BF September 2018
Hur går det?
Hur går det?
Här fick jag en blödning igår. Först gammalt, sen inget på några timmar, sen lite färskt, inget i natt och lite gammalt igen idag så jag antar att tredje missfallet är på gång här tyvärr . Hade inga blödningar alls med de två första barnen när jag var i 30-års åldern och nu närmare 40-års åldern så är det tredje missfallet och nu så känner jag att jag nog inte kommer gå igenom det här igen. Först hopp vid bra äl, lycka när det väl lyckats ta sig och sen rakt ned i avgrunden igen efter någon vecka. Har haft alla mina missfall 6-7 veckan.
Usch så tråkigt , förstår precis hur det känns. Jag har inte följt de senaste sidorna. Vilken vecka var du i?
Beklagar
Nej, statistiken talar tyvärr sitt klara språk kring åldern jag är 38 nu och uppenbarligen så är det mycket svårare nu än kring 30. Däremot om man orkar hålla i och stå på sig kanskie i utredningar osv så ska det kunna ge frukt.
Åhnej! Så ledsen för din skull! Sänder varma tankar. Kanske läge att vara hemma och pyssla om sig och strunta i jobbet? Ta hand om dig!
Vilken tråkig nyhet, jag beklagar. Jag tycker du resonerar klokt, det är vanligt och det är ju naturen som selekterar själv. Det betyder inte att det inte ska gå vägen nästa gång. Men det är ju det förlorade hoppet och den här chansen man sörjer. Man önskar ju nästan att man aldrig hade plussat, att det stötts ut innan BIM. Men en sak är ju positiv - du kan bli gravid. Tänk så. Kram!
Beklagar. Anade du att något stod fel till? Ska på tidigt ultraljud på torsdag. Är så orolig!
Beklagar än en gång.. Tack vad snällt. Hade du symptom som vanligt och hade du klarat dig från blödningar? Trodde inte det var så vanligt med missed abortion.
Förstår nästan inte hur jag ska orka hålla ut tills på torsdag. Ber till högre makter att det finns ett tickande hjärta. Men trots man ser det, så är det några veckor till vecka 13 då missfallsrisken minskar... :(
Ånej villet jobbigt besked. Stark du är som orkar gå till jobbet!! Jättekram
Fan! Så ledsen för din/er skull. Vilken v är du i? Har läst om dom som fått samma besked som du men att fostret bara varit yngre än vad man trott/vara möjligt. Dom som väntat 1-2 v o så här ett hjärta setts slå till läkarnas förvåning! Jag har läst om flera sådana fall. Var o en får ju besluta vad som är rätt för dom..men jag hade nog väntat eftersom ett hjärta i v6 inte alltid ses slå.. Kanske dumt o ev ge falska förhoppningar..men pga vad jag läst så kan foster t.om efter ivf växa oförklarligt långsamt i början ibland fast läkarna inte än förklara det.. Jag hade nog väntat nån vecka iaf och absolut tagit ett extra vul innan jag fick hjälp att ta ut det. Hoppas ingen blir arg på mig nu...
Stor kram