• Anonym (Ingen snobb)

Gå på dejt i hm-kläder?

Är 37 år och uppväxt i en tid när ingdn vrydde sih om märken. Mrn nu är ju alla så modemedvetna och ser bara dyra vinterjackor på killarna från dejtingsidorna. Iallafall killarna i Stockholm.

Brukar alltid ta mina finaste kläder då de dyraste märken när jag ska på dejt. Tex ett par äkta skinnboots från Nilsson och en peak performance vinterjacka, acne jeans och blus från lacoste.

Men nu undrar jag om jag har något att förlora på att ta mina hm kläder på dejt? Det är ändå de kläder jag har mest av i min garderob. Vinterjacka från everest och kängor från din sko, inget märke.väskor har jag inga dyra.

Kommer jag förlora på att klä mig i detta? Hur ispdanafall?

Vad har ni som svarar ja på detta för kommentarer om kläder? Vad för bild ger jag er med mina kläder?

Ni killar som läser detta, hur viktigt är dyra kläder för er?

• Svar på tråden Gå på dejt i hm-kläder?
  • Anonym (en kille)

90% av alla män ser inte skillnad på HM och Lacoste ändå, så. Det finns till och med studier på att väldigt få män och nästan lika få kvinnor inte ser skillnad.

• Anonym (MS)

Alltså....om du "förlorar" en kille för att du har kläder från H&M istället för dyrare märkeskläder så är ju det vara en vinst för dig. Knappast en person man (inte jag iallafall) vara med om han bryr sig så jäkla mycket om det.

• Anonym (Sluuuuta)

Amen sluta, hur gamal är du? Det spelar väl ingen roll vart du köpare dina kläder.

Så länge du känner dig fin och fräsch. Tror inte att killar bryr sig om märken

• Anonym (mmm)

Hehe, förlåt TS men hur ytlig får man vara? Om du är som mest bekväm i de kläderna så ta dem. Om ni skulle fortsätta ses mer än en dejt hade han ju förr eller senare fått se din vanliga garderob ändå. Eller hade du då tänkt ila och köpa en massa nya märkesplagg för att hålla skenet uppe? 

• Frontline

Men jösses vem bryr sig..
    MIn första dejt med min fru sen 15 år då hade jag byxor och tröja från HM..
    Tror hon hade kläder från Myrorna då..

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (Ingen snobb)
    Anonym (mmm) skrev 2017-12-24 00:58:53 följande:

Hehe, förlåt TS men hur ytlig får man vara? Om du är som mest bekväm i de kläderna så ta dem. Om ni skulle fortsätta ses mer än en dejt hade han ju förr eller senare fått se din vanliga garderob ändå. Eller hade du då tänkt ila och köpa en massa nya märkesplagg för att hålla skenet uppe? 

Nej jag äe inte ett dugg ytlig. Tvärtom. Men såklart har man finare kläder och mer vardagliga. Men flera av mina väninnor pikat hm som en lågt stående klädkedja och pratar om killars kläder varpå jag blev fundersam. De killar jag träffat har aktiv haft jackor för 5-7000 kr så jag undrar mer hur folk tänker kring detta. Jag själv bryr mig inte jah ser inte skillnad på märkeskläder. Jag kollar bara om det sitter snyggt ispdanafall.
  • EmberEyes

TS, du signalerar tydligt att märken och pris på produkter är viktiga för dig och för din umgängeskrets. "Normala" människor ger blanka fan i om andra har kläder från Myrorna, HM, eller Chanel. Möjligtvis att det kan finnas en diskussion om barnarbete och miljöpåverkan...

• Tecum

Haha, är du på riktigt TS? Vettiga killar bryr sig inte om var dina kläder är köpta utan fokuserar på bäraren och det bör du också göra. Dina vänner är knäppa och jag hade bytt ut dem. Väljer du verkligen killar efter hur modemedvetna de är och vilken klädsmak de har? Då missar du mycket bra...

• Anonym (what)

Men va? Själv har jag typ bara kläder från hm, gina tricot etc. De är ju inte fula kläder för att de är billigare än märkeskläder.

• John22

Jag skulle inte bry mig det minsta om vad den jag dejtar har på sig för märken. Eller jo, märker jag att det är en person som helt i onödan slänger ut tusentals kronor för att få ha ett specifikt märke broderat på bröstet så ringer varningsklockorna.

Svar på tråden Gå på dejt i hm-kläder?