• Dr Börje

Fokus enbart på mannens njutning?

Hej
    Jag upplever att den bild och sanning som jag matas med ständigt är att män är själviska skitstövlar I sängen och enbart bryr sig om sin egen njutning och mer eller mindre struntar I kvinnans önskemål och behov. Det är en sanning som har materialiserats.

Låt oss därför se hur ni som frekventerar sexforumet resonerar I frågan. Hur ser det ut I ditt sexliv och I ditt förhållande? Diskutera även utfallet I omröstningen. Stöder utfallet tesen som jag inleder med? Ser vi ett utfall som motsäger sig tesen? Varför I såfall?

Det skall naturligtvis vara ett litet "i" i meningarna. Datorjäveln ändrar hela tiden till ett stort "I" och jag orkar inte backa tillbaka och ändra hela tiden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-20 08:35
    Beklagar. Det är inte bara I-na som spökar. Jag lyckades även dubblera ett av svarsalternativen. Låt oss säga att det sista svarsalternativet: "Jag är man och anser att fokus är på hennes njutning"....istället är: ".........på min njutning".

Ni fattar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fokus enbart på mannens njutning?
  • Anonym (Tjejen)

Det börjar med mest fokus på min njutning då jag har vestibulit och måste bli rejält tänd och våt för att det ens ska gå att ha samlag. När jag sen är redo och vi har kört på "mitt" sätt en stund så blir det mer fokus på hans njutning. Vi båda vill ha det så. Jag kan lätt få orgasm under samlag om vi kör särskilda ställningar eller tekniker men jag har främst sex för att det är intim grej jag gör med nån jag älskar, orgasmen känns bara som nåt som kommer på köpet om jag orkar anstränga mig, sexet är redan tillräckligt bra ändå.

• Anonym (a)
    Anders 386 skrev 2017-12-20 09:32:38 följande:
    Jag tror också att det där med snoppfixering är ett problem för många män. Man är  så fixerad vid sin egen snopp så att man inbillar sig att partnern också är jätteintresserade av den. Sanningen är ju att just snoppens utseende och storlek är totalt ointressant för dom allra flesta kvinnor. (Så länge den inte är extrem och försvårar sexlivet.) Dom flesta kvinnor får ju inte ens orgasm av en kuk som pumpar ut o in. Det är helt andra saker som räknas.
    Ja håller med dig helt och hållet, kloka ord där. 
  • Hoxkhfktf

Varför finns inget alternativ där man som man anser att fokus är på hans njutning????!!!!! Knappast en fungerande omröstning utan likvärdiga alternativ.

• Anonym (a)
    Hoxkhfktf skrev 2017-12-21 07:43:42 följande:

Varför finns inget alternativ där man som man anser att fokus är på hans njutning????!!!!! Knappast en fungerande omröstning utan likvärdiga alternativ.

Läs ts.
  • Anonym (Bob)

Jag frågade min kvinna en gång vad som var viktigt för att hon skulle njuta i sängen. "Rätt karl", sa hon.

• Anders 386
    Anonym (Osäker) skrev 2017-12-20 12:48:05 följande:

Med nya kontakter blir det ofta mannens njutning i fokus. Upplever att de försöker lite, men om det inte ger omedelbar effekt tröttnar dem. Njuter också såklart av penetration, men krävs lite för att komma dithän. När de har kommit är det över. Det känns som att det är deras orgasm som är det viktiga. Sen VET jag att det även är mitt egna fel, har svårt för att ta för mig och visa vad jag vill, blir ju att killen styr. Är rädd för att de ska känna sig dåliga om jag "rättar" dem.

I mitt senaste förhållande var det dock helt annorlunda, då var bådas njutning lika viktig och hade aldrig accepterat nåt annat.

Önskar jag kunde vara så nu med som singel. Har alltid en känsla av att jag inte får ut så mycket av sexet nuförtiden :/

Kan tänka mig att det är ganska vanligt. Eftersom mannen oftast är den aktiva kan han fixa sin egen njutning + att han försöker ge kvinnan njutning samtidigt. Men det är svårt att veta vad en okänd kvinna njuter av, har han tur blir det rätt, har han otur blir det fel. Och får han ingen respons alls kanske han bara vill få till sin egen utlösning och sedan dra.

