Inlägg från: Isavanna1 |Visa alla inlägg
  • Isavanna1

BF September 2018

saijda skrev 2018-01-19 16:01:38 följande:

Var och gjorde VUL idag. Konstaterat missfall :(

Så kommer tyvärr lämna den här tråden..

Men lycka till ni alla och håller tummarna hårt för att det går bra för er <3

Vad tråkigt, beklagar verkligen. Hjärta
  • Isavanna1

Kolsyrat vatten kan jag dricka i mängder. Tycker det är jätte gott, på jobb dricker jag vanligt vatten också och olika ört teer. Kaffet har jag lyckats få ner till 1-2 koppar per dag. Innan var det 1-2 kannor per dag, haha

• Isavanna1

Det är lördag och tiden fram till tisdag sniglar sig fram, oavsett vad läkaren säger på tisdag så ska vi ha bebis någon gång så för at skingra tankarna lite sitter jag och funderar på bilstolar och barnvagnar. Hur tänker ni? Vad vill ni ha för vagn och bilstol? 

• Isavanna1
    Milie skrev 2018-01-20 11:34:58 följande:
    Jag är jättenöjd med Besafe. Dottern hade babyskydd från dem och har nu izi plus som bilstol. Vad gäller barn så är jag mer en sjal/sele-mamma och dessa tittar jag rätt mycket på just nu. När dottern var spädbarn så visste jag inte att det fanns "på riktigt" ergonomiska värden utan trodde att allt som fanns var Babybjörn. Så jag missade att få sjala spädis så det ska jag absolut göra denna gång.
    Jag provade sjal till min minsta och det var inte alls för mig. Däremot levde hon i babybjörn dem första 10 månaderna. Dock är jag ändå en vagnmänniska eftersom vi är ute mycket och jobbar. Både i stallet och trädgården. Jag har haft acta graco innan och den har jag inte alls varit så nöjde med. Både stor och tung tyckte jag.
  • Isavanna1
    Eleonoratösen skrev 2018-01-20 11:53:06 följande:

Med tre barn och syskonvagnar har vi provat en del vagnar. Vi hade först brio sing. Sedan babytravels syskonvagn (hemsk!) Sedan phil&ted Vibe, hade även en emmaljunga. Slutligen en babyjogger cityselect. Älskade Singen och cityselect.

Vill nog ha en Britax, go next eller smile 2.

Vad lustigt! Jag älskade banytravels syskonvagn. Hade Emmaljunga också som jag var jätte nöjd med.

Vi bor på landet så jag vill gärna ha 4 fasta punkteringsfria hjul och bra ?gung? vändbar sitt del och den får inte bli för stor när man fäller ihop den. Känns som omöjliga krav, haha
  • Isavanna1
    Eleonoratösen skrev 2018-01-20 12:42:58 följande:

Vi bodde i stan och har behövt smidiga vagnar. Och med tre små gjorde vi allt för att det skulle ta liten plats i bilen och lägenheten. Nu bor vi i hus men jag var så nöjd med de vagnarna så det blir nog liknande då jag inte går mycket i just svårare terräng. Dessutom är vi båda mycket långa så det har blivit vagnar med liggdel rätt högt och framför allt att handtaget kunde bli högt så vi slapp böja oss.

Så för er som ska köpa er första. Ta er tid och prova. Fälla, klicka ligg och sittdelar. Att båda tycker det är bekvämt att köra och ställbar höjd. Be om att få fälla i bilen osv. Det är så pass mkt pengar så man ska verkligen vara nöjd.

När jag hade syskonbarnen bodde vi också i stan, men jag gillade den ändå. Nu vet jag inte vad jag vill ha. Jag kommer dock köpa begagnad iallafall, det är väl det enda jag är säker på. Min man har inget som helst intresse av vilken vagn det blir bara den inte är för dyr så jag kan ju välja precis vad jag vill, haha
  • Isavanna1
    Orkide skrev 2018-01-20 16:21:21 följande:
    Jag kan inte koppla av alls heller eller planera något. Tar dag för dag. Å varje dag kommer ny oro upp. Antar att det är livet tills man kommit lite längre i graviditeten.
    Jag vet ju inte ens om jag bär på ett levande foster förrän tisdag förmiddag så jag försöker att inte tänka eller känna för mycket alls fast det är SÅ svårt. Vi vill ju ha barn så jag försöker tänka långt fram men inget precist. Vilken vagn vill vi ha när det blir aktuellt? Var ska vi sätta spjälsängen osv. Men som det är här och nu vill jag inte ens kalla mig gravid på riktigt för jag vet ju inte...
  • Isavanna1
    5plus skrev 2018-01-20 17:46:13 följande:
    Sitter i samma sits! Ska ringa barnmorska på måndag eftersom jag plussat på 5 test fre+lördag. Tänker att 5 test inte kan ljuga men jag vågar inte tro något.

Inte haft mens på ett år så bara det spökar i huvudet när det nu finns 5 plus!

Kan som du inte kalla mig gravid med Kan inte heller sluta kolla på alla test!
    Grattis! Men jo klart du är gravid! Testerna ljuger inte för dig. Jag var hos läkaren på tidigt vul men kunde inte se någon hjärtaktivitet så jag fick ny tid för att se om det bara var tidigt eller det stannat av.
  • Isavanna1
    beso skrev 2018-01-21 12:12:13 följande:
    Jag kommer oxå köra på begagnat. Har haft allt nästan nytt under mina tidigare 3 graviditeter och det är ju sååå dyyyrt! Bara vagnen sist kostade tillsammans med ståplatta o väska 10 000kr! :0 Har inte samma ekonomiska möjlighet o hjälp den här gången.

Har dock en fundering där med vagn..vill ju inte ha stor klumpig som inte får plats på bussar när andra vagnar åker oxå o i hissen o i affären..! :( Men min 4åring som runt vd kommer vara 4år o 10mån kommer garanterat behöva ha vagnsplats han oxå då han har svårt att lyssna många gånger när vi är ute samt om vi hälsar på hos mormor o så o han blir trött. Skulle inte räcka med ståplatta. Vad för vagn rekommenderar ni då för vagn? Finns ju sådana som har plats för två barn på höjden. Någon som har erfarenhet av dessa?
    Kommer också köpa allt begagnat, första setet kläder, nalle och filt blir nytt men inte resten.
  • Isavanna1
    Mawie skrev 2018-01-21 12:44:27 följande:
    Vi kommer också göra KUB och Nipt testet.

Skulle vilja prata med min bm om det, fick första samtals tiden i v 13 bara några dagar innan ul.

Känns så himla långt bort.
    Om vi kommer så långt så gör vi också kub
Svar på tråden BF September 2018