Ångest över förskola.
Mår dåligt över allt detta med förskola..
Sonen kommer skolas in när han är 17-18 månader.
Jag mår piss, får dåligt samvete och ont i magen över det. Jag skaffade barn för jag vill spendera tid mes honom. Se honom utvecklas. Skydda honom. Se efter osv..
Jag har erbjudande från mitt förra jobb att förlänga mitt vikariat. Endast muntligt sagt.
Men jag hade en tanke på att låta tiden gå.. skriva in mig som arbetasökande (har inget kontrakt med arbetet nu) söka akassa.(skriver morföräldrar som ordnad barnomsorg vilket var Ok) allt föe att få vara hemma med sonen. Sambon håller med.
Saken är den att då skulle vi få vända lite på slantarna, och jag känner att om vi vill skaffa ett till barn vill jag/vi spara upp ett sparkonto först så jag kan vaea hemma längre med ett syskon samt unna oss mer (gjorde så med sonen) vilket jag inte kommer kunna göra om jag går på akassa. Sen vill jag inte skaffa barn på en begränsad tid för att skydda sin sgi.
En annan grej är atr jag är en arbetsmyra egentligen. Tackar aldrig nej till jobb. Sjukskriver mig aldrig. Känns inte som jag kan luras såhär. Vara arbetssökande när jah vet att det finns jobb till mig.
MEN. Att jobba innebär mer pengar. Spara.. kanske skapa ett syskon.. unna oss.. slippa oroa oss ekonomiskt. Men det innebär att vi måste lämna våran skatt på förskola!! Och jah får panik. Känms som jag överger han. Han vill väl vara med sina föräldrar mer gärna än på förskola??
Även fast han har roligt o blir stimulerad.
Försökte peppa mig själv att det är det rätta. Göra rätt för sig. Inte lura akassa.
Då läser ja kommentarer som "en 1 åring har inget på.förskola att göra" :(
Och är det sant??? Flera som skrev "3år är lagom innan dess kan ge skada"
Åh mår så piss.