• Anonym (?)

Skyddas SGI mellan terminerna om man inte studerar hela terminer?

Någon som vet om SGI skyddas om man tar CSN men inte studerar en hel termin. Alltså vårterminen en hel termin men höstterminen endast till december. Är SGI skyddad eller inte?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-17 18:28
    Det jag undrade var alltså om SGI är skyddad under sommaren när man har läst en hel vårtermin med CSN och börjat sedan igen första veckan av höstterminen men studerat fram till december.

• Svar på tråden Skyddas SGI mellan terminerna om man inte studerar hela terminer?
  • Anonym (nej)

Du måste vara inskriven som arbetssökande från dag 1 då studierna tar slut.

• Anonym (?)
    Anonym (nej) skrev 2017-12-16 23:56:13 följande:

Du måste vara inskriven som arbetssökande från dag 1 då studierna tar slut.

Efter december menar du?
  • Anonym (IH)
    Anonym (?) skrev 2017-12-17 00:13:49 följande:
    Efter december menar du?
    första vardagen efter att csn-perioden har tagit slut. 
  • Anonym (?)
    Anonym (IH) skrev 2017-12-17 00:25:07 följande:
    första vardagen efter att csn-perioden har tagit slut. 
    Jag undrade hur det är mellan terminerna. Menar du att jag behövde ta CSN redan i somras för att skydda SGI?
  • Annita
    Anonym (?) skrev 2017-12-17 00:30:37 följande:

Jag undrade hur det är mellan terminerna. Menar du att jag behövde ta CSN redan i somras för att skydda SGI?

Om man inte studerar under sommaren är det nog stämpling som gäller, för att undvika glapp.
  • Anonym (MS)
    Annita skrev 2017-12-17 02:08:20 följande:
    Om man inte studerar under sommaren är det nog stämpling som gäller, för att undvika glapp.
    Nej, sommarperioden brukar vara skyddad ändå så länge man börjar studera vi terminsstart till hösten. 

Däremot måste det vara fulla terminer vid de "vanliga" terminerna (höst och vår).
  • Anonym (...)
    Anonym (MS) skrev 2017-12-17 09:43:01 följande:

Nej, sommarperioden brukar vara skyddad ändå så länge man börjar studera vi terminsstart till hösten. 

Däremot måste det vara fulla terminer vid de "vanliga" terminerna (höst och vår).

Nej, det är man inte
  • Anonym (?)
    Anonym (MS) skrev 2017-12-17 09:43:01 följande:

Ja, det är det jag undrade, om den brukar vara skyddad även om nästa termin inte är en hel termin. 
  • Anonym (?)
    Anonym (...) skrev 2017-12-17 10:39:02 följande:
    Nej, det är man inte
    Jodå. 
  • Anonym (MS)
    Anonym (...) skrev 2017-12-17 10:39:02 följande:

Nej, det är man inte

Jo, SGI är skyddat under alla ordinarie lov förutsatt att man återvänder till studier efter lovet.
    Anonym (?) skrev 2017-12-17 11:06:13 följande:

Ja, det är det jag undrade, om den brukar vara skyddad även om nästa termin inte är en hel termin. 

Jag tror inte det. Därför att det bara är skyddat under ordinarie lov, om du slutar terminen tidigare och därned får ett längre lov så är det inte ett ordinarie lov. Ring och dubbelkolla med FK dock.
Svar på tråden Skyddas SGI mellan terminerna om man inte studerar hela terminer?