• maria1992

BIM JANUARI 2018

Hej tjejer, 

Jag tyckte BIM december 2017 var så bra så vad säger ni om att köra en likadan för oss som misslyckades denna månad? Glad 

Nu peppar vi varandra!! 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2018
  • Elina22

Tack snälla allihopa!

Hade äl 20, och bm 4/1 men har haft mensvärk i tre dagar och kände hela tiden att mensen är påväg. Gick förbi gravtestet imorse och kunde inte motstå, var dock helt säker på att det skulle stå ?inte gravid? för har knappt haft några symptom alls, förutom ?mensvärken? nu i några dagar. Så vid bim-2 visade det positivt! Blev helt chokad och glad! :)

• minipeach86
    minipeach86 skrev 2018-01-02 12:54:41 följande:
    Nej tyvärr jag känner inte av när ägget släpper! =( Men jag har tolkat det utifrån min tempkurva med NC, jämfört med hur det var förra gången jag fick ÄL. Då fick jag ÄL cd16 och morgonen efter hade tempen stigit ca 0,5 grader. Sedan kom mensen 13 dagar senare. Denna gång så steg tempen 0,5 grader cd17 igen, så därför utgår jag från att ÄL var på cd16 igen =) (och cd16 var den 23 dec) 

Jag infogar en bild på mitt diagram, hur skulle du tolka? (Eller tempar du också förresten?) =) 

Tror att eftersom min temp dagarna innan den förmodade ägglossningen var lite lägre än den brukar så väntade NC med att markera ut ÄL tills den kommit upp i en tempnivå som var tillräckligt hög. Medan jag själv tolkar det som att det skedde efter att tempen faktiskt tog ett rejält skutt..! Att jag hade extra låg temp dagarna innan tror jag var för att jag utsöndrade extra mycket östrogen (som sänker tempen) för jag hade två stora äggblåsor samtidigt och en några mm mindre. 

Låter bra att du valt 5/1 som BIM =) Så spännande!!! Hur länge har ni försökt? Jag ska försöka hålla mig till BIM, men så tänkte jag förra månaden också tills jag en morgon bara drogs som en magnet till badrumsskåpet och rev upp ett test hahaha. Så vi får se!! När har du tänkt? 
    Hoppsan, klassiker att glömma bifoga!! =)

Hade ni tolkat som NC att ÄL var CD19.... eller som jag, att det var CD16?? 

Har PCOS och försökt sedan jan-17. Hittills fått 2 ägglossningar med hjälp av Letrozol =)
  • Liiiinda90
    Lottch3n skrev 2018-01-02 10:59:37 följande:

Välkommen hit :)

Har också bim 12/1 enligt app, hade äl 28/12 :) Känns som en evighet, haha.

Jag har också bim 12/1 , dagarna går så sakta just nu. Haha
  • Liiiinda90
    Elina22 skrev 2018-01-02 11:14:13 följande:

Tog precis ett test!! Är bim-2!! Hur tillförlitligt är detta??

Stort grattis till plusset <3
  • tossaliten
    Strawberrybrud skrev 2018-01-02 14:33:57 följande:

Ven mer har BIM runt 14-16/1? :)

17/1 har jag BIM men jag har oregelbundet så är inte 100, kan vara 16 eller 18 också ;) 
  • kiwibear
    Liiiinda90 skrev 2018-01-02 13:49:19 följande:
    Jag har också bim 12/1 , dagarna går så sakta just nu. Haha
    josgos skrev 2018-01-02 12:05:08 följande:
    Samma BIM som er!
    Woop! Bra klubb. Tänkte försöka sitta på händerna (vilket inte kommer gå) och inte testa sådär skrattretande tidigt. Vet ändå med mig att jag kommer sitta där på BIM-XXX och hålla upp test mot badrumslampan... såatte.  

• Strawberrybrud
    tossaliten skrev 2018-01-02 14:35:22 följande:

17/1 har jag BIM men jag har oregelbundet så är inte 100, kan vara 16 eller 18 också ;) 

Spännande, då följs vi!!! :D

Jag är dock inte säker då jag fick missfall 13/12... var i v.10! Var så jäkla jobbigt.. men läkaren sa att jag kunde räkna den dagen som första dagen vid mens, så jag hoppas det stämmer för isåfall har jag haft äl under helgen och 14 dagar kvar tills jag testar :)
  • tossaliten

Brukar alltid testa för tidigt och man blir ju lika besviken varje gång! Denna gång ska jag försöka vänta in lite "riktiga" symtom ifall det nu blir några och sedan i alla fall BIM+2 eftersom jag har oregelbunden cykel. Inte lätt men ska försöka. Jag har rätt mkt att göra så ska försöka att låta bli. Slöseri med både humör och tester annars. 

Varit gravid förut och hade rätt kraftiga symtom så jag är rätt säker på att jag verkligen kommer känna den dagen jag (förhoppningsvis) är gravid igen!

• Lucille

Jag tar ut min hormonspiral på fredag, och har även ägglossning ungefär nu till helgen. Kanske liten chans att lyckas på en gång, men jag blir ganska lätt gravid. Varit gravid 3 gånger på 6 år.

BM sa att om jag inte vill bli gravid så ska jag undvika sex en vecka innan uttag, eftersom att spermierna kan överleva upp till en vecka, och kan då åka upp i mig. Nu vill jag ju det, så får väl köra på. Hoppas jag inte blöder så mycket efter uttag. Minns inte hur mycket jag blödde första gången jag tog ut hormonspiral. Hur är eran erfarenhet med blödning och graviditet efter uttag?

Svar på tråden BIM JANUARI 2018