Det kanske krävs ett längre förhållande för att man ska lära sig hur partnern funkar?
  • Pretorian IV
    New Dawn skrev 2017-12-20 12:00:55 följande:

Fast i tråden om att ge sex som present tycker de flesta män det är en utmärkt idé att få sex, även om det är något kvinnan inte skulle göra annars, men gör det för hans skull, så jag tvivlar på att kvinnans njutning är så viktig.

Jag tror man får skilja på enstaka tillfällen och hur sexet ser ut i stort.

När vi har sex är det väldigt olika, ibland är det mest hon som får, ibland bara jag, men oftast båda.

Huvudsaken att båda är nöjda med sexlivet som helhet.
  • Anonym (50 years of grey)

Jag lägger alltid allt på hennes njutning, ju mer jag tillåts behandla och Ju fler orgasmer hon får desto större tillfredsställelse får jag. däremot struntar jag fullständigt i om jag får någon orgasm eller inte. Jag vill ge!
    Men som verkligheten ser ut nu så tillåts jag inte ge så mycket som jag vill.

• New  Dawn
    Pretorian IV skrev 2017-12-21 10:43:50 följande:

Jag tror man får skilja på enstaka tillfällen och hur sexet ser ut i stort.

När vi har sex är det väldigt olika, ibland är det mest hon som får, ibland bara jag, men oftast båda.

Huvudsaken att båda är nöjda med sexlivet som helhet.

Ja, jag håller med om att sexlivet som helhet är det viktiga och att bådas njutning är lika viktiga i det stora hela.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (69"-man)

För mig är det bästa sexet när det är en balans mellan att båda har fokus på den andras njutning och tydlighet vad som är skönt. För mig finns det inget så vackert, sexigt och eggande som när min partner får orgasm. Det leder ofta till att jag kommer också.

• Anonym (Henne :-()

I min nuvarande relation så är det mest fokus på hennes njutning.
    Det gör mig inget, hon får multipla superorgasmer ibland vid rätt sinnesstämning och det är så häftigt.

Men samtidigt kan jag sakna en tjej som verkligen älskar snoppen.
    Visst som det stått på många ställen ovan så är det väldig fokus på den men lite på tjjen.

Men i detta fall skulle det ej bli det, lämnar aldrig min kvinna otillfredställd.

Men känns lite som att jag kommer ändå, oavsett när jag penetrerar henne så hon behöver ej bry sig.

Men man kan ju få olika orgasmer som är helt annorlunda än bara in ut.

Kanske att man får oralsex var 10'e gång, eller ens att hon tar i mig var 5'e kanske.

Lite ovant då tidigare kvinnor har varit väldigt mån om mig, och jag om dom.

Men men, kanske löser sig, vad vet jag, jag kommer i vilket fall aldrig sluta ge henne maximal njutning...

• Anonym (Anonym signatur)

Jag får mer och mer uppfattningen att mannens orgasm är tämligen ointressant. Den är självklar. Lika spännande som deklarationen i början av maj.

Medan kvinnans orgasm är mer fantasieggande och åtråvärd. En kvinnas njutning är mer intressant och därav stalls fokus mera på kvinnans extas. Mannens njutning tas för givet.

• Anonym (Henne :-()
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2017-12-22 12:15:47 följande:
    Jag får mer och mer uppfattningen att mannens orgasm är tämligen ointressant. Den är självklar. Lika spännande som deklarationen i början av maj.

Medan kvinnans orgasm är mer fantasieggande och åtråvärd. En kvinnas njutning är mer intressant och därav stalls fokus mera på kvinnans extas. Mannens njutning tas för givet.
    Lite så, men det kan var otroliga skillnader på mannens orgasm, men det verkar merparten av kvinnorna ej ha förstått..
  • Pretorian IV
    Anonym (Henne ) skrev 2017-12-22 12:25:15 följande:

Lite så, men det kan var otroliga skillnader på mannens orgasm, men det verkar merparten av kvinnorna ej ha förstått..

