Augustibarn 2018
Hej!
Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.
Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.
Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.
Välkomna!
Hej!
Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.
Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.
Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.
Välkomna!
Alltså den här "tjockis"magen, dem svullna tarmarna osv NÄR försvinner den?
Har ni några cravings?
Jag är sugen på massa salt, turkiskpeppar och lakrisal. Även citronvatten och inlagda gurkor. I matväg vattnas det i munnen av all form av potatis, främst ugnsbakad. Mums!!
Tackar gudarna för mitt låga blodtryck, barnmorskan till och med rekommenderade att jag skulle salta maten lite extra! (För att få upp blodtrycket då)
Alltså den här "tjockis"magen, dem svullna tarmarna osv NÄR försvinner den?
Vad hade du för bt?
Faktiskt inga, men det har jag inte haft dem andra gångerna heller. Däremot klarar jag inte lukten av lammkött längre. Det går bara inte....
Japp, potatis här också! Jag vill äta potatis helatiden!!
Har ni några cravings?
Jag är sugen på massa salt, turkiskpeppar och lakrisal. Även citronvatten och inlagda gurkor. I matväg vattnas det i munnen av all form av potatis, främst ugnsbakad. Mums!!
Tackar gudarna för mitt låga blodtryck, barnmorskan till och med rekommenderade att jag skulle salta maten lite extra! (För att få upp blodtrycket då)
Hallo tjejer! :)
Nu har jag varit på ett första tidigt ultraljud. Vanligt o inte vul konstigt nog! Hinnsäcken va 9mm beräknades vara i v 5+någonting. Alltså gravvecka 6. Det var för tidigt att se något foster ännu. Tror ni dom hade sett mer på ett vul? Kanske hade även dateringen blivit annorlunda? Vad tror ni?
Hade mf förra månaden så har ingen aning om äl!
Började få väldans växtverk igår o va övertygad om att börja blöda. Men än så länge har det gått bra! En dag i taget..en timme i taget..orolig! Kram
Hallo tjejer! :)
Nu har jag varit på ett första tidigt ultraljud. Vanligt o inte vul konstigt nog! Hinnsäcken va 9mm beräknades vara i v 5+någonting. Alltså gravvecka 6. Det var för tidigt att se något foster ännu. Tror ni dom hade sett mer på ett vul? Kanske hade även dateringen blivit annorlunda? Vad tror ni?
Hade mf förra månaden så har ingen aning om äl!
Började få väldans växtverk igår o va övertygad om att börja blöda. Men än så länge har det gått bra! En dag i taget..en timme i taget..orolig! Kram
Vad jag förstått när jag läst och surfar runt lite här och där, verkar som det vanliga just nu är att man helst gör ett vanligt UL och bara tar till VUL om man absolut inte ser någonting. När fick du ny tid? :)