• Anonym (Zig Natur)

Varför är män otrogna TROR du?

Hypotetisk fråga.
    Kvinnor, tänk att mannen var otrogen, varför tror du han var det?
    Och ni män, om ni skulle vara otrogna, vilken anledning skulle vara den mest troliga?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför är män otrogna TROR du?
  • Isdrotningen
    Anonym (Bengt) skrev 2017-12-19 09:26:14 följande:

Jag är otrogen för att det är min natur, som man vill jag hela tiden göra nya erövringar och få bekräftelse samtidigt som jag vill ha en fin familj att visa upp för jobbet och vännerna. En bra familj och älskarinnor är den bästa statusmarkören du kan ha.

Precis så känner jag med,bara tvärt om då jag är kvinna. När två "sexuälla rovdjur"  möts, uppstår det en "klick" när man får ögonkontakt. 
       The heat is on and the hunting starts !
  • Anonym (T)

Bara nyfiken TS, tror du män och kvinnor är otrogna av olika anledningar och vad är i så fall skillnaden?

• Anonym (Zig Natur)
    Anonym (T) skrev 2017-12-19 14:00:04 följande:

Bara nyfiken TS, tror du män och kvinnor är otrogna av olika anledningar och vad är i så fall skillnaden?

Jag tror att kvinnor oftare hamnar i säng med någon annan helt oplanerat på tex en konferenser och utan att det kanske är något större fel på sexlivet hemma, iallafall är det inte den största orsaken utan tillfället som gjorde det. Medan män kanske oftare planerar sina aktiviteter genom att tex söka sexpartner på nätet för att sexlivet är dåligt hemma. Men det bara vad jag tror, skulle gärna vilja höra vad kvinnor som varit otrogna har att säja.
  • Anonym (Undrar)

Ni män som skriver att ni inte får så mycket sex som ni vill, ger ni kvinnorna det de vill ha i sängen? Gör ni det skönt för dem? Får de orgasm. Om inte, varför skulle de vilja ha sex med er om det inte ger dem något.

På tal om detta. En väninna till  mig tycker att hennes man är så aptråkig i sängen. Hon får inte ut nå¨got över huvud taget. De har inte haft sex på ett halvår minst. Nu funderar hon på att ta sig en älskare.

• Anonym (drabicus)
    Anonym (Undrar) skrev 2017-12-19 14:45:12 följande:

Ni män som skriver att ni inte får så mycket sex som ni vill, ger ni kvinnorna det de vill ha i sängen? Gör ni det skönt för dem? Får de orgasm. Om inte, varför skulle de vilja ha sex med er om det inte ger dem något.

På tal om detta. En väninna till  mig tycker att hennes man är så aptråkig i sängen. Hon får inte ut nå¨got över huvud taget. De har inte haft sex på ett halvår minst. Nu funderar hon på att ta sig en älskare.

Tycker jag hon skulde göra. Som ung och viril kåtbock, var jag älskare åt många otilfredställda mogna/gifta kvinnor under flera år, "Holy shit" va kåta många av dom var.  
            Ingenting i sängen är hetare än ung kåt man/äldre (sexhungrig kvinna. Jag lovar.
  • Anonym (drabicus)

Tycker jag hon skulde göra. Som ung och viril kåtbock, var jag älskare åt många otilfredställda mogna/gifta kvinnor under flera år, "Holy shit" va kåta många av dom var.  
            Ingenting i sängen är hetare än ung kåt man/äldre (sexhungrig kvinna. Jag lovar.
  • Anonym (T)

Varför skiljer hon sig inte istället?
  • Anonym (F30)
    Kvinna som svarar: Annat.

* Tror att män till större grad agerar på den där känslan av att "gräset är grönare..." medans kvinnor i allmänhet kämpar för att hålla ihop det förhållande man redan har. Gäller t.ex. när förhållandet har svackor eller sexlivet går lite segt en period. Kvinnan är problemlösare, mannen den som ger upp utan att ha testat.

* Tror vidare att kvinnor oftare känner en mer osjälvisk kärlek för sina män, även när kärleken kanske går över i vänskap bryr hon sig fortfarande om honom. Där männen istället blandar ihop kåt med kär, och därför har han lättare att svika eller ge upp det vana mot nåt spännande och nytt.

Säger jag att ALLA är såhär? Att det stämmer in på alla män? Självklart inte.

(Har f.ö. själv aldrig blivit sviken, och aldrig svikit någon, på det sättet. Så jag är inte, typ, bitter och ensamstående som blivit lämnad. Don't get me wrong, blir man lämnad har man anledning att vara bitter. Men jag är det icke.)
  • Anonym (F30)

Vill också tillägga att kvinnor absolut kan vara lika "lättflirtade", som t.ex. nån som gav exemplet att man hamnar i säng med nån på en konferens. Men jag tror att i allmänhet är de kvinnor som beter sig så oftare singlar, eller är på väg bort från ett kasst förhållande... medans en man skulle kunna låta sig flirtas ner i sängen av en söt/sexig tjej ÄVEN om han var lyckligt gift. 

Tror inte att män behöver någon direkt anledning (som att t.ex. ha problem i äktenskapet) innan de är otrogna. Tror kvinnor i större utsträckning har en anledning medans männen är mer, "det bara hände", "jag råkade!".

Ang. ett av de andra alternativen:

Att de upplever att de inte får vad de "behöver" ur sexlivet tror jag är en lika vanlig anledning hos båda könen. Och då är ju frågan om man själv är en sån förträfflig älskare eller om man har den sexpartner man förtjänar hemma i sängen...

• Stårschan
    Anonym (F30) skrev 2017-12-19 15:13:33 följande:

Vill också tillägga att kvinnor absolut kan vara lika "lättflirtade", som t.ex. nån som gav exemplet att man hamnar i säng med nån på en konferens. Men jag tror att i allmänhet är de kvinnor som beter sig så oftare singlar, eller är på väg bort från ett kasst förhållande... medans en man skulle kunna låta sig flirtas ner i sängen av en söt/sexig tjej ÄVEN om han var lyckligt gift. 

Tror inte att män behöver någon direkt anledning (som att t.ex. ha problem i äktenskapet) innan de är otrogna. Tror kvinnor i större utsträckning har en anledning medans männen är mer, "det bara hände", "jag råkade!".

Ang. ett av de andra alternativen:

Att de upplever att de inte får vad de "behöver" ur sexlivet tror jag är en lika vanlig anledning hos båda könen. Och då är ju frågan om man själv är en sån förträfflig älskare eller om man har den sexpartner man förtjänar hemma i sängen...

Du tror alltså att kvinnor på något sätt har en högre moral än män. Jag är inte så säker på det. Jag tror att det mer handlar om personlighetstypen.
Svar på tråden Varför är män otrogna TROR du?