För mig är den inte alls självklar, och det är otrolig skillnad på orgasm beroende på hur den framkallas. Dessutom kan (iallafall jag) råka ut för att man får utlysning men inte orgasm, vilket kan vara lite frustrerande.
  • Anonym (L)

Vi har ett fungerande samspel men hans orgasm är mer i fokus än min då han blivit väldigt känslig på sistone, men jag är okej med det för då hinner jag bli eggad så att jag tillslut tar kommandot och kräver en avslickning och pullning och att få fontäna så mycket jag vill. Han klagar inte om jag behöver min orgasm-njutning det är huvudsaken.

• riboflavin

Mitt mål är ju att lägga fokus på hans njutning, hans verkar vara att lägga fokus på min, utan att någon av oss går utanför det vi är bekväma ned. Så jag svarade alternativ två, fokus läggs på bådas njutning. Se har man såklart stött påkalla som bara tar men inte vill ge men de blir sällan långvariga.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (L)
    Anonym (Henne ) skrev 2017-12-22 10:31:10 följande:

I min nuvarande relation så är det mest fokus på hennes njutning.

Det gör mig inget, hon får multipla superorgasmer ibland vid rätt sinnesstämning och det är så häftigt.

Men samtidigt kan jag sakna en tjej som verkligen älskar snoppen.

Visst som det stått på många ställen ovan så är det väldig fokus på den men lite på tjjen.

Men i detta fall skulle det ej bli det, lämnar aldrig min kvinna otillfredställd.

Men känns lite som att jag kommer ändå, oavsett när jag penetrerar henne så hon behöver ej bry sig.

Men man kan ju få olika orgasmer som är helt annorlunda än bara in ut.

Kanske att man får oralsex var 10'e gång, eller ens att hon tar i mig var 5'e kanske.

Lite ovant då tidigare kvinnor har varit väldigt mån om mig, och jag om dom.

Men men, kanske löser sig, vad vet jag, jag kommer i vilket fall aldrig sluta ge henne maximal njutning...

Du kan alltid säga att du vill också få njuta att hon lägger energi på kuken annars är det lätt att du blir tagen för given.
  • annabellelee

Jag fattar inte killar som skriver:" fokus läggs på hennes njutning, för har vi bara penetrerande sex så kommer jag ändå."

Men om du som man kommer av penetrerande sex, och ni har penetrerande sex, då läggs ju mycket fokus på din njutning, eller hur?

• Pretorian IV
    annabellelee skrev 2017-12-23 06:56:37 följande:

Jag fattar inte killar som skriver:" fokus läggs på hennes njutning, för har vi bara penetrerande sex så kommer jag ändå."

Men om du som man kommer av penetrerande sex, och ni har penetrerande sex, då läggs ju mycket fokus på din njutning, eller hur?

De menar nog sex utöver den penetrerande delen, dvs kvinnan får oralsex, smekningar mm, medans den njutning mannen får är i huvudsak penetrationssex (som hon förmodligen njuter lika mycket av hon med)

Då blir det lite snedfördelat.
  • Anonym (Osäker)
    Anders 386 skrev 2017-12-21 09:48:48 följande:

Kan tänka mig att det är ganska vanligt. Eftersom mannen oftast är den aktiva kan han fixa sin egen njutning + att han försöker ge kvinnan njutning samtidigt. Men det är svårt att veta vad en okänd kvinna njuter av, har han tur blir det rätt, har han otur blir det fel. Och får han ingen respons alls kanske han bara vill få till sin egen utlösning och sedan dra.

Det kanske krävs ett längre förhållande för att man ska lära sig hur partnern funkar?

Jo det har du rätt i, mannen är ju oftast den aktiva parten. Jag gillar även att ge njutning mycket, speciellt suga, villet jag går igång på, så det blir mycket fokus på det. Sen får ju mannen stimulans bara genom penetration. Och oftast då så är jag inte i närheten av att vara 'redo' när det väl kommer till den biten. För har själv knappt fått nån fokus... och vill inte be om det direkt.

Hur vill ni män att man ska säga/göra? Om det är skönt kan jag ju lätt visa att jag gillar det, men ofta tar det lite tid och jag känner inte så mycket i början. Är inte min grej att ligga och fejkstöna. Och hur säger man att nåt inte är skönt, utan att såra??
Svar på tråden Fokus enbart på mannens njutning?