Anonym (Ingen snobb) skrev 2017-12-24 00:23:05 följande:
Är 37 år och uppväxt i en tid när ingdn vrydde sih om märken. Mrn nu är ju alla så modemedvetna och ser bara dyra vinterjackor på killarna från dejtingsidorna. Iallafall killarna i Stockholm.
Brukar alltid ta mina finaste kläder då de dyraste märken när jag ska på dejt. Tex ett par äkta skinnboots från Nilsson och en peak performance vinterjacka, acne jeans och blus från lacoste.
Men nu undrar jag om jag har något att förlora på att ta mina hm kläder på dejt? Det är ändå de kläder jag har mest av i min garderob. Vinterjacka från everest och kängor från din sko, inget märke.väskor har jag inga dyra.
Kommer jag förlora på att klä mig i detta? Hur ispdanafall?
Vad har ni som svarar ja på detta för kommentarer om kläder? Vad för bild ger jag er med mina kläder?
Ni killar som läser detta, hur viktigt är dyra kläder för er?
Jag skulle i alla fall aldrig drömma om att varken fråga eller kontrollera märken på kläder en dejt har på sig. Jag är övertygad om att det finns massor av snygga kläder på HM en kvinna kan klä sig i, även om jag själv aldrig handlar där för egen del. Jag skulle heller aldrig döma någon som bär kläder från HM, så länge hon klär sig smakfullt.
Jag inser ju att alla har inte råd att köpa allt de vill ha i fina märken, utan man måste skapa variationen genom att ibland köpa lite billigare. Jag ser inget fel i det.
För egen del köper jag ofta dyrare kläder och märken, men det gör jag ju för att jag är vuxen, varken växer ur eller sliter särskilt mycket på mina kläder samt att jag har en smak som inte är modeberoende, så jag använder mina favoritkläder under väldigt lång tid. Då är kvaliteten viktig och blir i längden en ekonomisk investering. Men det händer ju att även jag köper billigare grejer. Jag köpte en vinterjacka att ha till vardags på Ö&B för ett par år sedan, som jag är väldigt nöjd med för de tre-, fyra hundra den kostade, duger att ha här hemma eller på väg till och från jobbet, men det är inget jag skulle gå på dejt med.