på något enda sätt inte själv skulle återfinnas och till och med personifiera det epitetet. Vad som däremot finns är otaliga exempel där du tillrättavisar andra trots att du själv har så enormt fel som det bara går att ha.

Vem minns väl inte "nötstek" i en tråd om vegetarisk mat. smile2.gif

Du klagar på ett inlägg och kasta sten i glas hus, och sen kommer ingen förklaring överhuvudtaget.
    Låter mer som du har en beef med EnAnonmius, än visa din poäng som antagligen inte existerar ens.

Ditt exempel på en vegetariskt tråd och nötstek, vad skulle den vara?

hur många meter var det?
  • Palestrina
    karlsson n skrev 2017-12-07 01:04:03 följande:

Vad är det för koktider på de här grönsakerna:

Pepparrot
    Jordärtskocka
    Persiljerot
    Brysselkål

Vilka av dem passar att ha med i en soppa?
    Jag tycker att du ska läsa på först och ställa frågor sedan! Det finns många goda recept på soppa, och ska man tro google passar alla du frågar om i soppa. Recepten ger svar på koktiderna.
  • Queennr1

Pepparrot och brysselkål skulle jag inte lägga ned. Persiljerot är jättegott att ungnssteka.

• Rymdmoln
    klyban skrev 2017-12-08 07:48:10 följande:

Du klagar på ett inlägg och kasta sten i glas hus, och sen kommer ingen förklaring överhuvudtaget.

Låter mer som du har en beef med EnAnonmius, än visa din poäng som antagligen inte existerar ens.

Ditt exempel på en vegetariskt tråd och nötstek, vad skulle den vara?

Blev nyfiken så jag googlade. Det är nog denna tråd som personen du citerade menade: www.familjeliv.se/forum/thread/77338161-irritation-over-kottfri-middagsbjudning/16

Sida 16.
  • Jenna25
    Lena skrev 2017-12-07 06:06:05 följande:

Pepparrot är en krydda och inte en grönsak.

Pepparrot är en ört.
  • klyban
    Rymdmoln skrev 2017-12-08 22:25:53 följande:
    Blev nyfiken så jag googlade. Det är nog denna tråd som personen du citerade menade: www.familjeliv.se/forum/thread/77338161-irrit...

Sida 16.

Haha, den var ju skit skoj ju.

Det var en del och läsa där, så missförstånd någonstans?

hur många meter var det?
  • Rymdmoln
    klyban skrev 2017-12-08 23:09:46 följande:

Haha, den var ju skit skoj ju.

Det var en del och läsa där, så missförstånd någonstans?

Läste inte så mycket i den men antar att det är den tråden som menades. Betyder ingenting enligt mig dock, ibland är det lätt att missuppfatta text om man är lite trött eller så.
  • klyban
    Rymdmoln skrev 2017-12-08 23:12:36 följande:
    Läste inte så mycket i den men antar att det är den tråden som menades. Betyder ingenting enligt mig dock, ibland är det lätt att missuppfatta text om man är lite trött eller så.
    Been there done that, och många ggr.
    hur många meter var det?
  • Rymdmoln
    klyban skrev 2017-12-09 00:13:43 följande:

Been there done that, och många ggr.

Ja, det är lätt hänt.
  • klyban
    Rymdmoln skrev 2017-12-09 00:34:12 följande:
    Ja, det är lätt hänt.

Oftast så berättar man detta direkt, så slipper man en sådan diskussion.
    Nån enstaka gång, så kör man in i kaklet Flört
    Och även nån enstaka gång så drar man bara vidare.
    Bästa dock och berätta direkt, för det tar allt ur diskussionen som uppstod.

Tänker på pepparroten där uppe, har inte TS bara köpt fel och skulle haft en palsternacka?
    För de är ju rätt lika om man inte tittar och tänker på det.

hur många meter var det?
Svar på tråden Koktider för grönsaker