Anonym (+1) skrev 2017-12-15 10:14:23 följande:
Korkat råd antagligen.
Kvinnor är däggdjur, det ingår i deras sexualitet att attraheras av en man när de ska göra barn, bli kära, ha sex fyra gånger om dagen första halvåret, dra ned på sex söka solidifiering av relation genom investering (giftermål i en kulturer, eller bo ihop), och efter barnen föds investera i dessa men mindre i mannen osv.
Vad som inte ingår i allmänhet är att knulla sin man, en och samma man, fyra gånger om dagen i decennier, långt efter förälskelsen släppt.
Hon vill helt enkelt inte knulla sådär med honom längre, helt oavsett om han investerar som innan de kom i säng första gången, vilket i sig kan ha varit extremt lite, jämfört med nu, om man räknar in vad han gör genom jobb och annat arbete för henne.
Ja, det är en av de saker jag lärt mig, det fungerar precis tvärtom gentemot alla "råd" man får i tidningars spalter, Hollywoodfilmer mm.
Jag mitt nöt trodde ju på det där med att ge osjälviskt av tid, uppmärksamhet och bekräftelse för att få samma saker tillbaks men det funkade inte alls, det fick bara motsatt effekt. Eller visst, hon gillade väl att få allt det där men i och med att jag inte ställde några krav tillbaks blev det som att jag gav utifrån en position av en lägre social ställning, inte högre.
Investera mindre och fortsätt samtidigt vara attraktiv för andra så hon får känslan av att om inte hon knullar dig så kommer ngn annan att göra det.
Tricket är att på ett subtilt sätt få henne att känna (inte tänka) att allt hon får i form av hjälp med barn, pengar, hus, närhet osv är villkorat mot att hon knullar mig, annars riskerar hon att bli av med allt.
Mindre trygghet, mindre uppmärksamhet och mer osäkerhet är mina ledord.
Uppmärksamhet, bekräftelse och tid får hon när hon förtjänat det, dvs bara efter sex eller när jag råkar känna för att ge henne lite.