Inlägg från: Isavanna1 |Visa alla inlägg
  • Isavanna1

BF September 2018

beso skrev 2018-01-18 18:56:09 följande:

Jobbigt när dom inte ser men d e rätt vanligt märker man när man googlar runt iaf! Håller tummarna! Inte många dgr kvar! :)

Ja har också sett det. Det har varit två otroligt långa veckor! Jag hoppas på det bästa.
  • Isavanna1
    Nostalgity skrev 2018-01-18 18:43:09 följande:
    Jag också! Jag får knappt igen mina arbetsbyxor! Jag arbetar i ett mansdominerat yrke så kläderna är därmed anpassat till dom, så mina stl s i tröjor är än så länge rätt pösiga! Värre är hur jag ska göra med brallorna....

Imorse drog jag pallar på 600 resp 800 kg... Höll på att svimma, normalt får jag bara ta i för att få på dom på bilen .. Men imorse kunde jag knappt rubba dom?! Andfådd och hjärtklappning haha. Minsta överansträngning så höll jag på att spy, har morgonillamående.... Tror inte att mitt yrke är ett dugg bra när man är gravid haha. Och liftdosan gick sönder så jag har klättrat upp på flaket ca 20 ggr idag och småhoppat ner
    Samma här! Vad jobbar du med? Mina byxor spänner också och sitter riktigt obekvämt. Jag slipper dra pallar men lyfter mycket metallstänger. Enda kvinnan i verkstan och alla frågar vad som är fel varför jagär ledsen. Jag borde vila mer för jag ser sjuk ut... Undrar vad dem sagt om dem vetat, haha
  • Isavanna1
    Eleonoratösen skrev 2018-01-19 05:43:24 följande:
    Jag är "bara" 33 men väntar mitt 4:e barn! Här 3 barn jag fick tätt och minstingen är 7 år.
    Min minsta är snart sex, men jag har hunnit bli 36. Om det blir bebis av denna så blir det familjens femte barn.
  • Isavanna1
    Lilj3 skrev 2018-01-19 10:25:44 följande:

Här är en till som jobbar i mansdominerat yrke. Känner verkligen igen det där med trånga byxor :/. Lyfter tungt och rör mig mycket men så länge går det bra eftersom jag inte är speciellt illamående. Förra graviditeten gick jag hem med full graviditetspenning i ungefär vecka 25 pga olämplig arbetsmiljö. Har en ny chef denna gången, får hoppas att han är lika förstående.

Vad jobbar du med? *nyfiken* Jag har ingen aning om hur länge jag kan/får vara i verkstan. Och jag kan ju inte gärna fråga någon utan att berätta varför, haha. Och det vill jag VERKLIGEN inte göra...
  • Isavanna1
    Nostalgity skrev 2018-01-19 09:54:29 följande:

Jag är lastbilschaufför. Distribution, vilket gör att jag klättrar i och ur lastbilen upp mot 50 ggr/dag. Sjukt påfrestande för mitt mående just nu =/

Åh fy ja det förstår jag! Hoppas det lättar snart för dig.
  • Isavanna1
    Lilj3 skrev 2018-01-19 11:59:50 följande:

Jag är cnc-operatör, du då? Anledningen att jag fick gå hem med graviditetspenning förra gången var främst pga höga ljudnivåer. Är inte lämpligt att vistas längre stunder i miljöer som kräver hörselskydd efter vecka 26 tror jag det var.

Samma. CNC operatör och så göra jag alla svets jobb på företaget också.
  • Isavanna1
    Isavanna1 skrev 2018-01-19 12:11:11 följande:

Samma. CNC operatör och så göra jag alla svets jobb på företaget också.

Fast jag undrar om vi kommer upp i dem ljudnivåerna? När jag jobbade som ren svetsare tror jag dem så över 85 decibel under större delen av dagen... aja om eller när det blir aktuellt får jag ta mod till mig och prata med personalchefen.
  • Isavanna1
    Lilj3 skrev 2018-01-19 12:41:19 följande:

Då sitter vi lite i samma båt då. Du kan ju kräva att arbetsgivaren gör en ljudmätning om det inte redan finns dokumenterat. Det där med svetsning kan väl vara lite känsligt också, beroende på vad man svetsar i för material och så. Har ni något bra skyddsombud kan du ju ta upp det med h*n också. Jag ska vänta till vecka 12 innan jag säger något tror jag.

Ja svetsningen är inget bra, men det är inte så mycket som tur är. Men när jag jobbade som svetsare gick jag hem i v17.

Jag vill ju helst vänta till efter kub... men frågan är när det blir gjort... och kan jag dölja det så länge?

Hur känner du för att berätta? Jag vet dem kommer få en flipp här.
  • Isavanna1
    Lilj3 skrev 2018-01-19 13:08:44 följande:

Det känns jobbigt att berätta den här gången. Gillar inte alls den chefen vi har och det gör ingen annan på företaget heller. Vi är dessutom redan underbemannade och det är svårt att få tag i bra personal. Förra gången berättade jag redan i vecka 10. Det sägs ju att det ska synas tidigare med andra barnet så får väl se hur länge det går att dölja :P

Jag känner också ångest över att behöva berätta...

Min byxor spänner redan massor och jag känner att jag får ont när jag lyfter eller vrider mig när jag spänner verktygen. Ibland räcker det att jag stått upp en 4-5 timmar. Hoppas det är en fas och snabbt går över.
  • Isavanna1
    Marie357 skrev 2018-01-19 14:41:46 följande:
    Min minsta blir 11 år i år. Han är inte så liten längre. Det blir ju att börja om. Mina barn är 15 och 13 de andra i år..
    Isavanna1 skrev 2018-01-19 05:50:33 följande:
    Min minsta är snart sex, men jag har hunnit bli 36. Om det blir bebis av denna så blir det familjens femte barn.
    Oj 5:e vad härligt!Helt normalt
    beso skrev 2018-01-19 08:13:01 följande:
    Jag ska fylla 40 nu och väntar mitt 4e! :) Undrar också hur kroppen ska reagera denna gång. Dock är det 'bara 4 år sedan sist. Skillnaden hittills är att det extrema illamåendet jag alltid får är mkt mindre men tröttheten är enoooorm!

Vilken v är du I nu? :) Låter ju inte kul med foglossning..särskilt tidigt redan om d e Så! :/

Ja det är lite för jag var ju 27 år sist när jag fick barn liksom. Nu är man ju mycket äldre. Hur gamla är dina barn?

Jag är idag 4+5 och beräknad till 22/9, men kan bli flyttning. Nej fy var ju sjukskriven och arbetslös sist, men nu jobbar man ju.. Sist ville läkarna sjukskriva mig och sätta mig i rullstol

Spännande med sladdis. Detta blir min fjärde och vår första gemensamma. 
Svar på tråden BF September 2018