• maria1992

BIM JANUARI 2018

Hej tjejer, 

Jag tyckte BIM december 2017 var så bra så vad säger ni om att köra en likadan för oss som misslyckades denna månad? Glad 

Nu peppar vi varandra!! 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2018
  • Tildurrr
    MammaMia1012 skrev 2018-01-01 19:05:28 följande:

Tack så mycket!

Ja du har åldern för dig alla gånger! Du kommer säkert få ditt pluss inom snar framtid!

Ja väntan på BIM är värst!

Jag hoppas jag får positivt ÄL test annars är jag rädd att den uteblev eller att vi missade den den här månaden. Tiden får utvisa hur det var..

Ja känns som det är värt att försöka iaf! Har längtat efter barn såå länge!

Jaa, håller tummarna för dig!
  • LunaLo

Hej på er! Vad jag är glad av att få skriva här till er efter att ha läst alla inlägg, min sambo har nyss sagt ja till att försöka få en liten, vi båda är 26 och har inga barn sedan tidigare. Jag har längtat som en tok i flera år och nu får jag äntligen grotta ner mig i mitt favoritämne å hålla tummarna.

Ska bli roligt att följas åt! Jag har använt natural cycles i snart 3 år som preventivmedel och är rätt så säker på att jag har äl på fredag 5/1 :) nu kör vi!

• Tildurrr
    LunaLo skrev 2018-01-01 19:40:32 följande:

Hej på er! Vad jag är glad av att få skriva här till er efter att ha läst alla inlägg, min sambo har nyss sagt ja till att försöka få en liten, vi båda är 26 och har inga barn sedan tidigare. Jag har längtat som en tok i flera år och nu får jag äntligen grotta ner mig i mitt favoritämne å hålla tummarna.

Ska bli roligt att följas åt! Jag har använt natural cycles i snart 3 år som preventivmedel och är rätt så säker på att jag har äl på fredag 5/1 :) nu kör vi!

Åh va kul att äntligen få försöka! Håller tummarna för dig!
  • josgos

Jag verkar inte få några positiva ÄL-test... har testat sedan cd 9 (julafton) och till idag. Uppfattade en höjning fre den 29 dec, men aldrig att strecket blev starkare än kontrollstrecket. Andra månaden i rad jag upplever att det är så, och har så pass vaga symptom (molvärk, lite ömma bröst och olika flytningar varannan dag hit och dit) att jag faktiskt inte vet när ÄL var, om jag nu fick någon. Eller har den inte varit? Kan det vara att stickor inte funkar på mig?

Bild visar ons, tors, fre, lör, mån (söndag var identisk med lördag, glömde fota). Vad tror ni, var ÄL i fredags?

• josgos
    LunaLo skrev 2018-01-01 19:40:32 följande:

Välkommen! Då har du ju bra koll på cykeln så förhoppningsvis får du snart ett plus!
  • minipeach86
    Emselie skrev 2018-01-01 14:32:40 följande:
    Tack!! Jag har också BIM 5/1, så det är väldigt tidigt därav det svaga plusset. Håller alla mina tummar för dig, har du några symptom? :) Nu ska jag bara klara av att hålla på det lite några dagar tills jag testar med fler tester och får det svart på vitt, tills jag berättar för sambon. Vill verkligen överraska honom på något mysigt sätt!

joannaq  och Emselie  jag tror också jag har BIM 5/1! =)
    Men min app säger lite annorlunda (!)
    Jag tror jag hade ÄL 23/12. Några dagar efter det markerade appen ut att ÄL skett den 24/12. Men ytterligare några dagar senare flyttade appen fram det till att ÄL skett den 26/12. Märkligt... men jag tror ändå fortfarande på att det skedde 23/12 och räknar därför BIM till 5:e!

Hur är det nu med BIM egentligen, får uppfattningen av att alla tänker lite olika.. tänker ni dagen EFTER att man borde ha fått sin mens, eller på själva dagen då mensen skulle ha kommit (men förhoppningsvis inte kommer)?

Har PCOS och försökt sedan jan-17. Hittills fått 1 bekräftad ÄL med hjälp av dubbeldos Letrozol + Ovitrelle
  • LunaLo
    josgos skrev 2018-01-01 20:52:21 följande:

Välkommen! Då har du ju bra koll på cykeln så förhoppningsvis får du snart ett plus!

Tack! Jag hoppas det. Har dock en kort lutealfas (Varierar mellan 10 och 11 dagar) så håller tummarna att något någon gång vill fastna :)
  • LunaLo
    Tildurrr skrev 2018-01-01 19:57:59 följande:

Åh va kul att äntligen få försöka! Håller tummarna för dig!

Tack så mycket!! :D
  • Emselie
    minipeach86 skrev 2018-01-01 21:35:38 följande:

joannaq  och Emselie  jag tror också jag har BIM 5/1! =)

Men min app säger lite annorlunda (!)

Jag tror jag hade ÄL 23/12. Några dagar efter det markerade appen ut att ÄL skett den 24/12. Men ytterligare några dagar senare flyttade appen fram det till att ÄL skett den 26/12. Märkligt... men jag tror ändå fortfarande på att det skedde 23/12 och räknar därför BIM till 5:e!

Hur är det nu med BIM egentligen, får uppfattningen av att alla tänker lite olika.. tänker ni dagen EFTER att man borde ha fått sin mens, eller på själva dagen då mensen skulle ha kommit (men förhoppningsvis inte kommer)?

Spännande. Du hade inga känningar på när äl kan ha skett? Jag känner av min äl supertydligt och appen sätter alltid ut den rätt för mig. Jag har alltid tänkt och trott att det är på själva dagen då mensen skulle ha kommit. Mina cykler har alltid varit liite oregelbundna med några dagar hit och dit. Så BIM för mig kan vara allt ifrån 4/1-6/1 så vet inte exakt egentligen. Men går på den 5e har jag bestämt. Är kanske inte så jäättenoga kanske med en dag hit och dit.. När har du tänkt att testa då? Hålla dig till BIM eller tidigare? :D
  • Sonaten

Jag har nyligen börjat med niferex, järntabletter, pga lågt järnvärde. Nu är min mens ca 3 dagar sen. Är det någon här som har hört att järntabletter kan fördröja mensen?

Svar på tråden BIM JANUARI 2018