Inlägg från: Isavanna1 |Visa alla inlägg
  • Isavanna1

BF September 2018

beso skrev 2018-01-23 08:49:39 följande:

Hur går det?

Tyvärr så var där inget levande foster, så nu väntar jag på att läkaren ska ringa mig med en tid till sjukhuset för att få tabletter och stöta ut det. Precis kommit till jobb så det känns som att det kan bli en lång dag idag.
  • Isavanna1
    Abla skrev 2018-01-23 09:31:04 följande:

Här fick jag en blödning igår. Först gammalt, sen inget på några timmar, sen lite färskt, inget i natt och lite gammalt igen idag så jag antar att tredje missfallet är på gång här tyvärr . Hade inga blödningar alls med de två första barnen när jag var i 30-års åldern och nu närmare 40-års åldern så är det tredje missfallet och nu så känner jag att jag nog inte kommer gå igenom det här igen. Först hopp vid bra äl, lycka när det väl lyckats ta sig och sen rakt ned i avgrunden igen efter någon vecka. Har haft alla mina missfall 6-7 veckan. 

Åh beklagar. Så hemskt med den känslomässiga berg och dalbanan.
  • Isavanna1
    Abla skrev 2018-01-23 09:33:49 följande:

Usch så tråkigt , förstår precis hur det känns. Jag har inte följt de senaste sidorna. Vilken vecka var du i?

Jag vet inte, men fostret hade slutat växa i v 6. Nu vill jag bara bli av med det och gå vidare! Detta var mitt andra missfall. Första var jag 22, har sen fått tre barn men nu är jag 36 så jag antar att det kanske inte är lika lätt när man är lite äldre?
  • Isavanna1
    Abla skrev 2018-01-23 10:12:44 följande:

Beklagar

Nej, statistiken talar tyvärr sitt klara språk kring åldern jag är 38 nu och uppenbarligen så är det mycket svårare nu än kring 30. Däremot om man orkar hålla i och stå på sig kanskie i utredningar osv så ska det kunna ge frukt.

Jag tänker samtidigt att ett MF eller MA inte är så allvarligt. Det händer ju dem flesta. Vi försöker igen. Skulle det bli 2-3 till så kanske vi ger upp. Vem vet?
  • Isavanna1
    josgos skrev 2018-01-23 10:28:24 följande:

Åhnej! Så ledsen för din skull! Sänder varma tankar. Kanske läge att vara hemma och pyssla om sig och strunta i jobbet? Ta hand om dig!

Tack snälla. Ja det hade nog varit skönare men det blir tufft, jag ska ju vara hemma en eller två dagar i samband med tabletterna och vi är så underbemannade redan...
  • Isavanna1
    Mimipig skrev 2018-01-23 10:39:10 följande:

Vilken tråkig nyhet, jag beklagar. Jag tycker du resonerar klokt, det är vanligt och det är ju naturen som selekterar själv. Det betyder inte att det inte ska gå vägen nästa gång. Men det är ju det förlorade hoppet och den här chansen man sörjer. Man önskar ju nästan att man aldrig hade plussat, att det stötts ut innan BIM. Men en sak är ju positiv - du kan bli gravid. Tänk så. Kram!

Visst är det så. Jag har ju tre friska barn så jag vet ju att det går. Men jag är ju ändå ledsen såklart.
  • Isavanna1
    998877 skrev 2018-01-23 10:41:50 följande:

Beklagar. Anade du att något stod fel till? Ska på tidigt ultraljud på torsdag. Är så orolig!

Ja lite. Redan för två veckor sen så gjorde jag ett vul och då var jag tydligen i v 6 enligt fostret men ingen hjärt aktivitet så nu skulle vi få veta hur det stod till. Håller tummarna för dig på torsdag.
  • Isavanna1
    Abla skrev 2018-01-23 10:49:21 följande:
    Så är det absolut! Många går igenom många, många fler och tillslut lyckas det. Det handlar nog om att man måste vara stark och gå vidare som du säger. Håller tummarna hårt för att det går vägen snabbt för er <3
    Tack snälla.
  • Isavanna1
    998877 skrev 2018-01-23 11:29:27 följande:

Beklagar än en gång.. Tack vad snällt. Hade du symptom som vanligt och hade du klarat dig från blödningar? Trodde inte det var så vanligt med missed abortion.

Symptomen minskade lite, ex brösten gjorde inte lika ont. Men jag var trött och lite yr och illamående. Men inga blödningar alls, inte ens rosa flytning så kroppen vill tydligen inte alls stöta ut det...
  • Isavanna1
    998877 skrev 2018-01-23 11:44:19 följande:

Förstår nästan inte hur jag ska orka hålla ut tills på torsdag. Ber till högre makter att det finns ett tickande hjärta. Men trots man ser det, så är det några veckor till vecka 13 då missfallsrisken minskar... :(

Men har man väl sett hjärtat så minskar ju risken redan där, iallafall lite. Det är snart torsdag ska du se.
  • Isavanna1
    Orkide skrev 2018-01-23 11:49:24 följande:

Ånej villet jobbigt besked. Stark du är som orkar gå till jobbet!! Jättekram

Tack så mycket. Ja det var jätte tråkigt, men läkaren och bm var inte så positiva för två veckor sen så jag var ändå lite beredd även om jag verkligen hoppades. Nästan skönare att vara på jobb i stället för att vara hemma och tycka synd om mig själv. Här har jag ju något att fokusera på. Ikväll när barnen lagt sig så ska jag ge mig tid att vara ledsen. Jag vet ju helt praktiskt att det blev såhär pga att där var fel på fostret. Jag kunde inte gjort något annorlunda och det behöver inte betyda att det händer igen.

Men visst hade jag tänkte mig att vara gravid, att till hösten ha en ny liten människa att älska.
  • Isavanna1
    beso skrev 2018-01-23 14:24:43 följande:

Fan! Så ledsen för din/er skull. Vilken v är du i? Har läst om dom som fått samma besked som du men att fostret bara varit yngre än vad man trott/vara möjligt. Dom som väntat 1-2 v o så här ett hjärta setts slå till läkarnas förvåning! Jag har läst om flera sådana fall. Var o en får ju besluta vad som är rätt för dom..men jag hade nog väntat eftersom ett hjärta i v6 inte alltid ses slå.. Kanske dumt o ev ge falska förhoppningar..men pga vad jag läst så kan foster t.om efter ivf växa oförklarligt långsamt i början ibland fast läkarna inte än förklara det.. Jag hade nog väntat nån vecka iaf och absolut tagit ett extra vul innan jag fick hjälp att ta ut det. Hoppas ingen blir arg på mig nu...

Stor kram

Klart jag inte blir arg. Jag gjorde ett för två veckor sen och blev satt till v 6. Och inget hjärta. Idag två veckor senare så var fostret lika stort och inget hjärta så jag känner mig säker på att allt hopp är ute. Om jag var i v6 då borde det vara V8 nu och då kan man ju se...

Tack för stöd och tankar.

Kram
Svar på tråden BF September 2018