• mamma 86

Var handlar era 9-11 åringar kläder? Vilken storlek?

Vilka affärer gillar era 9-11 åringar kläder? Vilken storlek har de?

Min dotter blir 10 om några månader, beroende på plagg och affär har hon 134/140 men kan ha tröjor från vissa affärer i 146/152. Jeans är bäst i enkel 140. Är svårt när det är dubbelstorlek ibland tycker jag.

• Svar på tråden Var handlar era 9-11 åringar kläder? Vilken storlek?
  • Greenhorse

Lindex har fina och sköna barnkläder. Även kappahl. De storleksguider som sitter i butikerna brukar stämma bra. Dock är det lite olika med kvalitet på plagget hur det ser ut EFTER tvätt. Stretchjeans brukar bli lite mindre tycker jag.efter tvätt. Fast en del blir ju sladdriga också. Är olika på kvalitet som sagt var.

• blomman 2

Min dotter gillar kläderna på Lindex och Kappahl samt Stadium. De är sköna i formen och har rätt bra kvalité till ett bra pris. Hon är född 2008 och drar storlek 134-140...i vissa kläder är 140 för stor i midjan. Då är det bra att byxorna har resår i midjan som går att dra in. Just ja, ibland hittar hon även plagg på Cubus.

• mamma 86
    blomman 2 skrev 2017-12-16 21:06:46 följande:

Min dotter gillar kläderna på Lindex och Kappahl samt Stadium. De är sköna i formen och har rätt bra kvalité till ett bra pris. Hon är född 2008 och drar storlek 134-140...i vissa kläder är 140 för stor i midjan. Då är det bra att byxorna har resår i midjan som går att dra in. Just ja, ibland hittar hon även plagg på Cubus.

Samma som min dotter då. Visst är det svårt när längden passar men det är för stort i midjan. Det har dock blivit lättare för min dotter nu, vikten matchar längden bättre nu så att säga, hon var väldigt smal innan.
  • mamma 86

Jag gillar vissa av kappahl jeans men har svårt att hitta jeans i andra butiker. Lindex är för korta och breda till hennes kroppsform och hms jeans har jag upplevt så låga i midjan.

• Vinterankan

NameIt är väldigt bra på jeans till smala barn och har resår i midjan även på större storlekar.

• Anotherone
    Vinterankan skrev 2017-12-17 10:07:50 följande:

NameIt är väldigt bra på jeans till smala barn och har resår i midjan även på större storlekar.

Håller med! Beställde nämligen baggy-jeans till min son från dem men de gick inte på.

Han är född 06 och stor för sin ålder. Ibland passar 170 från Lindex, KappAhl och HM men vi handlar oftare på herravdelningen numera. Cubus, Dressman, HM, New Yorker, Stadium mfl.
  • Meriall

Son född 2006
    Mest kläder från h&m, kappahl etc men även några från pop (byxor). 

Har strl 134 men börjar växa ur den nu. 

• mamma 86

Jag brukade köpa jeans från name it men dels så har butiken lagt ner och så tyckte jag att det lätt gick hål på dem. Min dotter gillade stretch så de är inte så tjocka.

Svar på tråden Var handlar era 9-11 åringar kläder? Vilken storlek?