• Dr Börje

Fokus enbart på mannens njutning?

Hej
    Jag upplever att den bild och sanning som jag matas med ständigt är att män är själviska skitstövlar I sängen och enbart bryr sig om sin egen njutning och mer eller mindre struntar I kvinnans önskemål och behov. Det är en sanning som har materialiserats.

Låt oss därför se hur ni som frekventerar sexforumet resonerar I frågan. Hur ser det ut I ditt sexliv och I ditt förhållande? Diskutera även utfallet I omröstningen. Stöder utfallet tesen som jag inleder med? Ser vi ett utfall som motsäger sig tesen? Varför I såfall?

Det skall naturligtvis vara ett litet "i" i meningarna. Datorjäveln ändrar hela tiden till ett stort "I" och jag orkar inte backa tillbaka och ändra hela tiden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-20 08:35
    Beklagar. Det är inte bara I-na som spökar. Jag lyckades även dubblera ett av svarsalternativen. Låt oss säga att det sista svarsalternativet: "Jag är man och anser att fokus är på hennes njutning"....istället är: ".........på min njutning".

Ni fattar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fokus enbart på mannens njutning?
  • Dynomate

Vilken löjlig fråga. Klart båda ska njuta! men man kan förstås ge utan att vänta sig eller vilja ha nån "behandling" tillbaka. Det kan kräva lite mognad, sans och vilja precis som med så mycket annat.

Har tjejen några önskemål så hoppas jag att hon vågar berätta det och inte ställer upp på nåt hon verkligen hatar och vantrivs med för min skull (hon tror att killar (jag) vill ha det så) eller som får henne att må dåligt.

• Anders 386

Jag tycker det är en jätteintressant frågeställning.
    Misstänker att många upplever att dom fokuserar på sin partners njutning samtidigt som deras partner upplever att partnern fokuserar på sin egen njutning.

Brist i kommunikation helt enkelt. Den som är aktiv kör på som hen tror att partnern vill ha det. Den som är mer passiv låter saker hända, är kanske onöjd och skyller det på den aktiva partnern - men utan att kommunicera det. Istället tröttnar hen på sex och sexlivet blir nåt trist. Finns hur många trådar som helst med kvinnor o män som helt tappat attraktionen för att partnern inte motsvarar förväntningarna.

• Anonym (a)

Jag håller med ovanstående, tycker att fokus läggs på bådas njutning. Vem säger att jag inte kan ta hand om mig själv samtidigt som jag tar hand om partnern, eller att man inte kan köra 69an och ha roligt samtidigt?
    Eller om man bara vill lyxa till det för den andra efter en trött dag på jobb eller så, ta hand om denne oral eller med händer, utan att be om något tillbaks. 

Partnern sen lite mer än 2 år bakåt håller med mig, men innan honom träffade jag tyvärr bara män med snoppfixering. Allt handlade om dem. Tråkigt, också en av anledningarna att jag slutligen gick, det blir ju faktiskt tusen gånger roligare om båda har roligt. 

• Anders 386
    Anonym (a) skrev 2017-12-20 09:21:28 följande:

..........

Partnern sen lite mer än 2 år bakåt håller med mig, men innan honom träffade jag tyvärr bara män med snoppfixering. Allt handlade om dem. Tråkigt, också en av anledningarna att jag slutligen gick, det blir ju faktiskt tusen gånger roligare om båda har roligt. 

Jag tror också att det där med snoppfixering är ett problem för många män. Man är  så fixerad vid sin egen snopp så att man inbillar sig att partnern också är jätteintresserade av den. Sanningen är ju att just snoppens utseende och storlek är totalt ointressant för dom allra flesta kvinnor. (Så länge den inte är extrem och försvårar sexlivet.) Dom flesta kvinnor får ju inte ens orgasm av en kuk som pumpar ut o in. Det är helt andra saker som räknas.
  • New  Dawn

Vårt sexliv består mycket av smek och oralsex och då blir det på ett sätt tydligare att bådas njutning är i fokus. Självklart har vi samlag på olika sätt också och det njuter båda av. Vi båda njuter och blir kåta av att se den andre njuta, så det är en win-win situation.

Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Tjej)

Jag är kvinna och anser att fokus läggs på min njutning. Och det är väl ett vinnande koncept eftersom maken är mer intresserad av sex än vad jag är, så det säkraste sättet att se till att det blir sex oftare är att göra det riktigt bra för mig i första hand. Fy fan vad orättvist egentligen.

• Dynomate
    Anonym (Tjej) skrev 2017-12-20 11:16:20 följande:

Jag är kvinna och anser att fokus läggs på min njutning. Och det är väl ett vinnande koncept eftersom maken är mer intresserad av sex än vad jag är, så det säkraste sättet att se till att det blir sex oftare är att göra det riktigt bra för mig i första hand. Fy fan vad orättvist egentligen.

Det tycker nog inte han att det är orättvist :)  Kul att det funkar för er. Kvinnan framförallt faktiskt nu för min del med, som det var förr, vid närmare eftertanke. Sen ville man ha "mer" men fick mindre efter besvikelser med kvinnfolk och porrskador :) och växte fel.Flört Jag växer rätt nu och det är inte hela världen om man inte får komma under sexet och inga sura miner ffs.. Undrar vilka av mina bekanta som läser här och känner mig "många" verkar känna till intrikata detaljer om mitt liv. Eller så verkar det bara som så att ni är många. Skämmes! Jag bryr mig inte så mycket och accepterar att det är så nu.  Be good!. Love ya! Mer kärlek, värme och hjärtlighet åt folket. Ska va en gentleman som jag vill och kan när jag får må bra utan Bigbrother.. Nog om det.
  • Anders 386
    Anonym (Tjej) skrev 2017-12-20 11:16:20 följande:

Nej, knappast orättvist. Antagligen njuter din man av att att ge njutning. Bästa sättet för en kvinna att göra en man lycklig är att visa honom att man tycker om det han gör. Det är lite som mansrollen ser ut. Det är den bekräftelsen som får oss män att må bra.
    Det är därför män blir så olyckliga när dom inte "får" sex - dom behöver ständig bekräftelse men blir istället avvisade.
  • New  Dawn
    Anders 386 skrev 2017-12-20 11:51:46 följande:

Nej, knappast orättvist. Antagligen njuter din man av att att ge njutning. Bästa sättet för en kvinna att göra en man lycklig är att visa honom att man tycker om det han gör. Det är lite som mansrollen ser ut. Det är den bekräftelsen som får oss män att må bra.

Det är därför män blir så olyckliga när dom inte "får" sex - dom behöver ständig bekräftelse men blir istället avvisade.

Fast i tråden om att ge sex som present tycker de flesta män det är en utmärkt idé att få sex, även om det är något kvinnan inte skulle göra annars, men gör det för hans skull, så jag tvivlar på att kvinnans njutning är så viktig.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Osäker)

Med nya kontakter blir det ofta mannens njutning i fokus. Upplever att de försöker lite, men om det inte ger omedelbar effekt tröttnar dem. Njuter också såklart av penetration, men krävs lite för att komma dithän. När de har kommit är det över. Det känns som att det är deras orgasm som är det viktiga. Sen VET jag att det även är mitt egna fel, har svårt för att ta för mig och visa vad jag vill, blir ju att killen styr. Är rädd för att de ska känna sig dåliga om jag "rättar" dem.

I mitt senaste förhållande var det dock helt annorlunda, då var bådas njutning lika viktig och hade aldrig accepterat nåt annat.

Önskar jag kunde vara så nu med som singel. Har alltid en känsla av att jag inte får ut så mycket av sexet nuförtiden :/

Svar på tråden Fokus enbart på mannens njutning?