• Jmlwc

Augustibarn 2018

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.

Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.

Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.

Välkomna!

• Svar på tråden Augustibarn 2018
  • marran87
    beso skrev 2018-01-04 06:20:41 följande:
    Jaha hade jag ingen aning om! Va ju lite skönt o slippa dra ner byxorna iaf! ;) Jag fick ny tid den 15e Jan tror jag. Alltså om ca 1 1/2v så då borde jag vara i v8 vilket jag förstått är optimalt för att kunna se fostret o hjärtrörelser o datera. Om bebben hänger kvar så länge..så blir det spännande o se om fostret stämmer i storlek för deras nuvarande datering av hinnsäcken. Dom får mer än gärna putta datumet en bra bit framåt eller bakåt då nuvarande datum ligger i riskzonen för att kunna vara 2olika paapaas. .! :/
    Jag vill minnas att när jag väntade dottern gjorde man VUL ganska länge, nu om man bokar privat ultraljud tidigt i graviditeten så gör man på magen från v 8 (som är det vanligaste tidigaste veckan vad jag förstått). Men, kan ju vara så att jag är ute och snurrar också - jag går bara på det jag läst och sett :) Men VUL/UL i v6 är fortfarande väldigt tidigt oavsett. Det går sällan att boka själv ens.

Klart bebben hänger kvar! :) Oj, vilken sits! Förstår din förvirring! Och dom där små rackarna kan ju leva i en flera dygn också :/
  • Isavanna1
    saijda skrev 2018-01-03 21:54:56 följande:

Ja det undrar jag också ser ut som jag är i minst vecka 15 :0 någon som vet?

Jag ser bara ut som jag ätit all julskinka i hela Sverige. Jag set tjock ut... så tråkigt att vara uppsvälld och se tjock ut. Det är ju en helt annan sak att få riktig mage... suck
  • Isavanna1

Jaha hade jag ingen aning om! Va ju lite skönt o slippa dra ner byxorna iaf! ;) Jag fick ny tid den 15e Jan tror jag. Alltså om ca 1 1/2v så då borde jag vara i v8 vilket jag förstått är optimalt för att kunna se fostret o hjärtrörelser o datera. Om bebben hänger kvar så länge..så blir det spännande o se om fostret stämmer i storlek för deras nuvarande datering av hinnsäcken. Dom får mer än gärna putta datumet en bra bit framåt eller bakåt då nuvarande datum ligger i riskzonen för att kunna vara 2olika paapaas. .! :/

Oj vilken jobbig sits, då håller vi tummarna för att dem ser precis det dem ska på nästa ul!
  • Dullen

Hej!

Jag fick mitt tredje barn för 9 veckor sedan och har nu fått problem med VÄLDIGT rikliga flytningar. Har aldrig upplevt något liknande. Dom kommer nästan alltid efter vaginalt samlag, upp till 3 dagar efter. Och det gör riktigt ont när jag har samlag ????

Jag blöder inte, bara flytningar.

Någon som vet vad detta kan bero på? Tar tacksamt emot hjälp.

• marran87
    Dullen skrev 2018-01-04 08:18:25 följande:

Hej!

Jag fick mitt tredje barn för 9 veckor sedan och har nu fått problem med VÄLDIGT rikliga flytningar. Har aldrig upplevt något liknande. Dom kommer nästan alltid efter vaginalt samlag, upp till 3 dagar efter. Och det gör riktigt ont när jag har samlag ????

Jag blöder inte, bara flytningar.

Någon som vet vad detta kan bero på? Tar tacksamt emot hjälp.

Ring din barnmorska? Har du varit på efterkontroll? Om du har ont vid samlag tycker jag du ska be dom kolla. 
  • 3hjärtan

Har du inget fast förhållande?
  • saijda
    Isavanna1 skrev 2018-01-04 07:30:16 följande:

Jag ser bara ut som jag ätit all julskinka i hela Sverige. Jag set tjock ut... så tråkigt att vara uppsvälld och se tjock ut. Det är ju en helt annan sak att få riktig mage... suck

Vet precis hur du känner dig!

Jag ser också tjock ut, hoppas vi får en riktig mage snart <3
  • Isavanna1
    saijda skrev 2018-01-04 09:36:39 följande:

Vet precis hur du känner dig!

Jag ser också tjock ut, hoppas vi får en riktig mage snart <3

Ja eller hur. Jag längtar tills runt v 20-26 då man har sån rund fin mage utan att ha samlat 10l vätska extra.
  • saijda
    Isavanna1 skrev 2018-01-04 11:29:44 följande:

Ja eller hur. Jag längtar tills runt v 20-26 då man har sån rund fin mage utan att ha samlat 10l vätska extra.

Det ska bli underbart och mysigt med en fin rund gravidmage :D jamen precis <3
  • beso
    3hjärtan skrev 2018-01-04 08:39:10 följande:

Har du inget fast förhållande?

Min sambo o jag kämpade få barn. Fick flera mf. Men han stöttade inte bra alls vid mfallen o lämnade mig ensam med barnen varje dag när jag visste bebben var död o väntade på den skulle blöda ut o jag hade ont o mådde jättedåligt. Han frågade i pricip aldrig om vad som hände i min kropp när jag misstänkte mf var på gång genom avtagande graviditetsymptom och blödning m.m Kände mig så otroligt ensam o sviken! Vi gjorde Slut och 4v senare visade det sig att jag var gravid igen efter bara ett oskyddat med honom 1dec. Va inte vad jag önskade alls! :( Men välkommet såklart o jag är så orolig för mf. Förjävligt att gå igenom detta ensam! Är nu över en v sen jag berättade för honom men han har inte hört av sig en enda gång o frågat om det lever eller om jag e sjuk som han vet jag blir eller erbjudit sin hjälp! :(
Svar på tråden Augustibarn 2018