• Valeriyaa

Bära en matkasse v.6?

Ok jag vet att rubriken är lite fånig men är nojig. Vet någon om det är OK att bära en hyfsat full matkasse i v.6? Gick en ganska kort sträcka med den..

• Svar på tråden Bära en matkasse v.6?
  • Lena

Det är helt okej att bära tungt så länge kroppen inte säger ifrån eller du har fått andra order från sjukvården.

• viseversa

Oj tänk på alla kvinnor förr som jobbade HÅRT och bar tungt samt bar runt på sina äldre barn under hela graviditeten. Hade man fått missfall så lätt hade mänsligheten dött ut ganska snabbt ellerhur!

• Anonym (Självklart)

Om du är frisk kan du självklart göra det...jag bar vanliga saker (som ex fulla matkassar) under hela graviditeten utan problem.

• Anonym (S)

Men självklart är det ok.

• Anonym (ace)

Om du inte har någon sorts speciell högrisk-graviditet borde du kunna arbeta på ett fält med att så eller skörda för hand fram till förlossningen, och fortsätta arbetet efter bebisen trillar ut. Så ser det fortfarande ut för väldigt många kvinnor runt om i världen idag.

Inte kunna bära en matkasse, vad är det för i-landsproblem?

• viseversa
    Anonym (ace) skrev 2017-12-27 13:43:01 följande:
    Om du inte har någon sorts speciell högrisk-graviditet borde du kunna arbeta på ett fält med att så eller skörda för hand fram till förlossningen, och fortsätta arbetet efter bebisen trillar ut. Så ser det fortfarande ut för väldigt många kvinnor runt om i världen idag.

Inte kunna bära en matkasse, vad är det för i-landsproblem?
    Haha tänkte detsamma. Kvinnor i fattiga länder jobbar hårt hela graviditeten liksom.
  • Valeriyaa

Tack men du behöver inte förlöjliga :) jag är nygravid så allt är väldkgt nytt för mig plus att jag är en person som oroar mig lätt. Alla är olika.

• Valeriyaa

Tack för alla svar från er :) ska försöka inte tänka mer på det nu. Tog emot lite i ryggen efteråt men ska försöka vila ryggen lite.

• Valeriyaa
    viseversa skrev 2017-12-27 13:34:25 följande:

Oj tänk på alla kvinnor förr som jobbade HÅRT och bar tungt samt bar runt på sina äldre barn under hela graviditeten. Hade man fått missfall så lätt hade mänsligheten dött ut ganska snabbt ellerhur!

Jag kanake också jobbar hårt? Vad vet du om hur mycket jag sliter på jobbet?
  • Iowhannah
    Valeriyaa skrev 2017-12-27 13:48:42 följande:

Tack för alla svar från er :) ska försöka inte tänka mer på det nu. Tog emot lite i ryggen efteråt men ska försöka vila ryggen lite.

Om du inte tränar regelbundet så börja redan nu! Din rygg kommer belastas mer och mer och skulle må bra av styrketräning.
Svar på tråden Bära en matkasse v.6?