• Anonym (Zig Natur)

Varför är män otrogna TROR du?

Hypotetisk fråga.
    Kvinnor, tänk att mannen var otrogen, varför tror du han var det?
    Och ni män, om ni skulle vara otrogna, vilken anledning skulle vara den mest troliga?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför är män otrogna TROR du?
  • Darimna
    Gabriella2440 skrev 2017-12-19 16:58:51 följande:
    Det måste ju vara lika många män som kvinnor som har varit otrogna

Nu tänkte du lite tokigt va? 

Det behöver det såklart inte alls vara. Du kan ju vara otrogen med någon som är singel. Och samma singelkille kan vara med en hel drös gifta kvinnor..
    Eller tvärtom. 

• Anonym (R)

Annat: För att han är en idiot som inte bryr sig om att ta kontroll över sig själv och inte tänker på hur det påverkar dem runt omkring honom.

Däremot kan jag aldrig tänka mig att min man skulle vara otrogen, i så fall hade jag ju inte velat dela mitt liv med honom. Han är den finaste och bästa partnern! <3

• Pretorian IV
    Gabriella2440 skrev 2017-12-19 16:58:51 följande:

Det måste ju vara lika många män som kvinnor som har varit otrogna

Varför då?
  • Anonym (oplanerat)
    Anonym (R) skrev 2017-12-19 19:24:33 följande:

Annat: För att han är en idiot som inte bryr sig om att ta kontroll över sig själv och inte tänker på hur det påverkar dem runt omkring honom.

Däremot kan jag aldrig tänka mig att min man skulle vara otrogen, i så fall hade jag ju inte velat dela mitt liv med honom. Han är den finaste och bästa partnern! <3

Är många som tänker så, likväl är deras partners otrogna...
  • Anonym (Y)

För att de både vill äta kakan och ha den kvar. Få män tar steget att skilja sig om de inte redan har en ny.

• karolina17

Primitiva män och kvinnor som antagligen har en fru/man/ sambo som är mer mamma/pappa åt dem än partner, ingen kärlek mellan dem. De känner sig inte uppskattade utan mer utnyttjad av partnern. Dock är de bekväma med hur de har det ordnat, klarar inte av att leva ensam, separerar därför inte. Istället så söker de det som saknas genom otrohet.

• Anonym (Jagman)

För att män är jägare, dom vill erövra.
    Kvinnor faller för män som kan uppvakta, attrahera dem.

• Anonym (Zig Natur)
    karolina17 skrev 2017-12-19 23:47:37 följande:

Primitiva män och kvinnor som antagligen har en fru/man/ sambo som är mer mamma/pappa åt dem än partner, ingen kärlek mellan dem. De känner sig inte uppskattade utan mer utnyttjad av partnern. Dock är de bekväma med hur de har det ordnat, klarar inte av att leva ensam, separerar därför inte. Istället så söker de det som saknas genom otrohet.

Så sant!
    Har sett flera exempel på hur det blivit så när barn kommit in i familjen, kvinnan börjar efter hand behandla mannen som ett barn med, varpå mannen känt sej kränkt och sökt sej till andra, kvinnan får ingen kärlek och situationen blir bara värre.
    Frågan är hur man bryter ett sådant beteende?

• Anonym (R)
    Anonym (oplanerat) skrev 2017-12-19 22:59:32 följande:
    Är många som tänker så, likväl är deras partners otrogna...
    Det är klart, men jag tror att alla är mer eller mindre benägna till vissa val, det ska till olika mycket för att man ska göra en viss sak som strider mot ens egen självuppfattning. Precis som att vem som helst antagligen kan komma att mörda någon, men det ska olika mycket extrema situationer till för att en person faktiskt ska göra det jämfört med en annan.
  • Anonym (R)
    Anonym (Zig Natur) skrev 2017-12-20 08:12:49 följande:
    Så sant!
    Har sett flera exempel på hur det blivit så när barn kommit in i familjen, kvinnan börjar efter hand behandla mannen som ett barn med, varpå mannen känt sej kränkt och sökt sej till andra, kvinnan får ingen kärlek och situationen blir bara värre.
    Frågan är hur man bryter ett sådant beteende?
    Se till att det finns förutsättningar för ett jämställt förhållande där båda kan (kunskapsmässigt, ekonomiskt, socialt accepterat etc) ta och tar lika mycket hand om barnen.
Svar på tråden Varför är män otrogna TROR du?