BF September 2018
Jobbigt när dom inte ser men d e rätt vanligt märker man när man googlar runt iaf! Håller tummarna! Inte många dgr kvar! :)
Jobbigt när dom inte ser men d e rätt vanligt märker man när man googlar runt iaf! Håller tummarna! Inte många dgr kvar! :)
Här är en till som jobbar i mansdominerat yrke. Känner verkligen igen det där med trånga byxor :/. Lyfter tungt och rör mig mycket men så länge går det bra eftersom jag inte är speciellt illamående. Förra graviditeten gick jag hem med full graviditetspenning i ungefär vecka 25 pga olämplig arbetsmiljö. Har en ny chef denna gången, får hoppas att han är lika förstående.
Jag är lastbilschaufför. Distribution, vilket gör att jag klättrar i och ur lastbilen upp mot 50 ggr/dag. Sjukt påfrestande för mitt mående just nu =/
Jag är cnc-operatör, du då? Anledningen att jag fick gå hem med graviditetspenning förra gången var främst pga höga ljudnivåer. Är inte lämpligt att vistas längre stunder i miljöer som kräver hörselskydd efter vecka 26 tror jag det var.
Samma. CNC operatör och så göra jag alla svets jobb på företaget också.
Då sitter vi lite i samma båt då. Du kan ju kräva att arbetsgivaren gör en ljudmätning om det inte redan finns dokumenterat. Det där med svetsning kan väl vara lite känsligt också, beroende på vad man svetsar i för material och så. Har ni något bra skyddsombud kan du ju ta upp det med h*n också. Jag ska vänta till vecka 12 innan jag säger något tror jag.
Det känns jobbigt att berätta den här gången. Gillar inte alls den chefen vi har och det gör ingen annan på företaget heller. Vi är dessutom redan underbemannade och det är svårt att få tag i bra personal. Förra gången berättade jag redan i vecka 10. Det sägs ju att det ska synas tidigare med andra barnet så får väl se hur länge det går att dölja :P
Ja det är lite för jag var ju 27 år sist när jag fick barn liksom. Nu är man ju mycket äldre. Hur gamla är dina barn?
Jag är idag 4+5 och beräknad till 22/9, men kan bli flyttning. Nej fy var ju sjukskriven och arbetslös sist, men nu jobbar man ju.. Sist ville läkarna sjukskriva mig och sätta mig i rullstol