• Anonym (Oskuld)

    24 år och oskuld

    Hej

    Jag är 24 år och fortfarande oskuld, något jag skäms extremt mycket över... Har alltid haft inställningen att jag vill göra det med någon jag litar på, som får mig att känna mig trygg och någon jag verkligen gillar. Problemet är att jag inte har träffat någon sådan person och därför har det dragit ut på tiden om man säger så... Och nu ser jag mig själv som ett stort misslyckande, och det har nu blivit en så stor grej så att hoppa i säng med första bästa är inget alternativ för mig trots att det ibland känns som den enda utvägen...

    Jag vet inte hur jag ska göra, hjälp snälla det här påverkar mig mer än jag kunde tro och är förhoppningsvis på väg in i en relation och vill ju kunna erbjuda honom sex med mig inom en snar framtid men är rädd för att fega ur när vi är där...

    Ännu mer pinsamt tycker jag det blir när jag ligger hemma och "har sex" med en dildo, inget fel med sexleksaker men vetskapen att det aldrig varit en verklig där inne påverkar mig...

  • Svar på tråden 24 år och oskuld
  • Anonym (Oskuld)
    Anonym (Men) skrev 2017-12-21 21:29:21 följande:

    Haha, ja, men så fungerar det och har nog fungerat så i alla tider.

    Poängen är att du är kvinna så du kommer inte ha några som helst problem med att hitta en man som vill ta din oskuld. Det är bara att ta någon som verkar någorlunda vettig och köra. Typ.


    Har förhoppningsvis hittat den personen problemet är hos mig att jag inte vågar fullt ut tyvärr
  • Anonym (Oskuld)
    Anonym (rosie) skrev 2017-12-21 21:48:24 följande:

    Sluta skämmas! Det har blivit ett sånt sjukt samhälle när det har blivit fult att vara oskuld. Sorgligt.

    Jag var oskuld tills jag var 21 och gifte mig. Idag är jag 31 år och hade varit okej med att vara oskuld även nu om jag varit ogift, trots att sex är viktigt i vårt äktenskap. Att vara oskuld är något fint.


    Ska verkligen försöka sluta skämmas, jag känner bara att för att vi ska ta nästa steg i relationen så krävs det sex men är rädd för vad vet jag inte men fegar liksom ur när det börjar närma sig
  • Anonym (G)
    Anonym (rosie) skrev 2017-12-21 21:48:24 följande:

    Sluta skämmas! Det har blivit ett sånt sjukt samhälle när det har blivit fult att vara oskuld. Sorgligt.

    Jag var oskuld tills jag var 21 och gifte mig. Idag är jag 31 år och hade varit okej med att vara oskuld även nu om jag varit ogift, trots att sex är viktigt i vårt äktenskap. Att vara oskuld är något fint.


    Kolla här hur fint det är att vara oskuld.

    www.familjeliv.se/forum/thread/78233318-ar-det-vanligt-att-kvinnor-har-problem-med-om-en-man-ar-oskuld
  • Anonym (Men)
    Anonym (Oskuld) skrev 2017-12-21 22:08:57 följande:
    Har förhoppningsvis hittat den personen problemet är hos mig att jag inte vågar fullt ut tyvärr
    Vad är det du inte vågar? Ha sex? Har han försökt göra något? Har han tagit initiativ till sex som du avböjt?
  • Anonym (Oskuld)
    Anonym (Men) skrev 2017-12-21 22:33:04 följande:

    Vad är det du inte vågar? Ha sex? Har han försökt göra något? Har han tagit initiativ till sex som du avböjt?


    Att ta steget att ha sex, han har smekt mig mycket men just det att ligga helt utblottad skrämmer mig för jag är väl rädd att jag inte ska vara som han föreställer sig och att det inte kommer gå... Nä han har sagt att det är jag som bestämmer tempo och han väntar tills jag är redo
  • Anonym (yes)
    Anonym (Oskuld) skrev 2017-12-20 23:57:28 följande:

    Hej

    Jag är 24 år och fortfarande oskuld, något jag skäms extremt mycket över... Har alltid haft inställningen att jag vill göra det med någon jag litar på, som får mig att känna mig trygg och någon jag verkligen gillar. Problemet är att jag inte har träffat någon sådan person och därför har det dragit ut på tiden om man säger så... Och nu ser jag mig själv som ett stort misslyckande, och det har nu blivit en så stor grej så att hoppa i säng med första bästa är inget alternativ för mig trots att det ibland känns som den enda utvägen...

    Jag vet inte hur jag ska göra, hjälp snälla det här påverkar mig mer än jag kunde tro och är förhoppningsvis på väg in i en relation och vill ju kunna erbjuda honom sex med mig inom en snar framtid men är rädd för att fega ur när vi är där...

    Ännu mer pinsamt tycker jag det blir när jag ligger hemma och "har sex" med en dildo, inget fel med sexleksaker men vetskapen att det aldrig varit en verklig där inne påverkar mig...


    Jag var 12 när jag förlorade oskulden, coolt på den tiden haha men säger som resten att ingen mening att stressa, är man nervös och sånt så får man inte tillräcklig njutning.
  • Anonym (MM)

    Du är inget misslyckande! Snarare tvärtom. Du står emot normen hur man bör bete sig. Jag tycker du ska vara stolt över det istället och se det som en kärleksgåva till dig och till den man som blir din första. Att ha sex med en man som inte bryr sig i dig, bara vill tömma sig i dig eller vill få det överstökat är inte en bra idé. Det kommer bara få dig att må dåligt. Att ha sex med en man som man älskar och som älskar dig tillbaka däremot är väldigt fint. Sex är inget som ska stressas fram. Vänta du bara tills det känns rätt. Min man var 38 år då han hade sex första gången. 

  • Anonym (DO)
    Anonym (J) skrev 2017-12-21 19:55:29 följande:

    Tyvärr sant. Vet inte om tjejer är lika oattraktiva som oskulder men jag blev nobbad pga av det i alla fall.


    Jag tror nog att det kan vara oattraktivt för tjejer också. Det finns nog föreställningar om att oskulder skulle vara religiösa, fula, dåliga i sängen pga bristen på erfarenhet ( här tror jag känsla, avläsning, fantasi och inlevelse är viktigare f.ö.). Man jag tror också att det finns fler positiva fördomar om kvinnlig oskuld, att kvinnorna har sparat sig, inväntat rätt tillfälle, varit sparsmakade och selektiva. Jag vet inte allt vad jag fått höra när detta diskuterats ( förlorade min vid 20). För mig var det inget av det. Möjligen blygsel och att jag faktiskt inte träffade någon som jag ville ha sex med. Det har aldrig varit någon stor grej för mig, förutom känslan av att avvika då innan det var gjort men tycker personligen att det blir töntigt när man börjar tala om det som någon slags värdefull diamant man springer runt med mellan benen.
  • Anonym (anneli)
    Anonym (Oskuld) skrev 2017-12-21 14:37:48 följande:
    Det är den tanken som jag ältar hela tiden, hur ska jag göra för att han ska njuta och inte bara ligga där som en säck. Tror det är bara ett steg man måste komma över och sen så inser man att det inte är en sådan stor sak, det är väl att pga att jag låtit det gå så lång tid så bygger jag upp att det är något stort och att det kommer ske något speciellt med mig men du kanske har rätt i det du säger :D
    Du KAN ju också tänka att du inte måste prestera så mkt första gången! Tänk om du var kille och skulle måsta prestera ett stånd och en utlösning! Jag skulle gå i baklås på ruta ett. Tur man inte är kille.
Svar på tråden 24 år och oskuld