• Anonym (Ingen snobb)

Gå på dejt i hm-kläder?

Är 37 år och uppväxt i en tid när ingdn vrydde sih om märken. Mrn nu är ju alla så modemedvetna och ser bara dyra vinterjackor på killarna från dejtingsidorna. Iallafall killarna i Stockholm.

Brukar alltid ta mina finaste kläder då de dyraste märken när jag ska på dejt. Tex ett par äkta skinnboots från Nilsson och en peak performance vinterjacka, acne jeans och blus från lacoste.

Men nu undrar jag om jag har något att förlora på att ta mina hm kläder på dejt? Det är ändå de kläder jag har mest av i min garderob. Vinterjacka från everest och kängor från din sko, inget märke.väskor har jag inga dyra.

Kommer jag förlora på att klä mig i detta? Hur ispdanafall?

Vad har ni som svarar ja på detta för kommentarer om kläder? Vad för bild ger jag er med mina kläder?

Ni killar som läser detta, hur viktigt är dyra kläder för er?

• Svar på tråden Gå på dejt i hm-kläder?
  • Tecum
    Anonym (what) skrev 2017-12-24 18:45:53 följande:
    Om jag träffar en kille som fokuserar på vad som är under mina kläder blir han inte långvarig i mitt liv.
    Vad ska du med en kille till som inte tänder på din kropp?
  • halfbaked

Kronprinsessan Victoria klär sig ju en del i HM-kläder också... Tror HM skrämmer iväg färre män än märkeskläder. Men det beror ju lite på om man dejtar de 95 procent av sveriges killar som är lite mer svenssons eller om man dejtar de 5 andra procenten...

• MeAndBaby

Haha! Jag rynkar snarare näsan åt folk som HAR svindyra kläder och bryr sig om märken. Gå runtill med jacka för 5000, hur du får man vara liksom? Avtändande om nåt.

Skulle HM ha fulare kläder bara för att de inte kostar en förmögenhet??

• MeAndBaby
    MeAndBaby skrev 2017-12-25 13:35:40 följande:

Haha! Jag rynkar snarare näsan åt folk som HAR svindyra kläder och bryr sig om märken. Gå runtill med jacka för 5000, hur du får man vara liksom? Avtändande om nåt.

*Hur dum får man vara, ska det stå, inte "du" :)
  • Anonym (T)

Samma jag och min partner.
  • Anonym (T)
    Anonym (Tossan) skrev 2017-12-24 19:17:28 följande:

Men hur länge planerar du att ha samma klädesplagg egentligen? Jag köper nytt hela tiden och använder bara några gånger, de hinner knappast bli urtvättade. Sen ger jag bort eller slänger, allteftersom. Jag köper det jag tycker är snyggt och som sitter snyggt. Märken och prislapp spelar ingen roll. Ska jag på en större tillställning köper jag gärna dyrare om det verkligen är läckert, även om jag bara har den på mig en gång.

Orka synas i samma plagg i flera år..lol.

Gör du likadant med män?

( Lite ironi men Jag brukar se kopplingen hur kvinnor är med kläder hur de är med män) Jag som är uppväxt med ärvda kläder och får det ibland av kompisar, köper på loppis, eller secondhand för vill spendera minsta siffran möjligt på ett plagg, jag attraheras av män som bär bekväma stilrena kläder som gärna får vara billigt billigt och de hatar märken och "lyx" precis som mig.
  • Anonym (A)
    halfbaked skrev 2017-12-25 13:33:39 följande:
    Kronprinsessan Victoria klär sig ju en del i HM-kläder också... Tror HM skrämmer iväg färre män än märkeskläder. Men det beror ju lite på om man dejtar de 95 procent av sveriges killar som är lite mer svenssons eller om man dejtar de 5 andra procenten...
    Håller med.
  • Anonym (Nicole)

Men så fånigt! Har aldrig tänkt på var min dejt köpt sina kläder. Själv får jag ofta höra att jag är fint klädd, och tror att dyraste plagget i min garderob kostade kring tusenlappen.

Utseendemässigt spelar det ju ofta ingen roll vart plagget är köpt, så länge det sitter bra.

• Tom Araya
    Anonym (what) skrev 2017-12-24 18:45:53 följande:
    Om jag träffar en kille som fokuserar på vad som är under mina kläder blir han inte långvarig i mitt liv.
    Det verkar något märkligt att du vill att dina kläder är viktigare för en kille än du själv är.
  • fluu

Vill du att din dejt ska falla för dig eller en roll du spelar? Och vill du ha en partner som bara gillar dig så länge du gör dig till?

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • AmericanMommy

Håller med! So oattraktivt att bry sig om märken. Jag kan förstå om någon vill köpa något för det är bättre kvalitet men oftast är det inte det. Till exempel mina kläder från Gap har hållit mycket längre än kläder jag har från Ralph Lauren och Calvin Klein. Samma med barnkläder. Ralph Lauren barnkläderna har varit riktigt usel kvalitet.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Ingen snobb) skrev 2017-12-24 00:23:05 följande:

Men nu undrar jag om jag har något att förlora på att ta mina hm kläder på dejt? Det är ändå de kläder jag har mest av i min garderob. Vinterjacka från everest och kängor från din sko, inget märke.väskor har jag inga dyra.

Kommer jag förlora på att klä mig i detta? Hur ispdanafall?

Vad har ni som svarar ja på detta för kommentarer om kläder? Vad för bild ger jag er med mina kläder?

Ni killar som läser detta, hur viktigt är dyra kläder för er

Nja jag tänker inte direkt på om tjejen har dyra kläder. Men ja det är ju fint om personen som man ska träffa klär upp sig lite men det behöver ju inte vara överdrivet dyra kläder det kan ju vara något fint från en second hand affär
  • optimist63

Jag tycker du ska ta en kurs och lära dej att stava i stället. Det lär impa mer på dina dejter än vad du har på dej....

• Anonym (J)

Om du skulle märka att en man inte är intresserad pga dina kläder så är väl det en bra markör för dig vilka DU ska välja bort.

• Arboga
    AmericanMommy skrev 2017-12-25 02:24:23 följande:
    Vad tur för dom!
    Ironi..
  • Arcnice

Personligen bryr jag mig inte det minsta om märket på kläder och skor. Det som är viktig är att det är helt och rent. har bra passform, att jag gillar klädstilen och att det är kläder som passar för tillfället. T.ex. passar ju inte mjukisbyxor och en t-shirt så bra på en finare restaurang eller högklackade finskor på en skogspromenad.

Svar på tråden Gå på dejt i hm-kläder?