• Anonym (Ingen snobb)

Gå på dejt i hm-kläder?

Är 37 år och uppväxt i en tid när ingdn vrydde sih om märken. Mrn nu är ju alla så modemedvetna och ser bara dyra vinterjackor på killarna från dejtingsidorna. Iallafall killarna i Stockholm.

Brukar alltid ta mina finaste kläder då de dyraste märken när jag ska på dejt. Tex ett par äkta skinnboots från Nilsson och en peak performance vinterjacka, acne jeans och blus från lacoste.

Men nu undrar jag om jag har något att förlora på att ta mina hm kläder på dejt? Det är ändå de kläder jag har mest av i min garderob. Vinterjacka från everest och kängor från din sko, inget märke.väskor har jag inga dyra.

Kommer jag förlora på att klä mig i detta? Hur ispdanafall?

Vad har ni som svarar ja på detta för kommentarer om kläder? Vad för bild ger jag er med mina kläder?

Ni killar som läser detta, hur viktigt är dyra kläder för er?

• Svar på tråden Gå på dejt i hm-kläder?
  • Anonym (:))

Ha kläder i en stil som passar din personlighet och som sitter klädsamt på din kropp, då kommer ingen (mer än idioter du ändå inte vill attrahera) att bry sig om märket!

• Pretorian IV

Helt oviktigt för mig. Om jag gick på dejt skulle jag inte ha en aning om vilken märken hon har på sig, och finner det rätt ointressant också.

• Anonym (T)

Jaha, söker kvinnor män som vill ha dig för dina kläder nu för tiden? Vilken attraktiv man det måste vara som ställer krav hur dyra kläder du måste äga, själv mötte jag min partner i regn-kläder och äger inget plagg dyrare än 400 kr.

Ju billigare jag kommer undan desto bättre, mina höga stövlar som är 2-3 år gamla kostade 10 riksdaler i secondhand, jag väljer kläder efter hur de ser ut, inte efter märket de har, eller trenden som gäller, märken gör kläder fula tycker jag. Opersonligt/ för osäkra människor och då blir man bara en som ser ut precis som alla andra, fruktansvärt trist enligt mig.

Jag tycker det snyggaste man kan bära är det DU själv VILL ha för man skiner i det man trivs i och känner sig supersnygg (och det märker männen på dig med believe me)

Det märks när en person klär sig efter andras förväntningar och du ser väldigt platt ut som person när du MÅSTE ha det andra har.

Jag såg en dejt-coach på Youtube som visade vilka plagg ALLA kvinnor ska bära för att bli omtyckt på en dejt, 98% var kläder som hade fått mig hemskt ful och osäker eftersom inget av de var jag. Så jag säger bullshit att det finns en regel hur man ska se ut, följ dina egna riktlinjer istället. Visa på självförtroende!

• Anonym (T)

Om du vill ha tips som riktmärke, välj färg på kläderna efter din hudton.

Har du kall hudton välj kalla färger (passar bra i silver)

Har du varm hudton välj varma färger (passar bra i guld)

Och lek med vad du gillar för stil och njut av HM, de har alltid fina kläder!

• AmericanMommy

Har aldrig förstått denna märkeshets som många svenskar har. Verkar väldigt jobbigt, mina kläder är från HM och Target. Har ingen lust att spendera en massa pengar på kläder. Skulle någon blivit ointresserad för att mina kläder är billiga skulle jag tycka att det var ?Good riddance?

• Anonym (Ullared)

Jag går på dejt i kläder från Gekås Ullared. Jag har kommit på att killar inte ser sånt ändå, och bara kläderna sitter tight mot kroppen tycker de att det är snyggt.

• Anonym (.)
    Tecum skrev 2017-12-24 10:34:48 följande:

Haha, är du på riktigt TS? Vettiga killar bryr sig inte om var dina kläder är köpta utan fokuserar på bäraren och det bör du också göra. Dina vänner är knäppa och jag hade bytt ut dem. Väljer du verkligen killar efter hur modemedvetna de är och vilken klädsmak de har? Då missar du mycket bra...

Inte ovettiga heller, jag minns inte vad mina dejter haft på sig annat än för strategi att avlägsna dem innan tjejen ångrar sig.
  • Anonym (.)
    Anonym (Ullared) skrev 2017-12-24 13:30:19 följande:

Jag går på dejt i kläder från Gekås Ullared. Jag har kommit på att killar inte ser sånt ändå, och bara kläderna sitter tight mot kroppen tycker de att det är snyggt.

Sant spendera pengarna på ett gymkort och en PT som hjälper till med kostplan istället.

Kommer ge hundrafalt mer i utdelning, både vad gäller killarnas reaktioner men också egen långsiktig hälsa.

Inte en håret på en tjej spelar nån roll, så länge det är långt, hon kan klippa det själv.
  • Tom Araya
    Anonym (Ingen snobb) skrev 2017-12-24 00:23:05 följande:

Är 37 år och uppväxt i en tid när ingdn vrydde sih om märken. Mrn nu är ju alla så modemedvetna och ser bara dyra vinterjackor på killarna från dejtingsidorna. Iallafall killarna i Stockholm.

Brukar alltid ta mina finaste kläder då de dyraste märken när jag ska på dejt. Tex ett par äkta skinnboots från Nilsson och en peak performance vinterjacka, acne jeans och blus från lacoste.

Men nu undrar jag om jag har något att förlora på att ta mina hm kläder på dejt? Det är ändå de kläder jag har mest av i min garderob. Vinterjacka från everest och kängor från din sko, inget märke.väskor har jag inga dyra.

Kommer jag förlora på att klä mig i detta? Hur ispdanafall?

Vad har ni som svarar ja på detta för kommentarer om kläder? Vad för bild ger jag er med mina kläder?

Ni killar som läser detta, hur viktigt är dyra kläder för er?

Jag skulle i alla fall aldrig drömma om att varken fråga eller kontrollera märken på kläder en dejt har på sig. Jag är övertygad om att det finns massor av snygga kläder på HM en kvinna kan klä sig i, även om jag själv aldrig handlar där för egen del. Jag skulle heller aldrig döma någon som bär kläder från HM, så länge hon klär sig smakfullt.
    Jag inser ju att alla har inte råd att köpa allt de vill ha i fina märken, utan man måste skapa variationen genom att ibland köpa lite billigare. Jag ser inget fel i det.

För egen del köper jag ofta dyrare kläder och märken, men det gör jag ju för att jag är vuxen, varken växer ur eller sliter särskilt mycket på mina kläder samt att jag har en smak som inte är modeberoende, så jag använder mina favoritkläder under väldigt lång tid. Då är kvaliteten viktig och blir i längden en ekonomisk investering. Men det händer ju att även jag köper billigare grejer. Jag köpte en vinterjacka att ha till vardags på Ö&B för ett par år sedan, som jag är väldigt nöjd med för de tre-, fyra hundra den kostade, duger att ha här hemma eller på väg till och från jobbet, men det är inget jag skulle gå på dejt med.
  • Anonym (Läder killen)

Jag brukar vara klädd helt i läder och jag har aldrig blivit nobbad och är kille.

Svar på tråden Gå på dejt i hm-kläder?