• Anonym (Annapanna)

Brukat cociliana länge

Godmorgon. Är de någon här inne som har använt hostmedicinen cociliana under en längre tid ?

Jag haft i 3

Mån. Rädd för abstinena nu när jag skall sluta. Haft långvarig hosta länge . Säkert druckit 5 flaskor . En viss del på dagen men mest på natten.

Nån som Vet ?

• Svar på tråden Brukat cociliana länge
  • klyban

Ja, en del abstinens kommer du få.
    Har du kvar så du kan trappa ned lite?
    5st 500ml flaskor?
    Då är det 30ml per dygn du intagit.

Skulle gissa på 1-5 dagar svårare abstinens, för sen klinga av rätt snabbt.
    Du ska veta detta är ingen exakt vetenskap, utan är alltid gissningar och på tidigare erfarenhet.
    Själv använder jag aldrig mer än 8 veckor i sträck, när det beger sig och har ont.
    Det ger mig upp till en dag med den tiden, och av den värre abstinensen, sen ytterligare en dag med den hanterbara.
    Och ska man fortsätta äta smärtstillande(ditt fall cociliana), så bör man ha ett uppehåll på en vecka.
    Så man har avgiftat mer eller mindre, och man börjar om från början.

Själv med en lunginflammation för rätt många år sedan, så blev det 3 flaskor.
    Det gav mig inga större besvär i vad jag kan missas nu.

hur många meter var det?
  • Anonym (Annapanna)

Nä 2 500 o 3 250 ml.

Usch. Vad kan man göra för att lindra . Nej har ca 20 ml kvar kanske . Så det går inte . Det slog mig idag. Vad kommer man få? Åt tramadol för en operation för flera år sedan. Då va jag dödssjuk i 2 v.

• klyban
    Anonym (Annapanna) skrev 2017-12-15 07:23:51 följande:
    Nä 2 500 o 3 250 ml.
    Usch. Vad kan man göra för att lindra . Nej har ca 20 ml kvar kanske . Så det går inte . Det slog mig idag. Vad kommer man få? Åt tramadol för en operation för flera år sedan. Då va jag dödssjuk i 2 v.

Dela upp dessa 20ml på 4ggr, och ta inför natten.
    Så efter dessas 4 dagar så, så borde du mjukat upp det lite i alla fall.

En del säger de får lindring av lopramid, som också är en opioid, men klarar inte passera blod/hjärnbarken och därmed säljs receptfritt.
    Svårt och se du ska bli dödssjuk i två veckor här.
    Jag skulle nog ha 1-2 dagar rätt jobbigt, och sen par dagar till med lite besvär, för sen vara över.
    Men det gäller mig, för dig kan det vara annorlunda.

hur många meter var det?
  • Anonym (Annapanna)

har inget kvar... va 10 ca och det tog jag i går... va ska jag göra för att lindra. känner av det idag.. fasen o snart jul med ju? går de över tills dess?

• klyban
    Anonym (Annapanna) skrev 2017-12-17 18:40:04 följande:
    har inget kvar... va 10 ca och det tog jag i går... va ska jag göra för att lindra. känner av det idag.. fasen o snart jul med ju? går de över tills dess?

Då får la du bita i det sura äpplet och få en hårdare AT.
    Du skulle ha hushållet bättre med det, och 5ml hade räckt att ta kanterna av en AT.

hur många meter var det?
  • Anonym (Annapanna)

Huva !

Nått annat tips ?

Så du menar 5 Ml hade lindrat mkt ?

• klyban
    Anonym (Annapanna) skrev 2017-12-17 19:49:50 följande:
    Huva !
    Nått annat tips ?
    Så du menar 5 Ml hade lindrat mkt ?
    Tillräckligt för klara av livet.
    hur många meter var det?
  • Anonym (Annapanna)

Har två ocycodone ? Kan dem hjälpa ? Attarax? Nån blodtryckssänkande propyrol eller nått ?

• klyban
    Anonym (Annapanna) skrev 2017-12-17 21:09:37 följande:
    Har två ocycodone ? Kan dem hjälpa ? Attarax? Nån blodtryckssänkande propyrol eller nått ?

Du låter som du har mycket stora problem, och inte en som tagit cociliana i endast 3 månader.
    Varför sätter du dig i en sådan här sits, när du vet vad som finns i andra änden?

hur många meter var det?
  • Anonym (Annapanna)

Vad menar du nu? Förstår ingenting ? :(

Var bara en tanke efter du skrev jag skulle bryta lite av at med hostmedicinen . Kom på ja hade det hemma . Dock hade dem utgångsdatum i maj 15.

Attarax har jag haft för nässelutslag tidigare .

Vad menar du?

Svar på tråden Brukat cociliana länge