• Anonym (Zig Natur)

Varför är män otrogna TROR du?

Hypotetisk fråga.
    Kvinnor, tänk att mannen var otrogen, varför tror du han var det?
    Och ni män, om ni skulle vara otrogna, vilken anledning skulle vara den mest troliga?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför är män otrogna TROR du?
  • Stårschan
    Anonym (B) skrev 2017-12-20 11:21:37 följande:
    Läs ts, såhär skriver hen: 

"Kvinnor, tänk att mannen var otrogen, varför tror du han var det?
    Och ni män, om ni skulle vara otrogna, vilken anledning skulle vara den mest troliga?"

Kvinnorna ska alltså svara på varför deras män skulle vara otrogna, (hypotetiskt) 
    Och män ska svara på varför dom skulle vara otrogna (hypotetiskt) 

Beroende på kön på den som svarar så är det alltså olika frågor, som ts vill ha svar på. 
    Ingenstans i ts står det någon fråga om kvinnor som är otrogna, men som jag skrev, så spelar det ingen roll vilket kön det, den som är otrogen är ett svin, anser jag. 
    Och ingenstans där frågar TS om hur man skulle reagera om mannen var otrogen, vilket var vad du själv skrev i inlägg #48.
  • Anonym (B)
    Stårschan skrev 2017-12-20 12:55:08 följande:
    Och ingenstans där frågar TS om hur man skulle reagera om mannen var otrogen, vilket var vad du själv skrev i inlägg #48.
    Jisses vad du märker ord, du fattar ju vad jag menar, är du bara ute efter att bråka? 
    Men visst reagera kanske var fel ordval, är du nöjd nu?
  • Stårschan
    Anonym (B) skrev 2017-12-20 13:18:08 följande:
    Jisses vad du märker ord, du fattar ju vad jag menar, är du bara ute efter att bråka? 
    Men visst reagera kanske var fel ordval, är du nöjd nu?
    Vänta nu - försöker du föra över skulden på mig, för att jag inte förstår vad du menar, eftersom jag tolkar det du skriver utifrån vad orden faktiskt betyder, istället för vad du själv har hittat på att de bör betyda i det här sammanhanget?

Om du inte vill bli misstolkad så får du väl skriva det du menar, istället för något helt annat. Du kan liksom inte sitta hemma och bestämma själv vad du tycker att varje ord ska betyda, och sedan tjura över att folk inte förstår vad du menar!

Skärpning!
  • Anonym (Zig Natur)

Varför jag startade undersökningen var för att ge framförallt kvinnor svaret på varför män är otrogna, och vad man kan se i röstningen så tror kvinnor oftast fel.
    Hade kvinnor haft bättre koll hade kanske många förhållanden varit bättre och mannen hade inte sökt sej till andra för att få det han egentligen ville ha av sin partner men inte fick.

Sedan kan man givetvis göra undersökningen att gälla båda könen, men nu gjorde jag den på detta vis för att få bästa svar, både män och kvinnor vill ju förstå varandra, blandar man könen i undersökningen så blir svaren en enda soppa

Men en sak är säker och gäller båda könen, har du en sexgalning till partner som vill betydligt mer (och då menar jag inte bara "oftare") än dej själv men inte får det så är risken väldigt stor att hen kommer att vara otrogen.

• Stårschan
    Anonym (Zig Natur) skrev 2017-12-20 16:00:47 följande:

Varför jag startade undersökningen var för att ge framförallt kvinnor svaret på varför män är otrogna, och vad man kan se i röstningen så tror kvinnor oftast fel.

Tycker du att du har tillräckligt statistiskt underlag för att kunna dra den slutsatsen? På totalt 58 röster från de svenskar som råkar hänga på FL...
  • Anonym (Zig Natur)
    Stårschan skrev 2017-12-20 16:44:09 följande:
    Tycker du att du har tillräckligt statistiskt underlag för att kunna dra den slutsatsen? På totalt 58 röster från de svenskar som råkar hänga på FL...
    Man ser en klar trend i svaren, iallafall i männens svar, visst kan det ändra sej lite ju fler som svarar, men ju fler svar man får desto mindre ändrar sej trenden, det är iallafall en sak som är statistiskt säkerställd.

Men självklart, FL-Omröstningar överhuvudtaget visar bara vad just vi på FL tycker och tänker, och kanske inte alltid lika som allmänheten.
  • Anonym (H!)

Eftersom jag är kvinna får jag ju svara utifrån mitt perspektiv då.

OM min make skulle vara otrogen. TROR jag att han skulle vara det för att han inte är nöjd med vårat förhållande. Att något saknas. Och detsamma skulle nog gälla för mig.

Nu har det ju aldrig hänt. (Vad jag vet om iaf) Och jag hoppas att det inte händer såklart.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Zig Natur) skrev 2017-12-19 09:15:23 följande:

Hypotetisk fråga.
    Kvinnor, tänk att mannen var otrogen, varför tror du han var det?
    Och ni män, om ni skulle vara otrogna, vilken anledning skulle vara den mest troliga?

I Sverige är kvinnor mer otrogna än män.
  • Anonym (Zig Natur)
    Anonym (Anonym) skrev 2017-12-21 11:27:56 följande:
    I Sverige är kvinnor mer otrogna än män.
    Möjligt, Har ingen uppfattning om det faktiskt.

• Anonym (man)
    Anonym (H!) skrev 2017-12-21 11:01:59 följande:

Eftersom jag är kvinna får jag ju svara utifrån mitt perspektiv då.

OM min make skulle vara otrogen. TROR jag att han skulle vara det för att han inte är nöjd med vårat förhållande. Att något saknas. Och detsamma skulle nog gälla för mig.

Nu har det ju aldrig hänt. (Vad jag vet om iaf) Och jag hoppas att det inte händer såklart.

Väldigt vanligt missförstånd. Den vanligaste anledningen till otrohet är för att man vill ha variation. Och variation kan ju knappast kallas för ett "problem i förhållandet" även om otrogna människor gärna vill att precis allt ska kategorisera så eftersom det lägger halva skulden på ens partner.

Dessutom är att påstå att man är otrogen för at något "saknas" i förhållandet  väldigt luddigt. Var går gränsen mellan ett problem i förhållande och ett personligt problem?

Om jag gillar att smeta in mig i motorolja och trycka min sambo hårt och brutalt i analen samtidigt som jag sjunger nationalsången men min sambo är inte sugen på det, räknas det som ett personligt problem eller ett problem i förhållandet?
    Om jag sen är otrogen för att kunna leva ut mina böjelser, kan jag då hävda att det var pga att något saknades i förhållandet som jag gjorde det?
Svar på tråden Varför är män otrogna TROR du?